فیلم The Shape of Water برنده‌ی جایزه بهترین فیلم مراسم DGA شد

5 February 2018 - 13:05

گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro) شنبه شب جایزه بهترین فیلم را بخاطر فیلم The Shape of Water (شکل آب) در مراسم بهترین کارگردانی آمریکا (DGA) در بورلی هیل، کالیفرنیا، دریافت کرد و این افتخار او را برای دریافت اسکار بهترین کارگردانی در ماه بعد امیدوارتر خواهد کرد. فیلم شکل آب داستان رومانتیک فانتزی درباره پیوند منحصر به فرد میان یک زن ساکت (سالی هاوکینز) و یک مرد دو زیست (دوگ جونز) در اوایل دهه ۶۰ است. این فیلم در فصل جوایز قرار گرفته و بعنوان بهترین فیلم در مراسم PGA (بهترین تولیدکننده آمریکا) و فیلم منتخب از نظر منتقدین (CCMA) مورد تقدیر قرار گرفت و جایزه بهترین کارگردانی را در گلدن گلوب و CCMA از آن خود کرد. فیلم شکل آب در ۱۳ بخش از آکادمی اسکار نامزد شده و ۱۲ نامزدی در آکادمی جوایز فیلم و تلوزیون بریتانیا را بدست آورده است. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

با اینکه این فیلم مورد تقدیر منتقدین مختلف و گروه‌های خبرنگاری طی چند ماه گذشته قرار گرفته، توجه صنعت فیلم‌سازی به فیلم شکل آب باعث شده همگان منتظر درخشش آن در مراسم اسکار ۴ مارس باشند. روز شنبه، دل تورو یکی از بزرگترین افتخارات فیلم‌سازی را از آن خود کرد، جایزه‌ای که اسکار به دنبال دارد.

طبق خبر منتشر شده از سوی سایت خبری ورایتی، دل تورو که جایزه برترین کارگردانی آمریکا را برده، از صنعت فیلم‌سازی برای فراهم کردن بستری برای گفتن داستان کارگردانان تشکر کرد. این فیلم‌ساز مکزیکی در سخنرانی‌اش گفت: دخول در یک کار زمانی لازم است که تمام داستانی که باید گفته شود بیان نشده است.

این کارگردان با کارگردانان دیگری همچون گرتا گرویگ (Greta Gerwig) برای فیلم Lady Bird، مارتین مک‌دونا (Martin McDonagh) برای فیلم‌های Three Billboards Outside Ebbing, Missouri، کریستوفر نولان (Christopher Nolan) برای فیلم Dunkirk و جوردن پیل (Jordan Peele) برای فیلم Get Out نامزد شده بود. این اولین باری بود که این کارگردانان جز نولان که فیلم Dunkirk چهارمین نامزدی او در این مراسم بعد از فیلم‌های Memento, The Dark Knight و Inception بود، برای جایزه بهترین کارگردانی آمریکا نامزد شده بودند.

همه چیز قطعا در اسکار به نفع دل تورو است و تنها ۷ نفر از برندگان بهترین کارگردانی نتوانسته‌اند اسکار بهترین کارگردانی را بگیرند. دل تورو با گرویگ، نولان، پیل و پاول توماس اندرسون رقابت می‌کند. قطعا این پیروزی برای طرفداران دل تورو بسیار جالب و لذت‌بخش است. شاید هیجان‌انگیز ترین قسمت ماجرا این باشد که این فیلم‌ساز جایزه‌ای را برده که بخاطر فیلم فانتزی است که از فیلم هیولایی Creature from the Black Lagoon الهام گرفته شده است. تنها فیلم فانتزی که اسکار بهترین فیلم و کارگردانی را هم‌زمان دریافت کرده، The Lord of the Rings: Return of the King در سال ۲۰۰۳ است که پیتر جکسون (Peter Jackson) کارگردانی کرده بود.

منبع: screenrant

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.