مت ریوز فیلم Life Sentence را برای نتفلیکس می‌سازد

25 February 2018 - 21:08

کارگردان فیلم War for the Planet of the Apes، مت ریوز (Matt Reeves) فیلم علمی تخیلی Life Sentence را برای نتفلیکس می‌سازد. ریوز قبل از امضای قرارداد با نتفلیکس در ژانویه ۲۰۱۸ قرار بود این فیلم را برای فاکس بسازد. اخیرا نتفلیکس ساخت فیلم‌های علمی تخیلی اورجینال را در دستور کار خود قرار داده است. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

متیو بیکر (Matthew Baker) داستان کوتاه اورجینالی را قلم می‌زند که اساس Life Sentence است. داستان این فیلم درباره مردی است که در آینده زندگی می‌کند جایی که جنایتکاران به جای زندانی شدن، حافظه‌شان پاک می‌شود. این مرد سعی می‌کند قبل از این اتفاق با گذشته‌اش به صلح برسد. بیکر قبلا داستانش، Transition، را به آمازون فروخته بود تا نوا هاولی (Noah Hawley) آن را تولید کند و داستان دوم بیکر، The Appearance، به Makeready فروخته شد و قرار است برای نتفلیکس ساخته شود.

پایگاه خبری ددلاین گزارش داده که Life Sentence بیکر به نتفلیکس فروخته شده تا ریوز آن را بسازد. این اولین پروژه رسمی ریوز بعد از جابجایی او از فاکس به نتفلیکس خواهد بود. با افزایش مناقصه روی داستان بیکر میان چند استودیو مانند آمازون، برادران وارنر و یونیورسال پیکچرز، اپل می‌خواست آن را در قالب سریال بسازد اما سرانجام بیکر نتفلیکس را انتخاب کرد چون می‌خواست داستانش به شکل فیلم در آید.

هالیوود امید زیادی به داستان مت ریوز بعنوان فیلم علمی تخیلی موفق دارد. چنین فیلم‌های علمی تخیلی که براساس IP های جنجالی نیستند، متاسفانه کم هستند. نتفلیکس اخیرا پول زیادی خرج این داستان‌های علمی تخیلی کرده اما هنوز مانده تا پولشان موفقیت برایشان به همراه داشته باشد. ریسک ۹۰ میلیون دلاری آن‌ها سر فیلم Bright به نمرات خیلی پایین ختم شد اما مخاطبین آن را قدری دوست داشتند که نتفلیکس روی دنباله آن سرمایه‌گذاری می‌کند. فیلم علمی تخیلی دیگر نتفلیکس که فرنچایز نیست، Mute ساخته دانکن جونز (Duncan Jones) است که الگوی انتظارات بالای ختم شده به گرفتن نتیجه ضعیف است. مجددا نمرات این فیلم خوب نبودند. هرچند نتفلیکس با اکران غافلگیرانه فیلم بعد از Super Bowl مورد نقد قرار گرفت.

شاید نتفلیکس بتواند سرانجام کار درست را در رابطه با Life Sentence انجام دهد. خوب است که این شبکه می‌خواهد خانه‌ی فیلم‌های علمی تخیلی اورجینال شود اما آن‌ها برای به شهرت رسیدن در این ژانر به فیلم‌های بهتری نیاز دارند. حضور مت ریوز در پروژه Life Sentence قطعا کمک بزرگی است. البته ریوز برای ساخت فیلم‌های Planet of the Apes کمپانی فاکس با موفقیت و تحسین مواجه شد. قبل از آن وی Cloverfield اورجینال را کارگردانی کرده بود که به موفقیت عظیمی دست یافت. باید فقط منتظر ماند و دید چه اتفاقی می‌افتد.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.