جیگساو شاید داستان اره ۹ را شروع کرده باشد

6 February 2018 - 22:29

طبق گفته برادران کارگردان جیگساو (Jigsaw)، بذر نهمین فیلم اره (Saw) توسط این فیلم کاشته شده است. ترکیب شکنجه‌های وحشتناک و پیچ و خم داستانی، عاملی بود که ۷ فیلم اره از سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ ساخته شوند. با وجود اینکه روی ۷ امین فیلم اره نام «آخرین قسمت» گذاشته شد، طولی نکشید که گرد و خاک آن را کنار زده و بازی را از سر شروع کردند. حتی مرگ شخصیت اصلی در فیلم سوم هم نتوانست جلوی ساخت فیلم‌های بعد از آن را بگیرد. برای خواندن ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید…

با اینکه فیلم جیگساو خودش را به عنوان یک غول در گیشه ثابت کرد، نقدهای خیلی مثبتی دریافت نکرد. فیلم سعی کرد از خشونت شدید سری‌های قبلش کمی بکاهد و در عوض عناصر جدیدی را به داستان بیفزاید، اما نبود یک شخصیت جالب و یک پایان معمولی بینندگان را ناامید کرد. با این وجود در را برای فیلم‌های بعد باز گذاشت، و بحث درباره‌ی اره ۹ از همین حالا داغ شده.

در یک مصاحبه، برادران اسپیریگ (Spierig Brothers) گفتند که جیگساو داستان فیلم بعدی اره را پایه‌ریزی کرده‌است. پیتر اسپیریگ در این باره افزود:

خیلی چیزها در جیگساو بود که بحث می‌کردیم چطور می‌توانند در فیلم‌های بعد دنباله پیدا کنند، بنابراین شخصیت‌ها و ایده فیلم به گونه‌ای هستند که بتوانند پایه‌ای برای فیلم‌های احتمالی بعدی شوند.

ما میخواستیم خود فیلم تجربه‌ای کامل برای بینندگان باشد، تجربه‌ای راضی کننده از لحاظ داستان، و احساس. اما در عین حال سوالاتی درباره‌ی شخصیت‌ها و جرقه‌ی اولیه آنها و چنین چیزهایی وجود دارد که آن‌ها را مورد بررسی قرار ندادیم. و البته در این مورد با تهیه‌کننده و نویسنده و حتی بازیگران صحبت کردیم، که داستان پتانسیل رفتن به کجاها را دارد. حالا واقعا این مسئله باقی می‌ماند که آیا بینندگان فیلم بیشتری می‌خواهند یا نه. آیا مشتاق دیدن این کاراکترها هستند؟ کاراکترهایی که زنده می‌مانند و آنهایی که جان سالم به در نمی‌برند. چون حتی آنها هم می‌توانند در فیلم‌های بعدی اره حضور یابند. فیلم‌های قبلی این را ثابت کرده‌اند و همیشه جا برای فلش‌بک و اینکه چه شخصیت‌هایی چه چیزهایی می‌دانند وجود دارد.

مایکل اسپیریگ اضافه کرد که برای پروژه‌های بعدی به دنبال کارگردان هستند و آن‌ها خودشان دخالتی نخواهند داشت. جیگساو سرنخ‌های زیادی را برای فیلم‌های بعدی اره به جا گذاشت، و جان کرامر (John Kramer) که شخصیت اصلی سری است هم همیشه می‌تواند با فلش‌بک برگردد. موفقیت فیلم به این معنی‌ست که فیلم دیگری احتمالا در راه خواهد بود، اما امیدواریم فیلم بعدی چیزی تازه به فرمول اره اضافه کند.

در حالیکه هنوز ایده‌ای برای داستان فیلم بعدی اره وجود ندارد، بازیگر جیگساو توبین بل (Tobin Bell) اخیرا گفت که دوست دارد تا به داستان Billy the Puppet (که عکسش را در بالا می‌بینید) بپردازد. این عروسک موزی به عنوان نماد جیگساو در فیلم‌های اره حضور داشته. در فیلم چهارم اره حتی فهمیدیم که بیلی قرار بوده اسباب‌بازی فرزند جان کرامر باشد که البته به دنیا نیامد.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.