شکایت از کمپانی فاکس به علت دزدی فیلم‌نامه Kingsman

14 February 2018 - 13:00

نویسنده‌ای از کمپانی فاکس بخاطر فیلم Kingsman: The Secret Service شکایت کرده و ادعا کرده که نویسندگان این فیلم ایده‌ی او را دزدیده‌اند. فیلم Kingsman: The Secret Service توانست در باکس‌آفیس به فروش ۴۱۴ میلیون دلاری دست یابد و دنباله آن، Kingsman: The Golden Circle نیز ساخته شد. در حالی که دنباله آن عملکرد موفق فیلم اول را نداشت، بین این دو فیلم فاصله چندانی دیده نشد. طرفداران همچنان معتقدند که دنیای Kingsman می‌تواند ادامه داشته باشد. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

بر اساس کتاب کامیکی که توسط مارک میلر (Mark Miller) و دیوید گیبونز (David Gibbons) نوشته شد، فیلم Kingsman: The Secret Service داستان گری اگزی آنوین و استخدام او در سازمان پنهانی به نام Kingsman است. این فیلم که عناصر فیلم‌های جیمز باند با صحنه‌های اکشن سنگین و خشنی دارد، دنیای خنده‌دار تاریکی خلق کرده که همه چیز از ژانر جاسوسی بریتانیایی تا فرهنگ شهرت مدرن را در بر می‌گیرد. دومین فیلم Kingsman: The Golden Circle اگزی و دوستانش را به ایالت متحده می‌برد جایی که دولتمردان، شریکان آمریکایی Kingsman، را ملاقات می‌کند. هر دو فیلم نگاه متفاوتی به سازمان‌های جاسوسی داشته و استعدادهای بی‌نظیری مانند کالین فرث (Colin Firth)، مارک استرانگ (Mark Strong) و ساموئل ال. جکسون (Samuel L. Jackson) را در اختیار دارند.

اکنون طبق خبر منتشر شده در THR، نویسنده‌ای ادعا کرده که ایده‌ی Kingsman: The Secret Service از او و نه کامیک میلر و گیبونز بوده است. آر. اسپنسر بالنتین (R. Spencer Balentine) ادعا کرده که Kingsman: The Secret Service بر اساس The Keepers، فیلم‌نامه‌ای که در سال ۲۰۰۳ نوشته، می‌باشد‌. طبق گفته بالتین، او این فیلم‌نامه را برای رقابت نویسندگی در سال ۲۰۰۴ ارائه داده جایی که این پروژه مورد توجه قرار گرفت و یکی از ۱۰ نوشته برتر شد و لذا برای اقتباس در کتاب کامیک در نظر گرفته شد. بالتین ادعا کرده که قهرمانان و ضد قهرمانان این فیلم همگی شباهت‌هایی با شخصیت‌های نوشته او دارند.

برخلاف این شباهت‌ها، تفاوت‌هایی نیز بین کتاب کامیک Kingsman: The Secret Service و فیلم‌نامه بالتین وجود دارد.‌ تِم شوالیه‌های دور میز و همچنین سگ اگزی و در کل تم داستان که به جاسوسی می‌پردازد متفاوت هستند‌‌. طبق این ادعا، فیلم‌نامه اصلی بالتین روی ریشه فروتنی تمرکز کرده تا به بزرگی دست یابد‌. بالتین اخیرا به دنبال غرامت ۵ میلیون دلاری بوده در حالی که کمپانی فاکس هیچ عکس‌العملی به این شکایت نشان نداده است.

با وجود شباهت‌های موجود میان این دو فیلم‌نامه، داستان‌های جاسوسی نقاط مشترک زیادی دارند. تم یک شخص جوان که به استخدام یک آژانس پنهانی در آمده و از دنیای جیمز باند گرفته تا مامورین شیلد مارول در پروژه‌هایی اینچنینی دیده می‌شوند. هرچند این موضوع همچنان یک نگرانی بزرگ است و پرونده سنگینی برای وکلای حق چاپ می‌باشد.

شایان ذکر است که حتی با وجود شباهت‌ها، تفاوت‌هایی نیز وجود دارند‌. این احتمال وجود دارد وقتی دو گروه مختلف مردم روایت‌های فرهنگی یکسانی را فرض می‌کنند، داستانی با یک اسم نوشته شود. فیلم‌های Kingsman، خصوصا فیلم دوم، باعث واکنش منتقدین شدتد اما دلیلی وجود ندارد که باور کنیم این شباهت فقط یک اتفاق است. همانند بیشتر داستان‌های بزرگ جاسوسی، امیدواریم این تنها یک اشتباه هویتی و شناختی باشد هرچند تنها زمان همه چیز را مشخص می‌کند.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.