ممکن است در ۲۰۱۸ نتفلیکس ۷۰۰ فیلم و سریال اورجینال داشته باشد

2 March 2018 - 14:00

نتفلیکس چالش‌های زیادی را گذرانده. از رقابت سنگینش با Hulu گرفته تا سرویس پخشی که دیزنی (Disney) تدارک آن را می‌بیند. با رسیدن شمار فیلم و سریال ساخته شده توسط نتفلیکس (Netflix) تا پایان سال ۲۰۱۸ به عدد ۷۰۰، به نظر می‌رسد سال خوب دیگری برای نتفلیکس در پیش است. برای خواندن ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید…

تعداد فیلم‌های موجود در نتفلیکس طی سال‌های گذشته به شدت کاهش یافته. بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ حدود ۲۵۰۰ عنوان از آرشیو این سرویس ناپدید شده‌اند. سریال‌های تلویزیونی البته افزایش یافته‌اند اما نه آنقدر که این خلا را جبران کنند. در طی همین ۸ سال حدود ۱۰۰۰ سریال به نتفلیکس اضافه شده‌اند. اما با توجه به این که ۷۰ درصد از محتوای این سایت را فیلم‌ها تشکیل می‌دهند، این مشکلی بزرگ برای نتفلیکس در زمینه تامین محتوا برای مشترکین‌اش است. اشتباهات متعدد در زمینه استخدام بازیگر و همچنین ساخت محتوای اورجینال هم به مشکلات این سرویس پخش افزوده‌است.

پس از به هم خوردن قراردادش با بازیگرانی مثل کوین اسپیسی (Kevin Spacey) و همچنین پروژه‌هایی مثل فیلم Bright و عرضه ناگهانی فیلم پارادوکس کلاورفیلد (The Cloverfield Paradox)، منتقدین آینده‌ی این کمپانی را در خطر می‌بینند. به نظر می‌رسد حالا نتفلیکس نقشه‌ای برای برگرداندن مشترکین و خلاصی از بدهی ۲۰٫۵۴ میلیارد دلاری خود دارد. و بله، این مبلغی بسیار زیاد است! مدیر مالی نتفلیکس از برنامه این کمپانی برای ساخت محتوای اورجینال بیشتر در سال ۲۰۱۸ گفت. او قول داد تا پایان سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۷۰۰ محتوای اورجینال در سرویس پخش این کمپانی قرار گیرد.

برای رسیدن به این هدف جاه‌طلبانه نتفلکس همکاری‌اش را با اسم‌های بزرگی مثل رایان مورفی (Ryan Murphy) آغاز کرده و به دنبال سازنده‌هایی خارجی برای تولید محتوای اورجینال خود است. ۸۰ عدد از این ۷۰۰ محتوا، خارجی خواهند بود. حرکتی که احتمالا ۷۰۰ میلیون مشترک خارجی را که نتفلیکس برای خود تخمین می‌زند هدف گرفته. علاوه بر اضافه کردن به سازنده‌ها، نتفلیکس قصد خرج بودجه بیشتر بر روی محتواهای اورجینال خود دارد. این کمپانی برنامه‌ای برای هزینه ۸ میلیارد دلار بر روی ساخت محتوا و ۲ میلیارد دلار بر روی تبلیغات دارد.

شاید همین افزایش محتوا باشد که نتفلیکس را درمقابل سرویس پخش دیزنی که قرار است به زودی عرضه شود آرام نشان می‌دهد. با وجود احتمال از دست دادن عناوینی مثل جنگ ستارگان (Star Wars)، و ساخته‌های دیزنی و مارول (Marvel)، نتفلیکس این سرویس پخش جدید را تهدیدی نمی‌بیند و ادعا می‌کند می‌تواند بدون محتواهای دیزنی هم رشد کند. دیزنی برنامه دارد این سرویس پخش را تبدیل به یک سرویس خانوادگی کند، در حالی که نتفلیکس با محتواهای خاص‌اش مخاطبینی کاملا متفاوت را هدف گرفته‌است.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.