انیمیشن Coco برنده جایزه آنی ۲۰۱۸ شد

5 February 2018 - 15:00

انیمیشن فوق‌العاده Coco موفق شد شنبه شب در چهل و پنجمین مراسم سالانه جایزه آنی، تقریبا در هر بخشی که نامزد شده بود از جمله بهترین فیلم، جایزه دریافت کند‌. این انیمیشن عملکرد خیلی خوبی در باکس‌آفیس داشته و به موفقیت خوبی از نظر جایزه رسید‌. Coco موفق شد ظرف پنج روز ۷۲ میلیون دلار بفروشد و تا به امروز ۲۰۳.۳ میلیون دلار در ایالت متحده و ۴۷۸.۸ میلیون دلار در کشورهای خارجی فروخته و در کل به فروش ۶۸۲ میلیون دلاری دست یافته است. در ادامه با سینماگیفما همراه باشید.

مخاطبین این انیمیشن تنها طرفداران و علاقمندان به آن نیستند. این فیلم که داستان زندگی پسری به نام میگول (آنتونی گونزالز) در سرزمین مردگان در مراسم سالانه روز مردگان مکزیک است که می‌کوشد تا پدر پدر بزرگش را پیدا کند. این انیمیشن در راتن تومیتوز به رضایت ۹۷ درصدی دست یافته و بهترین فیلم انیمیشنی گلدن گلوب شد و بهترین انیمیشن از نگاه منتقدین شده و جایزه بهترین تهیه‌کننده را دریافت کرد. این انیمیشن ماه گذشته نامزد اسکار بهترین انیمیشن شد و از سوی آکادمی فیلم و تلوزیون بریتانیا نیز انتخاب شد.

اکنون انیمیشن Coco بهترین فیلم انیمیشنی جایزه آنی شده است.‌ طبق خبر منتشر شده از سوی ورایتی، این فیلم در ۱۱ بخش از ۱۳ بخشی که نامزد شده بود، برنده شده است. این فیلم در بخش کارگردانی (لی آنکریچ و آدریان مولینا)، صداپیشگی (گونزالز)، فیلم‌نامه (مولینا و متیو آلدریچ)، شخصیت انیمیشنی، طراحی شخصیت و موسیقی برنده شد. رقیبان Coco در بخش بهترین فیلم انیمیشنی عبارتند از: Captain Underpants: The Epic First Movie، Cars 3، Despicable Me 3 و The Boss Baby.‌ از میان تمامی نامزدهای بهترین فیلم انیمیشنی جایزه آنی، تنها Coco و The Boss Baby نامزد اسکار شده‌اند. دیگر انیمیشن‌های نامزد اسکار Ferdinand، Loving Vincent و The Breadwinner هستند.

با درخشش Coco در جایزه آنی، این انیمیشن پیشتاز اسکار نیز خواهد بود. در پنج سال اخیر، برنده‌ی جایزه آنی سه بار موفق به دریافت اسکار شده است. Frozen (۲۰۱۳ )، )Inside Out (۲۰۱۵ و (Zootopia (۲۰۱۶ در هر دو مراسم برنده شدند در‌ حالی که برنده جایزه آنی، (Wreck-It Ralph (۲۰۱۲ توسط Braveat در اسکار شکست داده شد و (How to Train Your Dragon 2 (۲۰۱۴ اسکار را به Big Hero 6 باخت.

مراسم جایزه آنی از سال ۱۹۷۲ توسط انجمن فیلم انیمیشنی بین المللی و ASIFA-Hollywood برگزار می‌شود.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.