فیلم Kill Bill 3 هرگز ساخته نخواهد شد

6 February 2018 - 18:51

ایده‌ی ساخته شدن فیلم Kill Bill 3 «بیل را بکش ۳» هیچ‌وقت در میان طرفداران آن تمام‌شده تلقی نشد. در طی یک دهه ‌و نیم که از ساخته شدن دو قسمت این شاهکار می‌گذرد اشاراتی به ساخت قسمت سوم شد که توقعاتی را ایجاد کرد مبنی بر این‌که این پروژه‌ی تارانتینو (Tarantino) در نهایت روشنایی روز را خواهد دید. اگرچه با توجه به اتفاقات اخیر به نظر می‌رسد که «بیل را بکش ۳» هرگز ساخته نخواهد شد. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

فیلم «بیل را بکش» برخلاف عنوان‌اش ، هیچ‌وقت درباره‌ی تبهکار شرورش نبود. بلکه درباره‌ی کین‌خواهیِ عروس بود. این‌که چرا او از بیل متنفر شد و برای گرفتن انتقام‌اش چه مشقاتی را پشت سر گذاشت. مطابق اظهارات تارانتینو، قسمت سومِ بالقوه می‌تواند درباره‌ی این باشد که نیکی (Nikki) دختر ورنیتا گرین (Vernita Green) مسیر مشابهی را برای گرفتن انتقام از عروس به دلیل کشتن مادرش طی کند. داستان همچنین می‌تواند تقابلی بین دو دختر باشد و نیز طبیعت سیکل‌گونه‌ی خشونت که یکی از درون‌مایه‌های همیشگی در آثار تارانتینو است.

در سال ۲۰۱۵ تارانتینو گفت که «بیل را بکش ۳» حقیقتا می‌تواند ساخته شود:

قطعا امکان ساخت این فیلم وجود دارد. خصوصا به یک دلیل: من و اوما قطعا از کار کردن مجدد با یکدیگر لذت خواهیم برد. من کاراکتر بئاتریکس کیدو (Beatrix Kiddo) را متحمل دشواری‌های زیادی کردم و خواستم مدتی زمان برای استراحت به او بدهم.

اما اکنون مسائل بسیار پیچیده‌تر هستند. اوما تورمن (Uma Thurman) فاش کرده که توسط هاروی واینستین (Harvey Weinstein) مورد سوءاستفاده‌ی جنسی قرار گرفته است، کسی که کمپانی او تهیه‌ی فیلم‌های تارانتینو را به عهده داشته است. او همچنین در افشاگری‌اش در نیویورک‌تایمز ویدئویی از فیلمبرداری «بیل را بکش» منتشر کرد که در آن به شدت زخمی می‌شود. حقیقتی که سال‌ها مخفی نگه داشته شده بود.

در فیلم «بیل را بکش ۲»، عروس با ماشینِ کروکی آبی به سمت رویارویی نهایی‌اش با بیل می‌راند. صحنه‌آرایی و تصویرسازی رویاگونه‌ی این صحنه به نمونه‌ای مثال‌زدنی در تاریخ سینما تبدیل شده است. متأسفانه این صحنه به بهای گزافی به‌دست آمد. سر صحنه مشخص شد که موتور ماشین از حالت دستی به حالت اتوماتیک تغییر کرده و درست کار نمی‌کند. تارانتینو می‌خواست که خود تورمن رانندگی کند و درباره‌ی امنیت ماشین به او دروغ گفت. متأسفانه ماشین دچار سانحه شد و تورمن به شدت آسیب دید به گونه‌ای که حتی امروز پس از گذشت سال‌ها هنوز از ناحیه‌ی زانو و گردن احساس درد می‌کند. کمپانی میرامکس (Miramax) حتی دسترسی او را به راش‌های آن صحنه ممنوع کرد تا او تعهد دهد که از آن‌ها شکایت نخواهد کرد. اگرچه او به این تعهد تن در نداد، تارانتینو به تازگی-اگرچه پانزده سال بعد- ویدئو را به تورمن داد.

چیزی که از این داستان استنباط می‌شود این است که مسئله فقط مورد سوءاستفاده قرار گرفتن تورمن از جانب واینستین و تارانتینو نیست بلکه شکاف ایجادشده در رابطه‌ی میان این بازیگر و کارگردان نیز هست. تورمن از همان زمان دیگر با تارانتینو کار نکرد و اتهامات کنونی‌اش علیه تارانتینو نیز حاکی از آن است که شرایط قرار نیست تغییر کند و این به گونه‌ی قابل درکی هر گونه شانسی برای ساخته شدن فیلم سوم «بیل را بکش» را منتفی می‌کند.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.