میزی ویلیامز از تعداد کمتر قسمت‌ها در فصل هفتم و پایان Game of Thrones می‌گوید

27 August 2016 - 16:16

از سال ۲۰۱۰ که سریال Game of Thrones اولین بار پخش شد، این مجموعه محبوبیت جهانی زیادی پیدا کرده است. «بازی تاج و تخت» که اقتباس شبکه HBO از رمان‌های A Song of Ice and Fire «نغمه‌ای از یخ و آتش» نویسنده آمریکایی جرج آر.آر. مارتین (George R.R. Martin) است کم کم به پایان داستان خود می‌رسد و تهیه‌کنندگان آن یعنی دیوید بنیف (David Benioff) و دن بی. ویس (D.B. Weiss) خود را برای نتیجه‌گیری و جمع‌بندی عظیم یکی از بهترین سریال‌های ساخته شده در تاریخ تلویزیون آماده می‌کنند. میزی ویلیامز (Maisie Williams) بازیگر نقش آریا استارک در مورد اینکه فصل هفتم و هشتم از تعداد قسمت‌های کمتری برخوردارند صحبت کرده است. با سینماگیمفا همراه باشید.

۶ فصل با دنیای وستروس و جنگ و سیاست و خشونت و خونریزی و نزاع‌های آن بر سر قدرت برای نشستن برروی یکی از ناخوشایند و ناراحت‌ترین صندلی‌های دنیا همراه بودید. برای بسیاری از طرفداران سریال این خبر که فصل‌های هفتم و هشتم پایانِ این داستان حماسی و فانتزی محسوب می‌شوند بسیار ناراحت‌کننده است. از طرفی برخی از ما از اینکه HBO نمی‌خواهد بی‌نیاز آن را ادامه دهد خوشحال هستیم و حال هم که می‌دانیم تعداد قسمت‌های این دو فصل کمتر از حد معمول ۱۰ قسمت است، مطمئن می‌شویم که کیفیت بالا در آن‌ها تضمین شده است.

بازیگر نقش آریا استارک یعنی میزی ویلیامز در این مورد نظر خود را ارائه داده است:

برای مخاطبان ناراحت‌کننده است چرا که این قسمت‌ها [و حالت کلی سریال] را دوست دارند اما کاری که ما هرگز نمی‌خواهیم انجام دهیم کش دادن بیش از حد سریال است و من از این قضیه خوشحالم. بسیاری از سریال‌ها فوق العاده شروع می‌کنند اما وقتی به فصل ششم می‌رسند موضوع فقط پول در آوردن می‌شود و تنها کاری که می‌خواهند انجام دهند نوشتن اپیزودهای بیشتر برای سودآوری بیشتر است. این سریال هم پول زیادی می‌سازد (!) و HBO خیلی راحت می‌تواند بگوید که: «ما ۴ فصل ۱۲ قسمتی دیگر می‌سازیم.» اما من به دیوید و دن و HBO برای پایان دادن این سریال احترام زیادی می‌گذارم.

Game-of-Thrones-Season-7

مسلماً بسیاری از طرفداران از این قضیه خشنود خواهند بود. فصل ششم سریال Game of Thrones متفاوت عمل کرد؛ با توجه به اینکه در فصل‌های گذشته داستان بسیار آرام پیش می‌رفت اما در فصل ششم یک دفعه همه خط‌های داستانی با سرعت بالا حرکت کردند و خود را برای پایان و جمع‌بندی به مکانی مناسب رساندند. شاید دلیل این باشد که سریال از کتاب‌ها جلوتر افتاده و یا حتی در کتاب ششم جرج مارتین هم سرعت پیشرفت داستان زیاد می‌شود. کتاب ششم این مجموعه با نام Winds of Winter «بادهای زمستان» هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد.

با همه این تفاسیر، مشخص شده که دیوید و دن پایان داستان را می‌دانند و می‌توانند به روش خودشان به آن نزدیک شوند. میزی ویلیامز در مورد پایان Game of Thrones گفت:

چیزهای خوب باید به یک پایان برسند وگرنه کیفیت خوب بودن خود را از دست می‌دهند. این [سریال] قرار نیست تا ابد ادامه داشته باشد و ما هم کاری که می‌خواستیم را با آن انجام داده‌ایم. وقتش شده که آن را جمع کنیم و قرار است پایانی را داشته باشیم که همیشه در مورد آن صحبت شده است و این یک پایان ویژه خواهد بود. دیوید و دن وقتی شروع به نوشتن و ساخت این سریال کردند پایان را می‌دانستند اما نمی‌دانستند که موفق می‌شود و ما خواهیم توانست تا اینجا ادامه دهیم. در ابتدا ما فقط قصد داشتیم یک فصل بسازیم. آن‌ها ساخت سریال را با بینش مشخصی در مورد پایان آن شروع کردند و خیلی هیجان‌انگیز است که به پایان رسیده‌ایم…

فصل هفتم کمی دیرتر از دیگر فصل‌ها شروع می‌شود و تنها شامل ۸ قسمت خواهد بود. یک پایان مناسب و درخور این سریال و طرفداران آن می‌تواند به جرئت سخت‌ترین چالش تلویزیون و حتی سینما باشد. بعد از سال‌ها داستان‌پردازی و محبوبیت کسب شده، عوامل باید پایانی بسازند که طرفداران از آن راضی باشند. (که اکثراً می دانیم برای فرنچایزهای بزرگ چنین اتفاقی نمی‌افتد.)

در تابستان ۲۰۱۷ منتظر بازگشت Game of Thrones باشید.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Edi says:

    والا با این که هوادار دو آتیشه سریالمو تا کتاباشم خوندم اما سعی میکنم منطقی فکر کنم و اونقدر انتظاراتمو بالا نبرم که یهو همه چیز درهم بشکنه مخصوصا با این بازار تئوری ها و اسپویل شدنهای احتمالی..اما همگی ناراحت میشیم ۶ ساله سالان انتظار برا دیدن سریال خیلی شیرین بوده.