دنی ویلنوو دو یا چند فیلم از رمان Dune می‌سازد

11 March 2018 - 12:30

دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) قصد دارد حداقل دو فیلم Dune دیگر بسازد. این فیلم‌ساز تحسین شده خیلی زود در هالیوود جایگاه خود را پیدا کرد و بخاطر فیلم‌های Prisoners (زندانیان)، Sicario و Arrival به موفقیت بزرگی دست یافت. با اینکه هر یک از این فیلم‌ها مورد استقبال خوبی قرار گرفتند و به نوبه‌ی خود موفق ظاهر شدند، شاید بزرگترین دستاورد ویلنوو تاکنون ساخت دنباله ارزشمند فیلم Blade Runner سال ۱۹۸۲ رایدلی اسکات (Ridley Scott)، فیلم ۲۰۴۹ Blade Runner باشد. و حالا او قرار است فیلم غیرممکن دیگری بسازد: Dune. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

در سال ۲۰۱۶، استودیوی Legendary Entertainment حقوق ساخت فیلم رمان علمی تخیلی ۱۹۶۵ فرانک هربرت (Frank Herbert) یعنی Dune را به دست آورد و سریعا به دنبال کارگردان برای ساخت فیلم گشت. یکی از این کارگردانان ویلنوو بود. با اینکه گفته شده بود او فقط مذاکره سرسری در سال ۲۰۱۶ با استودیو داشته، پسر هربرت بعدا اعلام کرد ویلنوو رسما قرارداد کارگردانی فیلم Dune را امضا کرده است. اریک راث (Eric Roth) نویسنده فیلم‌های Forrest Gump و The Curious Case of Benjamin Button در حال نوشتن فیلم‌نامه‌ای است که ممکن است به دو فیلم تبدیل شود.

دنیس ویلنوو در مصاحبه با Rendez-Vous du Cinema Quebecois اعلام کرده که قصد دارد حداقل دو فیلم دیگر بسازد. او گفته: احتمالا دو سالی طول بکشد تا فیلم Dune ساخته شود. هدف ما ساخت دو فیلم است، شایدم بیشتر.

با توجه به اینکه رمان Dune بیش از ۴۰۰ صفحه است و فلش بک‌های زمانی زیادی هم دارد، احتمال می‌رود ویلنوو و راث این رمان را به دو فیلم تبدیل کنند. این اولین باری نیست که هالیوود این کار را می‌کند. از آنجایی که ویلنوو گفته احتمال ساخت فیلم‌های بیشتری از Dune باشد، به نظر می‌رسد استودیو Legendary به دنبال ساخت فرنچایزی از رمان هربرت است.

فرنچایز Dune شامل دوازده داستان است که همگی توسط هربرت نوشته نشده‌اند و می‌تواند منبع چندین فیلم و احتمالا یک سریال تلوزیونی نیز باشد. استودیو لجندری حق ساخت سریال تلوزیونی را همراه با حق ساخت فیلم از آن خود کرده است. هرچند مینی سریال Dune اوایل سال ۲۰۰۰ از شبکه Syfy تحت عنوان Frank Herbert’s Dune پخش شد. این مینی سریال و دنباله آن، Frank Herbert’s Children of Dune، بسیار تحسین شدند و یکی از برنامه‌های پر مخاطب شبکه تاکنون هستند. بنابراین، احتمال می‌رود فیلم ویلنوو کاتالیزوری برای فرنچایز چند رسانه‌ای Dune شود.

فیلم Dune هنوز در مراحل اولیه ساخت به سر می‌برد. و با توجه به گفته ویلنوو، ساخت فیلم اول حداقل دو سال طول می‌کشد که براساس رمان اورجینال هربرت و نه فیلم ۱۹۸۴ دیوید لینچ (David Lynch) است. ویلنوو تمام عمر دوست داشته فیلم Dune را بسازد و حالا به آرزویش رسیده است.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.