Get Out سودآورترین فیلم در بین نامزدهای دریافت اسکار جایزه‌ی بهترین فیلم است

28 February 2018 - 16:00

فیلم Get Out «برو بیرون»، با اختلاف بسیار زیادی، در مقام سودآورترین فیلم در بین ۹ فیلمی قرار گرفته است که نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم در مراسم اسکار سال ۲۰۱۸ هستند. امسال سالی پر از هیاهو برای فیلم Get Out بود؛ این فیلم ترسناک و دلهره‌آور، درباره‌ی تفسیر روابط بین نژادهایی است که در کشور آمریکا زندگی می‌کنند و توسط جوردن پیل (Jordan Peele) نوشته و کارگردانی شده است. این فیلم موفق شد تا به فروش ۱۷۶ میلیون دلاری در بخش داخلی دست‌پیدا کند و در خارج از کشور آمریکا نیز موفق تا شد ۷۹ میلیون دلار فروش داشته باشد، که در مجموع به فروش جهانی ۲۵۵ میلیون دلار دست پیدا کرده است؛ فیلم Get Out نه‌تنها موفق شد تا به امتیاز ۱۰۰ درصدی در وبسیات راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) دست پیدا کند (که البته جدیدا به ۹۹ درصد کاهش پیدا کرده است)، بلکه این فیلم یکی از فیلم‌هایی بوده است که در طی فصل جوایز، بیشترین توجه را به خود جلب کرده است و توانسته تا چندین نامزدی و جایزه از طرف گروه‌ه منتقدان و دیگر گروه‌های مختلف به‌دست آورد. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

بدون هیچ سؤالی، دستاوردهای عظیم فیلم Get Out به‌خاطر پذیرش این فیلم از طرف رای دهندگان و آکادمی علوم و هنرهای سینمایی است، که این فیلم را برای دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم، جایزه‌ی بهترین بازیگر برای دنیل کالویا (Daniel Kaluuya)، جایزه‌ی بهترین کارگردانی، و جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه‌ی اصیل، نامزد جشنواره‌ی اسکار کرده است. و همین‌طور که آهسته آهسته به لحظه‌ی بزرگ برگزاری مراسم اسکار در شب یک‌شنبه در هالیوود نزدیک می‌شویم، یک بررسی و تحلیل مقایسه‌ای از نظر میزان سود دهی، بین نامزدها و رقیب‌های دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم اسکار، نشان می‌دهد که فیلم Get Out به احتمال زیاد یکی از برندگان بزرگ این جایزه است.

با استناد به وبسایت خبری دربی طلایی (Gold Derby)، فیلم Get Out بیشترین نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری یا همان نرخ ROI را در بین دیگر نامزدهای دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم سال، دارد. ممکن است برای شما نیز جالب باشد بدانید که بدانید، فرمول تشخیص برنده‌ی آنان در این مرحله چگونه است؛ پس برای شما شرح میدهیم که فرمول محاسبه‌ی نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری، بدین صورت است: بودجه‌ی ۵ میلیون دلاری که به این فیلم اختصاص داده شده است را از میزان فروش جهانی این فیلم کم می‌کنیم، که در این صورت فروش جهانی این فیلم به رقم ۲۵۰ میلیون دلار می‌رسد. در مرحله‌ی بعد، ۵ میلیون دلاری که صرف ساخت این فیلم شده است را از میزان فروش جهانی آن کم می‌کنیم تا نرخ ROI این فیلم به‌دست آید؛ که در این صورت نرخ بازگشت میزان سرمایه‌گذاری برای فیلم Get Out برابر با ۵۰ یا ۵۰۰۰ درصد خواهد بود.

وبسایت خبری دربی طلایی، می‌گوید هیچ کدام از هشت نامزد دیگر دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم اسکار، نتوانستند از نظر نسبت فروش به هزینه‌، به نرخ فیلم Get Out نزدیک شوند. البته شاید با خود بگویید که فیلم حماسی مربوط به جنگ جهانی دوم، به کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan)، یعنی فیلم Dunkirk «دانکرک» با فروش جهانی ۵۲۵ میلیون دلار، باید در این رقابت پیروز شود؛ ولی از آنجا که این فیلم با بودجه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شد، بعد از انجام محاسبات ذکر شده، به نرخ ROI یا همان نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری ۴٫۲۵ یا همان ۴۲۵ درصد می‌رسد و اختلاف زیادی با همین نرخ برای فیلم Get Out دارد.

مشخص است که بر روی کاغذ، تمام اعداد و ارقام مربوط به این هشت فیلم بسیار خوب است، ولی باید توجه کنیم که اتفاقات اندکی در دنیای هالیوود هستند که مطابق نقشه و برنامه‌ی قبلی پیش می‌روند. این مسئله واضح است که این ارقام، فاکتورهای مهم دیگر را در نظر نگرفته است، مثلا مقدار پولی که برای بازاریابی در زمان پخش سینمایی این فیلم خرج شده است در نظر گرفته نشده، یا محاسبه‌ی مقدار پول زیادی که احتمالا برای کمپین‌های فصل جوایز صرف شده است.

یک عنصر مهم دیگر درباره‌ی این فیلم‌ها نیز درصد back-end معامله است که ستارگان فیلم و کارگردانان با استودیوهای مربوط به خودشان دارند و به این عامل بستگی دارد که پیمان‌های انجام‌شده چقدر دارای ساختار هستند، و باید توجه کنیم که این عامل می‌تواند به‌طور جدی وضعیت یک فیلم را تغییر دهد و موجب شود که این فیلم به انتهای کار خودش در بین نامزدها برسد. اما در انتها، حتی اگر بعد از توجه به عوامل مؤثر دیگر، این فیلم موفق به کسب جایزه‌ی بهترین فیلم سال نشود، خیلی از حقایق دیگر هستند که این فیلم را متمایز و برجسته کند؛ حقیقت این است که فیلم Get Out اولین فیلمی است که جوردن پیل آن‌را کارگردانی کرده است و همچنین حقیقت دیگر این است که بازیگران این فیلم درحالی‌که بسیار با استعداد بودند، ولی هزینه‌ی زیادی را از کمپانی یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) دریافت نکردند و همچنین این حقیقت نیز برای ما واضح است که این فیلم موفق شد تا در طی نمایش سینمایی پرطرفدارش، پول خیلی زیادی را برای این کمپانی به ارمغان آورد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.