فیلم Avengers: Infinity War قرار است تا اصل و نصب شخصیت تانوس را معرفی کند

22 March 2018 - 22:00

در اوایل سال ۲۰۱۶ و در زمان تولید فیلم Guardians of the Galaxy Vol.2  «نگهبانان کهکشان بخش ۲»، کوین فایگی (Kevin Feige) گفت که تانوس (Thanos) قرار نیست تا صرفا یکی از شخصیت‌های حاشیه‌ای قسمت دوم سری نگهبانان کهکشان باشد، بلکه قرار است تا در فیلم Avengers: Infinity War «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» نیز بازگردد و در آن فیلم قرار است تا نقش شخصیت محوری و اصلی داستان را ایفا کند. او در آن زمان همچنین گفت که: “فیلم Avengers 3 در واقع قرار است تا فیلم تانوس باشد. اکنون براساس همین سخنان فایگی، به‌نظر می‌رسد که شخصیت شروری که باید در سال ۲۰۱۸ انتظارش را داشته باشیم که فیلمی درباره او ساخته شود، شخصیت تانوس است. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

اکنون دو سال از آن زمان گذشته است و فقط چند هفته تا زمان پخش جهانی فیلم Avengers: Infinity War در سینماها باقی‌مانده است. همچنین در طی فرآیند تبلیغات و بازاریابی این فیلم، شخصیت تانوس با بازی جاش برولین (Josh Brolin) (که قرار است تا در فیلم Avengers 4 نیز ایفای نقش کند) و همچنین دستکش آهنی قدرتمند او، در تمام تصاویر تبلیغاتی این فیلم، به‌عنوان یکی از تصاویر اصلی و محوری به چشم می‌خورد. اکنون پایگاه خبری Screenrant نیز اطلاعاتی را منتشر کرده است که به گفته‌ی این پایگاه خبری، این اطلاعات مربوط به ماه ژوئن است که اعضای این پایگاه از محیط ساخت فیلم Avengers: Infinity War بازدید کرده‌اند.

این پایگاه درباره این موضوع که چطور قرار است تا ریشه‌ها و انگیزه‌های تانوس جدا از کتاب‌های مصور این شخصیت باشد، پرس و جو کرده است. در فیلم Avengers: Infinity War هیچ خدا و الهه‌ی مرگی وجود ندارد که تانوس بخواهد او را خشنود سازد، و همچنین بر خلاف داستان‌های کتاب‌های مصور این شخصیت، او روی یکی از ماه‌های منظومه‌ی شمسی ما نیز متولد نشده است. اصل و نسب جدید تانوس را، نویسندگان فیلم Avengers: Infinity War، یعنی کریستوفر مارکوس (Christopher Markus) و استیفن مک‌فیلی (Stephen McFeely) تعیین کرده‌اند و این گذشته و اصل و نسب تانوس، همان‌هایی است که در فیلم Avengers به آن‌ها اشاره می‌شود؛ همچنین در تریلر این فیلم که اخیرا منتشر شد و بحث‌های بسیار زیادی را نیز برانگیخت، اشاره‌هایی به اتفاقات رخ‌داده برای تانوس شد.

در ادامه بخشی از مصاحبه‌ی پایگاه خبری Screenrant با کرسیتوفر مارکوس و استیفن مک‌فیلی را می‌خوانید:

چقدر طول خواهد کشید تا تانوس بتواند یک فیلم مخصوص به خودش را داشته باشد؟

استیفن مک‌فیلی: حدود ۱۸ فیلم دیگر باقی‌مانده است تا این اتفاق رخ دهد [با خنده].

کریستوفر مارکوس: ما به شما نخواهیم گفت که تانوس دقیقا کی قرار است تا فیلم مخصوص به خودش را داشته باشد و در یک فیلم به‌عنوان نقش اول آن حضور داشته باشد؛ ولی مطمئن باشید که شما این فیلم را در آینده خواهید دید.

استیفن مک‌فیلی: از جهات زیادی می‌توانم بگویم که این فیلم مخصوص شخصیت تانوس است.

و در ادامه مصاحبه، از آن‌ها درباره چالش سختی سؤال شد که کمپانی مارول برای یافتن شخصیت‌های شرور و با انگیزه برای فیلمش، پشت سر گذاشت:

استیفن مک‌فیلی: آره، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها‌ی ما این بود که مطمئن شویم، شخصیت شرور ما قرار نیست تا یک ماشین جمع‌آوری سنگ‌های ابدیت باشد، به‌گونه‌ای که انگار برای خرید سنگ‌ها به فروشگاه رفته است. به‌خاطر همین ما تصمیم گرفتیم تا شخصیتی را انتخاب کنیم که داستان احساسی کاملی داشته باشد. شما می‌توانید بگویید که این فیلم داستان‌های اصل و نسب تانوس را بیان می‌کند و این امکان را به او می‌دهد تا در تراز دیگر قهرمانان قبلی این فیلم قرار گیرد و در زمان تصمیم‌گیری برای کاری که می‌خواهد انجام دهد، با قهرمانان این فیلم برابری کند.

