فیلم Black Panther برترین فیلم ابرقهرمانی سایت راتن تومیتوز است

17 February 2018 - 21:30

فیلم Black Panther (پلنگ سیاه) دنیای مارول بعد از گذشت دو دهه‌ای که در مرحله ساخت مانده بود، راهی سینماها شد و بنظر می‌رسد این وقفه ارزشش را داشته چون این فیلم یکی از برترین فیلم‌های ابرقهرمانی راتن تومیتوز با امتیاز ۹۸ درصدی است. این فیلم را رایان کوگلر (Ryan Coogler) کارگردانی کرده و جو رابرت کول (Joe Robert Cole) نوشته و چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) نقش محافظ واکاندا، تکیلا مشهور به پلنگ سیاه را بازی می‌کند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

فیلم پلنگ سیاه پنجشنبه شب شروع طوفانی در باکس‌آفیس با فروش ۲۵.۲ میلیون دلاری داشت. چیزی که مخاطبین انتظار دارند ببینند این است که عملکرد فیلم در طول تعطیلات پایان هفته چگونه است. فیلم پلنگ سیاه رکورد افتتاحیه Deadpool در ماه فوریه را با چیزی که تخمین زده شده بود در ۴ روز فروش ۲۰۰ میلیون دلاری داشته باشد، را خواهد زد. میزان هیجان حول این فیلم بسیار بالاست و بخشی از این هیجان مربوط به این است که پلنگ سیاه برترین فیلم تاریخ دنیای مارول است. اگرچه به نظر می‌رسد این فیلم نه تنها برترین فیلم مارول است بلکه برترین فیلم ابرقهرمانی نیز است.

سایت راتن تومیتوز گزارش داده که فیلم پلنگ سیاه در حال حاضر بهترین فیلم ابرقهرمانی تمام دوران این وب‌سایت با امتیاز ۹۸ درصد است. این فیلم رکورد فیلم Incredibles سال ۲۰۰۴ را که به امتیاز ۹۷ درصدی دست یافت، زده است و ۴ درصد نیز بیشتر از رقیبان لایو-اکشن خود دریافت کرده است: The Dark Knight (شوالیه تاریکی)، Iron Man (مرد آهنی) که هر دو به امتیاز ۹۴ درصد دست یافته‌اند.

همان‌طور که سایت راتن تومیتوز اعلام داشته این امتیاز با توجه به اکران فیلم نوسان خواهد داشت اما در حال حاضر بالاترین امتیاز فیلم ابر قهرمانی را به خود اختصاص داده است. حتی اگر این میزان به ۹۷ درصد نیز کاهش یابد باز هم با فیلم Incredibles در یک رده قرار می‌گیرد. و از طرفی تنها فیلم ابر قهرمانی لایو-اکشن با بالاترین امتیاز باقی می‌ماند.

با در نظر گرفتن این مسئله که چند فیلم ابر قهرمانی ساخته شده و چند تا از آن‌ها از زمان تاسیس دنیای سینماتیک مارول ساخته شده‌اند، جالب است بدانید که این ۱۸ اُمین فرنچایزی است که اکران می‌شود و حتی بدون احتساب موفقیت دیگری از انتقام‌جویان، از فیلم‌های قبلی پیشی گرفته می‌گیرد. این حقیقت که فیلم پلنگ سیاه به این هدف رسیده در حالی که اولین فیلم دنیای مارول با ابر قهرمان سیاه پوست ساخته شده است. این بدین معنی است که مارول ساخت دنباله فیلم پلنگ سیاه را در اولویت برنامه خود قرار داده است.

شایان ذکر است اگر فیلم پلنگ سیاه همین ۹۷/۹۸ درصد را حفظ کند، ممکن است وقتی فیلم برد بِرد (Brad Bird)، یعنی Incredibles 2، امسال تابستان اکران شود، نابود شود. در کل، این اولین فیلمی بود که امتیازات را بالا برد و اگر فیلمی بتواند از Incredibles پیشی گیرد، دنباله خودش است.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.