فصل دوم سریال Westworld می‌تواند به سؤالات شما درباره مرد سیاه پوش پاسخ دهد

ستاره‌ی سریال Westworld «وست‌ورلد»، یعنی جیمی سیمپسون (Jimmi Simpson) گفت که فصل دوم این سریال، سؤالات بسیاری از بینندگان، درباره اینکه چگونه ویلیام (William) به مرد سیاه پوش تبدیل شده است را جواب خواهد داد. این سریال براساس فیلمی مربوط به سال ۱۹۷۳ با همین نام و به کارگردانی مایکل کرایتون (Michael Crichton) ساخته شده است؛ این فیلم درباره‌ی یک پارک با زمینه‌ی غرب وحشی است که توسط انسان‌های مصنوعی اداره می‌شود. گردشگران نیز با پرداخت مبالغ بالایی وارد این پارک می‌شوند تا بتوانند وحشی‌ترین اعمال و فانتزی‌های خود را در این پارک و بر روی انسان‌های مصنوعی انجام دهند؛ این روند تا زمانی ادامه می‌یابد که یک سؤ عملکرد در ربات‌ها، موجب می‌شود تا این انسان‌های مصنوعی که به اصطلاح به آنان میزبان می‌گویند، اعمال گردشگران را به شیوه‌های وحشتناکی تلافی کنند. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

فیلم ساخته شده در سال ۱۹۷۳ آنقدر موفق بود که موجب شد تا در سال ۱۹۷۶ یک دنباله برای این فیلم با نام Futureworld «دنیای آینده» و با بازی پیتر فوندا (Peter Fonda) ساخته شود؛ همچنین یک برنامه کوتاه تلوزیونی با نام Beyond Westworld «فراتر از وست‌ورلد» نیز بر اساس این فیلم ساخته شد. نسخه‌ی جدید این سریال که در سال ۲۰۱۶ و توسط شبکه‌ی اچ‌بی‌او (HBO) ساخته شد، تمام مفاهیم قبلی این فیلم را بازآفرینی کرد و به یک برنامه اکشن با زمینه‌ی کاملی از داستان علمی تخیلی، به همراه شخصیت‌های بسیار خوبی تبدیل شد. داستان این سریال همچنین برخی مسائل شوکه کننده و افشاهای جالب نیز داشت، که موجب شود تا بینندگان برای دیدن قسمت‌های بیشتری از این سریال مشتاق شوند.

یکی از متعجب کننده‌ترین این افشاها، آن بود که یکی از گردشگران یا همان مهمانان کم تجربه به نام ویلیام با بازی جیمی سیمپسون، در دهه‌های قبل‌تر طرح‌ریزی شده بود و این شخصیت کم کم تبدیل به شخصیت مرد سیاه پوش با بازی اد هریس (Ed Harris) می‌شود. با اینکه خیلی از طرفداران عقیده داشتند که هنوز زود بود تا این راز افشا شود، ولی با این حال برای بسیاری شگفت‌آور بود و در یک مصاحبه که سیمپسمون اخیرا با پایگاه خبری کولیدر (Collider) داشت، اعلام کرد که سؤالات باقی‌مانده درباره نحوه‌ی تکامل ویلیام نیز در فصل دوم این سریال پاسخ داده خواهد شد. او در این مصاحبه چنین گفت:

من نقش این شخصیت را بازی کردم و ما در فصل اول فقط داشتیم به طور سطحی با این مسائل برخورد می‌کردیم. وقتی که من متوجه شدم که چه اتفاقاتی درحال رخ دادن است، فهمیدم که قرار نیست تا در پایان این فصل، نقش را صرفا به اد بدهند. بیان این مسئله فقط به این دلیل بود که یک نهال در ذهن مردم درباره این موضوع که چه چیزی تبدیل به شخصیت مرد سیاه پوش شده است، کاشته شود. به نظر من، برای کمک به من به‌عنوان یک بازیگر و برای اینکه بتوانم از میان چیزهایی که نیاز دارم عبور کنم، اتفاقات رمانتیکی در چند قسمت بعد رخ داد که بسیار گیج‌کننده بود و پس از آن ویلیام سعی کرد تا با خشم خودش مقابله کند؛ زیرا او احساس می‌کرد که قلبش شکسته است. پس این تمام نقشی بود که من درحال ایفا کردن آن بودم. این نقش یک شکاف داشت و ما گفتیم:” خب، این می‌تواند دو راه مختلف را برود”.

فصل اول سریال Westworld به ما نشان داد که چگونه ویلیام که یک شخصیت نجیب و ساده بود، به‌تدریج توسط پارک و امکانات موجود در آن، به سمت گمراهی کشیده شد. او توسط یکی از ربات‌ها یا همان میزبان‌های پارک، به نام دلورس (Dolores) با بازی ایوال ریچل وود (Evan Rachel Wood)، به یک ماجراجویی وحشی کشیده شد و پس از آن عاشق دلورس شد؛ ولی وقتی کار ویلیام با دلوروس تمام شده بود، تمام خاطرات ویلیام از ذهن دلورس پاک شد و از طرفی نیز ویلیام غرق در این پارک شده بود. هنوز اتفاقات و ماجراهای زیادی هست که ما بتوانیم با شخصیت ویلیام آن‌ها را تجربه کنیم و ببینیم که او چگونه تبدیل به مرد سیاه‌پوش شده است، پس برای ما جالب خواهد بود که ببینیم او در فصل دوم این سریال قرار است تا چگونه ایفای نقش کند.

فصل اول Westworld درحالی به پایان رسید که دیدیم میزبانان توانستند از برنامه‌ی نوشته شده برای خودشان رها شوند و مهمانان را قتل‌عام کنند؛ این اتفاقات درحالی رخ داد که دلوروس فرماندهی این جریان را برعهده داشت. فصل اول این سریال موضوعات خیلی زیادی را رها کرد تا در فصل‌های بعدی بتوانند به آن‌ها بپردازند، و به نظر می‌رسد که ادامه‌ی داستان این سریال قرار است تا یک تطبیق آزاد از سومین فیلم این مجموعه باشد که در سال ۱۹۷۳ منتشر شد. در طی فصل قبلی، به یک پارک دیگر نیز به نام جهان سامورایی (Samurai World) اشاره شد که نشان دهنده‌ی این موضوع است که این سریال قرار است تا پارک‌های بیشتری را کاوش کند.

فصل دوم سریال Westworld قرار است تا از ۲۲ آوریل امسال در شبکه‌ی HBO به نمایش گذاشته شود.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.