تولید فیلم The Batman تا سال ۲۰۱۹ آغاز نخواهد شد

18 March 2018 - 22:25

اخیرا شایعه‌ی گسترده‌ای شکل گرفته مبنی بر این‌که تولید فیلم The Batman «بتمن» تا سال ۲۰۱۹ آغاز نخواهد شد. ابتدا قرار بود این فیلم اختصاصیِ شخصیت بتمن توسط بن افلک (Ben Affleck) نوشته و کارگردانی شود. بن افلک همچنین قرار بود تا نقش بروس وین/بتمن (Bruce Wayne/Batman) را که در فیلم‌های  Batman V Superman: Dawn of Justice «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» و Justice League «لیگ عدالت» بازی کرد، بار دیگر در این فیلم جدید ایفا کند. اما این فیلمساز در اوایل سال ۲۰۱۷ از کارگردانی این فیلم کناره‌گیری کرد و تصمیم گرفت فقط در آن بازی کند. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

مت ریوز (Matt Reeves)، کارگردان فیلم‌های Cloverfield «کلاورفیلد» و War for the Planet of the Apes «جنگ برای سیاره‌ی میمون‌ها» بعدتر به عنوان جانشین افلک به این پروژه اضافه شد. پس از این‌که برخی از گزارشات حاکی از آن بود که این فیلم پروژه‌ای مستقل خواهد بود، ریوز تأیید کرد که فیلم «بتمن» بخشی از دنیای سینمایی دی‌سی است. مضاف بر این ریوز گفت که رویکرد افلک و جف جانز (Geoff Johns) به فیلم «بتمن» را کنار گذاشته و مشغول گسترش داستان نئونوآر جنایی خودش است و این مسئله منطقی به نظر می‌رسد چراکه این فیلمساز سابقه‌ی نوشتن فیلم‌هایی که کارگردانی می‌کند را نیز دارد. البته این مسئله به این معنا نیست که هیچ‌یک از ایده‌های افلک و جانز به پرد‌ه‌ی نقره‌ای راه نخواهند یافت. ریوز از تابستان گذشته مشغول بازنویسی فیلمنامه بوده با این امید که تولید آن تابستان ۲۰۱۸ آغاز شود اما اکنون به نظر می‌رسد که فیلم این زمان تعیین‌شده را از دست خواهد داد.

مطابق با گزارش Heroic Hollywood، تولید فیلم «بتمن» دست‌کم تا سال ۲۰۱۹ آغاز نمی‌شود و این مخالف با گزارش‌های پیشین است که از تولید این فیلم در سال جاری خبر می‌داد. اگر فیلمبرداری «بتمن» اوایل سال آینده آغاز شود به طور بالقوه می‌تواند از اواسط تا اواخر سال ۲۰۲۰ به روی پرده‌ی سینماها برود.

با وجود این‌که تاریخ ۲۰۱۹ برای آغاز فیلمبرداری «بتمن» هنوز رسما تأیید نشده است اما کاملا منطقی به نظر می‌رسد. در حال حاضر فیلم Shazam «شزم» به کارگردانی دیوید اف. سندبرگ (David F. Sandberg) در مرحله‌ی تولید قرار دارد و فیلمبرداری فیلم Wonder Woman 2 «زن شگفت‌انگیز ۲» به کارگردانی پتی جنکینز (Patty Jenkins) قرار است ماه ژوئن آغاز شود. گزارشات حاکی از آن است که فیلمبرداری فیلم‌های Suicide Squad 2 «جوخه‌ی خودکشی ۲» و Flashpoint نیز اواخر سال جاری آغاز خواهند شد. بنابراین ساخت چهار فیلم از کتاب‌های مصور دی‌سی برای یک سال کمپانی برادران وارنر کفایت می‌کند. اما این مسئله به آن معنا نیست که آن‌ها نمی‌توانند از حالا برای سال آینده برنامه‌ریزی کنند. تنها یک سوال در این میان باقی می‌ماند: آیا بن افلک در فیلم «بتمن» حضور دارد؟

زمانی که بن افلک از نویسندگی و کارگردانی «بتمن» کنار کشید ناخواسته جرقه‌ی شایعاتی را زد مبنی بر این‌که او قصد دارد تا به طور کامل دنیای سینمایی دی‌سی را ترک کند. اما در طی سال گذشته گزارشات زیادی این مسئله را تأیید کردند. در ادامه نیز زمانی که افلک گفت که به دنبال راهی است تا از ایفای نقش بتمن کنار بکشد به نوعی این شایعات را تصدیق کرد. و اکنون نیز که ریوز می‌خواهد تا سه‌گانه‌ی بتمن خود را بسازد، حضور افلک در این پروژه نامشخص است. افلک هنوز برای یک فیلم دیگر با کمپانی برادران وارنر قرارداد دارد و این یعنی شاید او در فیلم Flashpoint as Batman بازی کند. به نظر می‌رسد اگر افلک دنیای سینمایی دی‌سی را ترک کند، جیک جیلنهال (Jake Gyllenhaal) نقش بتمن را در فیلم «بتمن» ساخته‌ی ریوز ایفا کند.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.