بازیگر جایزه امی و سریال‌های The Wire و House of Cards درگذشت

11 February 2018 - 14:12

بازیگر برنده جایزه امی، رج ئی. کثی (Reg E. Cathey) در سن ۵۹ سالگی احتمالا به علت بیماری سرطان ریه دار فانی را وداع گفت. کثی در شهر هانتسویل ایالت آلاباما در ۱۸ اوت ۱۹۵۸ به دنیا آمده بود. او بیشتر دوران کودکی‌اش را قبل از برگشتن به آمریکا و تحصیل در رشته تئاتر در هر دو دانشگاه میشیگان و دانشکده تئاتر ییل، در آلمان غربی سپری کرد. کثی فعالیت هنری‌اش را با برنامه Square One آغاز کرد که برنامه‌ آموزش ریاضی به کودکان بود. او گوینده بیشتر مسابقات بود و نقش‌های قدیمی بازی می‌کرد که باعث شد در نقش یک گزارشگر در کمدی چوی چیس با نام Funny Farm بازی کند. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

کثی در دهه ۹۰ سرگرم بازی نقش‌هایی در فیلم‌های What About Bob، The Mask، Clear and Present Danger و Se7en بود. او بیشتر در تلوزیون بازی می‌کرد و در قسمت آخر Star Trek: The Next Generation ظاهر شد. او همچنین در اوایل شیوع بیماری ایدز در فیلم تلوزیونی And the Band Played On بازی کرد و در ER و قسمتی از سریال Homicide: Life on the Street نقش آفرینی کرد. وی در سال ۲۰۰۰ در فیلم American Psycho (روانی آمریکایی) و به دنبال آن در فیلم‌های Pootie Tang و S. W. A. T. درخشید. در همان زمان وی در سریال هشت قسمتی شبکه HBO با نام Oz بازی کرد. او همچنین بازیگر مهمان سه سری مختلف از فرنچایز Law & Order بود.

کثی در سال ۲۰۰۶ نقش نورمن ویلسون را در سریال The Wire بازی کرد و در ۲۳ قسمت از این سریال دو فصلی بازی کرد. سازنده سریال The Wire، دیوید سیمون (David Simon) دیروز در صفحه شخصی خود خبر فوت کثی را اعلام کرد:


کثی در چندین فیلم دیگر از جمله St. Vincent (وینسنت مقدس) و The Fantastic Four (چهار شگفت‌انگیز) بازی کرد. اما بیشتر فعالیت او در تلوزیون بود. او بعد از سریال The Wire، در سه قسمت از سریال Grimm بازی کرد و سپس نقش صاحب رستوران، فرانک، را در سریال House of Cards (خانه پوشالی) بازی کرد. کثی در سه فصل این سریال شبکه نتفلیکس به طور مکرر دیده شد و هر سال نامزد بهترین بازیگر مهمان جشنواره فیلم و سریال امی شد و سرانجام سال ۲۰۱۵ موفق به دریافت جایزه امی گردید.

او در چندین سریال دیگر همچون The Good Wife, The Blacklist و Inside Amy Schumer بازیگر مهمان بود. آخرین نقش اصلی که کثی در تلوزیون بازی کرد، سریال ترسناک Outcast بود و آخرین بازی‌اش در فیلم تلوزیونی The Immortal Life of Henrietta Lacks در کنار اُپرا وینفری (Oprah Winfrey) بود. طرفداران این بازیگر دلتنگ صدا و بازی‌های درخشان او خواهند شد.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.