سونی در سال ۱۹۹۰ تقریبا امتیاز تمام شخصیت‌های مارول را دارا بود!

17 February 2018 - 10:37

مارول پیشنهاد فروش امتیاز‌های تمام شخصیت‌های خود را در سال ۱۹۹۸ به شرکت سونی پیکچرز (Sony Pictures) داد اما این استودیو تنها امتیاز Spider-Man «مرد عنکبوتی» را خواست. مارول از اواخر سال ۱۹۹۰، با  ورشکستکی مواجه شد و فروش شخصیت‌های خود را راهی برای خروج ازاین وضعیت می‌دانست. در حالی که X-Men «ایکس من»، Fantastic Four «چهار شگفت انگیز» و تعداد انگشت شماری از شخصیت‌ها و تیم‌هایش به شرکت‌هایی مثل ۲۰th Century Fox «فاکس قرن بیستم» و Universal Pictures «یونیورسال پیکچرز» فروخته شدند، مارول همچنان شخصیت‌های دست نخورده‌ای را داراست. برای آگاهی از جزئیات خبر در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

در سال ۱۹۹۰، Iron Man «مرد آهنی» از استودیویی به استودیویی دیگر انتقال یافت، Black Panther «پلنگ سیاه» ثابت کرد برای هر استودیویی که دارای امتیاز آن است مشکل ایجاد خواهد کرد و Doctor Strange «دکتر استرنج» آنچنان به مرحله‌ی ساخت نزدیک نبود. مارول می‌خواست تا خودی نشان دهد، بنابراین به استودیو‌هایی که دارای شخصیت‌های آن بود فشار وارد کرد. بنابراین هنگامی که سونی خواستار حقوق «مرد عنکبوتی» شد، مارول آن را بعنوان یک فرصت عالی برای پس گرفتن تمام شخصیت‌های خود دید، اما سونی تنها یک ابرقهرمان در ذهن خود داشت.

WSJ گزارش می‌کند که هنگامی که رئیس سونی پیکچرز یعنی یر لاندایو (Yair Landau) پیشنهاد خرید حقوق «مرد عنکبوتی» را داد، آیک پرلماتر (Ike Perlmutter) از مارول، پیشنهاد فروش حقوق این فیلم را در ازای پس گیری تمام شخصیت‌هایشان (حداقل بزرگترین شخصیت‌ها) و در ازای تنها ۲۵ میلیون دلار (۳۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸) داد. در حالی که این بنظر یک پیشنهاد خوب می‌رسید، سونی آنرا رد کرد. لاندایو به یاد می‌آورد که واکنش او به این پینشهاد این بود: هیچ کس اهمیتی به هیچ کدام از شخصیت‌های مارول نمی‌دهد. بیایید بر سر قراردادمان برای تنها فیلم «مرد عنکبونی» بازگردیم.

در حالی که آسان است اگر به عقب برگردیم و تعجب کنیم که چرا سونی این پیشنهاد را قبول نکرد، اکنون فیلم‌های کامیک بوکی‌ (به خصوص فیلم‌های مارول) چیزی که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم نیستند. این در حالی است که شرکت برادران وارنر‌ (Warner Bros) و دی سی (DC) فیلم‌های موفقی ساختند و مارول هنوز بر روی پرده‌ی سینما درگیری داشت. با توجه به این نکته، تنها فیلم‌هایی که ریشه‌ی مارولی داشتند سریال Captain America «کاپیتان آمریکا» در سال ۱۹۴۴، Howard the Duck «اردک هووارد» در سال ۱۹۸۶، The Punisher «تنبیه‌گر» در سال ۱۹۸۹، Captain America «کاپیتان آمریکا» در سال ۱۹۹۰ که کمترین امتیاز را در بین فیلم‌های مارول تاکنون بدست آورد و همچنین فیلم اکران نشده‌ی Fantastic Four «چهار شگفت انگیز» در سال ۱۹۹۴ بودند. در مجموع می‌توان گفت مارول موفقیتی (هم از نظر اقتصادی و هم جلب نظر منتقدان) بدست نیاورد.

سونی درست می‌گفت، کسی به شخصیت‌های مارول به جز «مرد عنکبونی» البته تا آن زمان، اهمیتی نمی‌داد، و به همین دلیل بود که آن‌ها قرارداد ۱۰ میلیون دلاری برای شخصیت‌ها را پیشنهاد دادند. همان طور که مشخص شد، سه گانه‌ی «مرد عنکبوتی» از سم ریمی (Sam Raimi) یکی از بهترین فیلم‌های ابر قهرمانانه شد و «مرد عنکبوتی» به پر درآمد‌ترین فرانچایز برای آن‌ها تبدیل شد. بعلاوه، مارول استودیو به نظر می‌رسید که کار خودش را به خوبی انجام می‌داد.

منبع: Screenrant

 

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.