فجر ۳۶| در نشست خبری فیلم «بمب» ساخته پیمان معادی چه گذشت؟

3 February 2018 - 21:15

پیمان معادی درباره فیلم «بمب» یک داستان عاشقانه گفت: دغدغه اصلی‌ام در این فیلم عشق بود، عشقی که در دوران کودکی ما وجود نداشت.

به گزارش ایسنا، شامگاه امروز ۱۴ بهمن‌ماه نشست خبری فیلم «بمب» یک داستان عاشقانه با حضور کارگردان و عوامل این فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در این نشست پیمان معادی کارگردان فیلم گفت:

فیلم قصه عشق است، چیزی که در دوران کودکی ما نبود و من هم در این فیلم دغدغه اصلی‌ام همین موضوع بود.

معادی همچنین در پاسخ به سوالی درباره زیاد بودن شعار مرگ بر آمریکا در این فیلم و علت آن گفت:

شعار مرگ بر آمریکا در این فیلم علت خاصی نداشت اما چون داستان مربوط به زمان کودکی ماست همه ما به خاطر داریم که هر روز در مدرسه ما را سر صف نگه می‌داشتند و روزمان با این شعار آغاز می‌شد. در واقع ما این میزان از خشونت را هر روز تمرین می‌کردیم و با آن بزرگ شدیم. این شعارها موتیفی بود برای هر روز صبح ما.

این کارگردان همچنین درباره استفاده از تجربه‌هایش در فیلم‌های بین‌المللی نیز توضیح داد:

تجربه‌هایم از حضور در فیلم‌های باپروداکشن‌های بزرگ در بخش مدیریتی و تولید فیلم به کمکم آمد. مهمترین تجربه‌ای که از حضور در آن فیلم‌ها گرفتم همین مساله نظم و مدیریتی بود که به واسطه آن بتوانم تولیدات بزرگتر را کنترل کنم.

پیمان معادی همچنین گفت:

فیلمش در اکران عمومی با تغییراتی همراه خواهد بود.

او گفت:

در اکران عمومی مقداری از فیلم کوتاه می‌شود نه به این دلیل که فیلم را کوتاه کنیم بلکه به دلیل اینکه با سرعت فیلم را به جشنواره رسانده‌ایم و نیاز است که بازبینی دوباره‌ای داشته باشیم.

در ادامه این نشست احسان رسول‌اف تهیه‌کننده فیلم درباره تمهیداتی که برای اکران خارجی فیلم در نظر گرفته شده است، توضیح داد:

بدیهی است که با توجه به ظرفیت‌های فیلم برای هر دو اکران داخلی و بین‌المللی حتما تلاش می‌کنیم.

در ادامه از پیمان معادی درباره انتخاب محمود کلاری برای نقش‌آفرینی در این فیلم سوال شد که او در پاسخ گفت:

آقای کلاری در جریان فیلم‌نامه بودند و ما برای انتخاب این نقش چند گزینه داشتیم اما من به دنبال ایده‌های بهتری بودم و در نهایت از آقای کلاری خواستم که خود او این نقش را بازی کند که بازی کردن او در این نقش افتخاری بود برای من. الان هم وقتی این فیلم را می‌بینم فکر می‌کنم چه انتخاب درخشانی داشته‌ام.

محمود کلاری هم گفت:

با معادی ارتباط پدر و پسری پیدا کرده‌ام؛ به هوش او ایمان دارم و وقتی این خواسته از طرف او مطرح شد، قبول کردم.

در ادامه از معادی درباره دلیل تغییر نام فیلم سوال شد که او هم پاسخ داد:

نام فیلم بنا به مصلحت تغییر نکرده، از انتخاب این نام برای فیلمم خوشحالم. این اسم توسط دوستانی که در آمریکا فیلم را دیده‌اند به من پیشنهاد شد و من آن را قبول کردم چون آن را دوست داشتم.

معادی همچنین درباره گمانه‌زنی‌هایی که ممکن است به توقیف فیلم بینجامد، گفت:

من الان نگران این هستم که نگویند فیلم سفارشی ساخته‌اید.

او همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که معتقد بود ریتم فیلمش کند است، گفت:

من در فیلم به دنبال یک نوع شاعرانگی بودم و این جنس فیلم را دوست دارم اما باید بگویم من فیلم‌های خوب بسیار کمی دیده‌ام که زمان آن‌ها ۸۰ دقیقه باشد. فیلم‌های خوب معمولا زمانی بین ۱۲۰ و حتی ۱۴۰ دقیقه زمان می‌برند. فکر می‌کنم ما به زمان بیشتر از ۸۰ دقیقه فیلم‌ها عادت نکرده‌ایم.

این کارگردان همچنین در پاسخ به سوالی درباره میزان خشونت فیلم گفت:

قصد نداشتم در فیلم خشونت را نشان بدهم. اگر چنین قصدی داشتم درباره خشونت امروز فیلم می‌ساختم نه ۳۰ سال قبل که الان تمام شده است ولی آن دوره، دوره خشنی بود و همه ما در آن دوران در مدرسه کتک خورده‌ایم. دوران عصبی‌ای بود که تنها چیزی که مهم نبود مساله عشق بود.

معادی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اعمال فشار از سوی نهادها برای تغییر فیلمنامه و فیلم گفت:

تا به امروز به خواسته هیچ‌کس نه نوشته‌ام نه می‌نویسم. همان فیلمنامه‌ای که ارائه داده بودم ساختم و تا به امروز هیچ‌کس با آن مشکلی نداشته است. برای ساخت این فیلم و سرمایه‌گذاری در آن از بنیاد فارابی، شهرداری و موسسه اوج هم پیشنهاد داشتم ولی با کمال احترام ترجیح دادم همیشه مستقل باشم.

منبع: ایسنا

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.