فیلم Three Billboards بیشترین جوایز بفتا را از آن خود کرد

19 February 2018 - 12:59

مارتین مک‌دونا (Martin McDonagh) نویسنده و کارگردان کمدی جنایی تاریک Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری) روز یکشنبه بهترین فیلم آکادمی هنرهای فیلم و تلوزیون بریتانیا در لندن شد و توانست ۵ جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم را از آن خود کند. این فیلم با درخشش فرانسیس مک‌دورموند (Francis McDormand) در نقش مادر غمگینی که سه بیلبورد اجاره کرده تا به رئیس پلیس محلی (وودی هارلسون) بخاطر حل نکردن ماجرای قتل وحشیانه دخترش هشدار دهد، همراه است. این فیلم رقابت تنگاتنگی با فیلم Shape of Water (شکل آب) بعنوان پرافتخارترین فیلم جوایز این دوره داشت. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

هر دو فیلم جوایز انجمن را درو کرده‌اند و این اتفاق بسیار جالبی است چون بیشتر اعضای این مراسمات فیلم در اسکار نیز داوری می‌کنند. فیلم شکل آب، فانتزی رومانتیکی است که توسط گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro) نوشته و کارگردانی شده و بعنوان بهترین فیلم مراسم PGA شناخته شد و جایزه بهترین کارگردانی را در مراسم DGA برای دل تورو به ارمغان آورد، در حالی که فیلم سه بیلبورد جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن (برای مک‌دورموند)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد ( برای سم راکول Sam Rockwell) و بهترین اثر سینمایی را در مراسم AGA دریافت کرد. مراسم SAG برای بهترین اثر سینمایی برای یک فیلم بسیار اهمیت دارد چون برابر با افتخار بهترین فیلم است.

حالا با فاصله دو هفته تا نودمین مراسم اسکار، فیلم سه بیلبورد شاید بزرگترین افتخار را با بردن جایزه بهترین فیلم در مراسم بفتا کسب کرده باشد. مک‌دورموند و راکول جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به ترتیب بردند در حالی که مک‌دونا جایزه بهترین فیلم‌نامه اورجینال را از آن خود کرد. فیلم سه بیلبورد عنوان بهترین فیلم بریتانیایی را گرفت که کمی برای فیلمی که در آمریکا ساخته شده عجیب است. هرچند این فیلم توسط کمپانی بریتانیایی Film4 تولید شده در حالی که مک‌دونا، ذهن خلاق این فیلم، در لندن متولد شده است. با اینکه، مک‌دونا برای بهترین کارگردانی کاندید شده بود، جایزه به دل تورو برای فیلم شکل آب رسید.

با اینکه جایزه بهترین فیلم سه بیلبورد این فیلم را رقیب جدی شکل آب در اسکار می‌کند، دل تورو توانسته در بخش بهترین کارگردانی اسکار کاندید شود. از آنجایی که مک‌دونا این بخش را از دست داده و کاندید بهترین کارگردان اسکار نشده، و دل تورو او را در مراسم DGA و بفتا شکست داده، این احتمال می‌رود که شکل آب چهارم مارس اسکار برنده باشد. دیگر برندگان بزرگ بفتا در روز یکشنبه، گری اولدمن (Gary Oldman)، بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای بازی در فیلم Darkest Hour، آلیسون جنی (Alison Janney)، بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم I, Tonya بودند. فیلم‌ساز افسانه‌ای، جیمز آیوری (James Ivory) نیز برنده بهترین فیلم‌نامه اقتباسی برای فیلم Call Me by Your Name (مرا با نام خودت صدا کن) شد و انیمیشن Coco نیز بهترین انیمیشن این مراسم شد.

چه فیلم سه بیلبورد در صنعت فیلم‌سازی با افتخاری مواجه شود یا وسیله‌ای برای اعتراض اجتماعی باشد، همه چیز دو هفته دیگر مشخص می‌گردد. روز جمعه، عده‌ای از معترضین، تحت تاثیر این فیلم سه بیلبورد بیرون دفتر سناتور مارکو روبیو ایالت متحده در فلوریدا در واکنش به تیراندازی تراژدیک دبیرستان هفته گذشته نصب کردند.

روز یکشنبه، جنبش TimesUp# برای جلب توجه‌ها به انحرافات و آزار و اذیت‌های جنسی در صنعت فیلم‌سازی در مراسم بفتا به راه افتاد و خیلی از مهمانان سیاه پوشیده بودند. طبق خبر سایت ورایتی، مک‌دورموند که بخاطر پیش رفتن مسیر خود مشهور است، به این جنبش احترام گذاشت و گفت: “همانطور که مارتین (مک‌دونا) گفت، من یه مشکل کوچیک با این مسئله دارم اما می‌خوام بدونید که من نیز همراه و همگام با خواهران سیاه‌پوش خود هستم.”

منبع: screenrant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.