دلیل قرمز نبودن موی مت مرداک در سریال Daredevil چیست؟

7 September 2016 - 23:00

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که شخصیت‌های ابرقهرمانی قسمت بزرگی از سینما را شامل می‌شود؛ به گونه‌ای که شاید کسی در چند سال گذشته فکر همچین پیشرفتی از جانب شخصیت‌های کتاب‌های کمیک نمی‌کرد. شخصیت‌های آیرون‌من (Iron Man)، کاپیتان آمریکا (Captain America) ثور (Thor) و همتایان آن‌ها در مارول و DC بخش زیادی از سینمای هالیوود را شامل می‌شوند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید

در چند سال گذشته با پیشرفت کمپانی مارول در تلوزیون، این کمپانی از محدوده‌ی دنیای سینمایی مارول فراتر رفت و قسمت‌های تاریک‌تر و واقعی‌تری از دنیای مارول را به نمایش گذاشته است. بهترین سریال‌های مارول Jessica Jones «جسیکا جونز»، Daredevil «دردویل» هستند و در آینده‌ی نزدیک سریال Luke Cage «لوک کیج» نیز به آن‌ها خواهد پیوست. این سریال‌ها با نشان دادن قهرمانان در قالب یک وکیل و یک کارآگاه خصوصی، بیشتر جنبه‌های معمولی قهرمانان به تصویر کشیدند که در کنار آن از قدرت‌هایی خود برای برقراری عدالت استفاده می‌کنند.

اولین سریال که از گروه مدافعان (The Defenders) پخش شد Daredevil «دردویل» بود که شخصیت اصلی آن چارلی کاکس (Charlie Cox) در نقش مت مرداک است که سابقه‌ی بازی در سریال Boardwalk Empire را نیز دارد. مت مورداک (Matt Murdock) خصوصیات منحصر‌ بفردی دارد که او را از دیگر قهرمانان جدا می‌کند؛ یک کاتولیک باایمان بودن، نابینایی‌اش، عذاب وجدان زیاد و موهای قرمزش از جمله‌ی این خصوصیات هستند.

در طی حاشیه‌ی جشنواره‌ی سالانه‌ی Dragon Con در شهر آتالانتا، چارلی کاکس علت آن که موهایش همانند کتاب‌های مصور قرمز رنگ نیست را بیان کرد. بنا به گفته‌ی او، در ابتدا قرار بود که رنگ موهایش قرمز باشد، ولی بعد از امتحان کردن رنگ قرمز فهمید که قیافه‌ی او خیلی عجیب و غریب شده بود. شاید این تغییر بزرگترین تغییری باشد که یک شخصیت مارول تا به حال داشته است، ولی کمترین اشاره به آن شده است. شاید دلیل این بی‌توجهی این باشد که این تغییر ظاهر مت مرداک تاثیری در شخصیت او نداشت.

daredevil-matt-murdock-in-comics

با اینکه در سال ۲۰۰۳ بن افلک (Ben Affleck) نیز در نقش مت مرداک در فیلم دردویل بازی کرد، ولی الآن همه چارلی کاکس رابه عنوان مت مرداک می‌شناسند. دو فصل پخش شده سریال دردویل نشان‌دهنده‌ی بخش‌های تاریک از جهان مارول است. دیگر شخصیتی که موهای قرمزش باعث خبرسازی شده است؛ مری جین واتسون (Mary Jane Watson) است. شایعه‌هایی وجود دارد که از بازی زندیا ماری (Zendaya Maree) در نقش مری جین در فیلم Spider-Man: Homecoming «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» خبر می‌دهند. شاید این بازیگر آفریقایی آمریکایی ظاهر مناسب برای بازی در نش مری جین نداشته باشد، ولی نقش‌آفرینی عالی چارلی کاکس میتواند امیدوار کننده باشد که زندیا ماری نیز در نقش خود موفق باشد.

فصل اول و دوم سریال دردویل و فصل اول سریال جسیکا جونز تا کنون پخش شده‌اند. فصل اول سریال لوک کیج در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ پخش خواهد شد. دو سریال  Iron Fist «مشت آهنین» و مدافعان نیز در سال ۲۰۱۷ پخش خواهند شد. فصل دوم جسیکا جونز و فصل سوم دردویل تاریخ پخش مشخصی ندارند، ولی شایعه پخش آن‌ها در سال ۲۰۱۸ وجود دارد.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.