کریستوفر مارکوس: به نظر من این چالش برای تمام فیلم‌ها وجود دارد، ولی برای ما در این دو فیلم بیشتر از فیلم‌های دیگر بود. ما در تمام مدت انتخاب شخصیت شرور این فیلم، قصد داشتیم تا به مردم حق انتخاب دهیم تا با وضعیت ما در ارتباط با فدا کردن این تصمیم برای رسیدن به تصمیمی دیگر، آشنا شوند و اینگونه نباشد که پیش خود بگویند “من که در انتخاب شخصیت شرور این فیلم نقشی ندارم.” اگر بیگانگان به شهر نیویورک حمله کنند، شما چه کار می‌کنید؟ آیا با آن‌ها نمیجنگید؟ چرا، معلوم است که باید بجنگید. من در واقع اصلا قصد ندارم تا نقد و یا عیب‌جویی کنم، ولی به این منظور که این مسیر حماسی همچنان پایدار بماند و همچنین برای این‌که وضعیت انتخاب شخصیت‌های شرور کمی مبهم و ناشناخته باشد تا مخاطبان این‌گونه بگویند که “جالب است که او این انتخاب را انجام داد، اگر من بودم این انتخاب را انجام نمی‌دادم”، و برای این که این موضوع برای همگان اتفاق بیافتند (یعنی هم برای قهرمانان و هم برای شخصیت‌های شرور باید همین کار را انجام داد)، خودمان انتخاب شخصیت‌های فیلم‌نامه را انجام می‌دهیم، تا زمانی که بگوییم “آها پس من نباید اینکار را انجام می‌دادم”.

شخصیت‌ تانوس و همچنین شخصیت ثور (Thor) بیشترین زمان حضور را در فیلم Avengers: Infinity War دارند؛ شخصیت ثور از این جهت بیشترین حضور را دارد که بیشتر از دیگران درباره کیهان و اتفاقات کیهانی اطلاعات دارد و همچنین اتفاقات رخ داده در فیلم Thor: Ragnarok «ثور: رگنراک» ارتباط بسیار زیادی با اتفاقات فیلم Infinity War دارد. در مورد اینکه نویسندگان این فیلم چگونه قرار است تا شخصیت تانوس را به عنوان جالب‌ترین شخصیت این فیلم نشان دهند، باید بگوییم که او نیز یکی از اعضای این خانواده است؛ عضوی از خانواده که قدرت و تمایل به نابودی همه کس و همه چیز را دارد. مارکوس و مک‌فیلی او را با عنوان “فیلسوف بی‌اخلاق” توصیف کردند و گفتند که این عنوان را از روی کارهای جیم استارلین (Jim Starlin) در کتاب‌های مصور کمپانی مارول، الهام گرفته‌اند.

کریستوفر مارکوس: خب بخشی از بحث ما درباره‌ی انگیزه این شخصیت شرور است، این موضوع مهم است که شخصیت شرور شما فقط قصد داشته باشد تا کسی را بکشد و یا قصد داشته باشد تا دنیا را تسخیر کند، فقط به این‌خاطر که این کار به نظرش تفریح زیادی دارد و برایش جذاب است، یا قصد تسخیر دنیا را داشته باشد به این جهت که از طرف دشمنان پول دریافت کرده است تا این‌کار را انجام دهد و یا از طرف رئیس جمهور یک کشور دستور تسخیر دنیا را گرفته باشد؛ این شخصیت زیاد جالب نیست. تانوس احساساتی است و ما این ویژگی تانوس را از جیم استارلین گرفته‌ایم؛ تانوس یک فیلسوف بی‌اخلاق است. او یک شیطان نیست، اگرچه او گاهی اوقات شیطان را در کنار خودش دارد و کارهای شیطانی زیادی انجام می‌دهد. ما در تمام مدت همین را می‌خواستیم تا شخصیت شروری داشته باشیم که توسط مخاطبان ما درک شود و مخاطبان بتوانند احساسات و انگیزه‌های او را به‌طور کامل درک کنند. تانوس خانواده دارد؛ او دو دختر دارد که ما آن‌ها را می‌شناسیم؛ همچنین تانوس ۸ میلیون داستان در کتاب‌های مصور شرکت مارول دارد، ولی تمام آن داستان‌ها به‌گونه‌ای غم‌انگیز هستند.

نمایش فیلم Avengers: Infinity War از ۲۷ ماه آوریل آغاز می‌شود و ما می‌توانیم بزرگ‌ترین شخصیت شرور مارول را ببینیم و تصمیم بگیریم که آیا او می‌تواند بهترین شخصیت شرور دنیای مارول باشد یا خیر؟ برای تصاحب این جایگاه توسط تانوس، حداقل دو فیلم Avengers: Infinity War و فیلم Avengers 4 (که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده است) وجود دارد، پس باید صبر کنیم و سپس تصمیم بگیریم.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.