جان کارپنتر به ساخت فیلم‌های بیش‌تری می‌اندیشد

15 February 2018 - 18:33

جان کارپنتر (John Carpenter)، کارگردان افسانه‌ای سینمای وحشت و علمی‌تخیلی می‌گوید که در حال اندیشیدن به امکان ساخت فیلم‌های بیش‌تری در آینده است. اگرچه ممکن است جان کارپنتر همچون استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) سلطان گیشه و همچون مارتین اسکورسیزی دروکننده‌ی جوایز نباشد، اما نزد طرفداران ژانر وحشت او عموما یکی از بهترین‌های تمام ادوار محسوب می‌شود. کارپنتر از دهه‌ی ۱۹۷۰ تا دهه‌ی ۱۹۹۰ فیلم‌شناسی تحسین‌شده‌ای را برای خود رقم زد و با این‌که بسیاری از فیلم‌های او در زمان اکران‌شان مورد توجه قرار نگرفتند اما با مرور زمان به فیلم‌هایی کالت تبدیل شدند. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

جان کارپنتر بیش تر –و احتمالا تا ابد- برای ساخت فیلم Halloween «هالووین» و خلق کاراکتر مایکل مایرز (Michael Myers)، قاتل سریالی فناناپذیر آن در سال ۱۹۷۸ شناخته می‌شود، اما  برای مدت‌های مدیدی موفقیت‌های او به طرز قابل ملاحظه‌ای بر شکست‌هایش می‌چربید. از برخی از فیلم‌های او نظیر The Thing «موجود»، The Fog «مه» و Escape from New York «فرار از نیویورک» غالبا به عنوان مثال‌های از بهترین‌های ژانر وحشت یاد می‌شود در حالی که موج دومی از فیلم‌های او نظیر In the Mouth of Madness «در کام جنون»، Prince of Darkness «شاهزاده‌ی تاریکی»، Big Trouble in Little China «دردسر بزرگ در چین کوچک» و Christine «کریستین» به عنوان فیلم‌هایی کالت طرفداران فراوانی یافته‌اند.

متأسفانه و درکمال اندوه طرفداران، جان کارپنتر با شروع هزاره‌ی جدید ناگهان محو شد. در سال ۲۰۰۱ فیلم Ghosts of Mars «ارواح مریخ» از او کران شد که با واکنش سرد منتقدان همراه بود. اگرچه به سیاق بسیاری از فیلم‌های کارپنتر، اکنون برخی آن را شایسته‌ی ارزیابی مجدد می‌دانند. از آن زمان تاکنون کارپنتر تنها دو قسمت از سریال Masters of Horror «اساتید وحشت» محصول شبکه‌ی شوتایم (Showtime) و فیلم The Ward «نگهبان» را در سال ۲۰۱۰ کارگردانی کرده است. بسیاری از طرفداران، فیلم «نگهبان» را برنتابیدند و گفتند که فیلمی از کارپنتر به نظر نمی‌رسد و واجد هیچ‌کدام از ویژگی‌های خلاقانه‌ی نمونه‌وار او نیست. با تمام این اوصاف، آیا جان کارپنتر هرگز فیلم دیگری را کارگردانی خواهد کرد؟ این سوال در برنامه‌ی میک گَریس (Mick Garris) به نام Post Mortem از او پرسیده شد و او در جواب گفت:

اگر شرایط مهیا باشد، قطعا. من هم‌اکنون در حال کار بر روی چند ایده هستم.

اگرچه این پاسخ آشکارا مبهم است اما در تضاد با برخی از دیگر اظهارات کارپنتر در سال‌های اخیر قرار می‌گیرد که حکایت از کناره‌گیری او از عالم فیلمسازی برای همیشه داشت. به نظر می‌رسد که تلاش‌ اخیر او برای بازگشت به کارگردانی با ساخت موزیک ویدیوی کریستین در سال گذشته نقش مهمی را در اتخاذ موضع فعلی او ایفا کرده‌ است. او در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که ما موزیک ویدیوی کریستین را ساختیم، خیلی خوش گذشت و خیلی دوست دارم باز هم انجامش دهم.

کارپنتر قرار است قسمت پایلوت سریال ترسناک Tales of a Halloween Night «داستان‌هایی از یک شب هالووین» را کارگردانی کند و باید دید که آیا ساخت این قسمت، عشق کارپنتر به فیلمسازی را بیدارتر خواهد کرد. حضور کارپنتر به عنوان تهیه‌کننده و مشاور در ساخت دنباله‌ی جدید فیلم «هالووین»، اسم او را بیش‌تر از هر زمان دیگری در سال‌های اخیر بر سر زبان طرفداران انداخته است. اگر او تصمیم بگیرد فیلم دیگری بسازد امید می‌رود که هنوز یک فیلم کلاسیک کارپنتری دیگر در وجودش داشته باشد.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.