Arrival منتقدان را شگفت‌زده کرد

10 September 2016 - 23:00

در سال‌های اخیر همواره شاهد حضور فیلم‌های علمی تخیلی بسیار خوب در سینما بوده‌ایم. از فیلم Ex Machina «اکس ماکینا»ی آلکس گارلند (Alex Garland) گرفته تا فیلم بسیار دقیق The Martian «مریخی» ساخته ریدلی اسکات (Ridley Scott)، که با معرفی سرزمین‌های دورافتاده با بررسی احتمال واقعیت، تخیلات ما را تسخیر کردند. ساخته هیجانی دنیس ویلنو (Denis Villeneuve) در زمینه اولین ارتباط [با فضایی‌ها]، Arrival «حضور»، اخیرا در فستیوال فیلم تورنتوی کانادا به نمایش درآمد، و به نظر موفق شده‌است دوباره روند مثبت خودش را ادامه دهد. منتقدان به جدّ، از این فیلم بسیار راضی بوده‌اند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

به محض اینکه Arrival به نمایش درآمد، بسیاری از منتقدان شناخته‌شده و کارکشته اینترنت، با استفاده از توئیتر شروع به ستایش فیلم کردند و نظرات خود را به اشتراک گذاشتند. اریک دیویس (Erik Davis) از نویسندگان وبسایت Fandango، از فیلم Arrival به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های امسال یاد کرد و آن را «شدیدا علمی ولی فراموش نشدنی» نامید که طرفداران دنیای علم را به وجد خواهد آورد.

Arrival به سادگی من را زمین‌گیر کرد. شدیدا علمی ولی فراموش نشدنی، به علاوه احساسی و زیبا. طرفداران فیلم‌های علمی تخیلی با دیدن این فیلم به وجد خواهند آمد. یکی از پنج فلم برتر امسال از نظر من.

a73ae539f57c1ca6fc03bb03a3670a7797a1732e

در ادامه این شور و اشتیاق، آنجی هان (Angie Han) نویسنده Slash Film، با به اشتراک گذاشتن همان احساسات، بر روی بازی ایمی آدامز (Amy Adams) به عنوان فاکتور تاثیرگذار فیلم تاکید کرد. نه تنها او بازی آدامز را به عنوان زبان شناس، دکتر لوییس بنکس، ستود؛ بلکه به این موضوع نیز اشاره کرد که با فرا رسیدن فصل جوایز، آدامز کاملا شایسه قرار گرفتن در مرکز توجهات است. اگر او توجه آکادمی اسکار را به سمت خود جلب کند، این ششمین نامزدی او برای جایزه اسکار خواهد بود.

Arrival من را به شدت تحت تاثیر قرار داد. علمی تخیلیِ دقیق و احساسی. بسیار زیبا برای دیدن. یک نفر اسکار آدامز را بدهد دیگر!

ستایش‌ها برای نقش آدامز ادامه یافت، جایی که آدام چیتوود (Adam Chitwood) از Collider در توئیتی شور شوق خود را از دیدن فیلم Arrival نشان داد. او با اشاره به اینکه آدامز نقش بنکس را فوق‌العاده بازی کرده‌است، فیلم‌برداری فیلم را نیز که توسط بردفورد یانگ (Bradford Young) انجام شده‌بود، مورد ستایش قرار داد.

از Arrival بسیار خوشم آمد. علمی تخیلیِ بسیار عاقلانه، با طراوت و احساسی؛ با فیلم برداری زیبا از بردفورد یانگ. آدامز فوق‌العاده است.

البته، درست است که بازیگران خوب و ظاهر فیلم، عاملی مهم در موفقیت آن هستند، ولی تمام این مسائل بدون وجود یک راهنمای مناسب برای به نمایش گذاشتن دورنمای کلی فیلم، بی معنی خواهند بود. خوشبختانه برای Arrival، دنیس ویلنو این مسئولیت را به زیبایی هر چه تمام‌تر انجام داده‌است. کیث سیمنتون (Keith Simanton) از نویسندگان IMDB در مقایسه فیلم با Inception «الهام»، ساخته کریستوفر نولان (Christopher Nolan)، تعهد ویلنو را به دنیای قدیمی فیلم‌های علمی تخیلی برجسته نشان داد. او حتی در ادامه، با اشاره به نحوه عملی کردن ایده‌های اصلی و مرکزی Arrival، آن را در بسیاری از سطوح از فیلم رویاگونه کلاسیک نولان بهتر دانست. این واقعا تعریف بزرگی است!

یک دوم از فیلم Arrival چیزی است که Inception نبود. دنیس ویلنو فیلم علمی تخیلی خود را به زیبایی به نمایش گذاشته است.

به نظر بار دیگر، باید در انتظار یک فیلم علمی تخیلی مدرنِ بسیار خوب باشیم و آن Arrival ساخته دنیس ویلنو است که با احترام به ریشه‌های این ژانر، شاید جزور بهترین‌های سال ۲۰۱۶ باشد. منقدان به نظر عاشق آن شده‌اند، نشانه‌ای خوب برای فیلم که می‌تواند مخاطبان را برای دیدن آن بیشتر مشتاق کند. Arrival در تاریخ ۲۱ آبان امسال راهی سینماها خواهد شد و به نظر نباید آن را از دست داد.

منبع: Cinemablend

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • leo says:

    Arrival به نظر فیلم جالبی میاد، Amy Adams هم بازی خوبی رو به نمایش میزاره ?