کلوئی مورتز برای مدتی از هالیوود جدا می‌شود

18 September 2016 - 18:00

زندگی برای بازیگران با سنین پایین همواره سرشار از لذت‌ها و سختی‌های بسیار بوده‌است. در طول سال‌های متمادی، هم هالیوود و هم جامعه عمومی شاهد مجموعه گسترده‌ای از بازیگران کم سن و سال مانند درو بریمور (Drew Barrymore)، مکالی کالکین (Macaulay Culkin) و لیندزی لوهان (Lindsay Lohan) بوده‌اند که در طول دوران کاری خود با مشکلات زیادی از جمله مواد مخدر، الکل و مسائل قانونی بسیار مواجه بوده‌اند. در بعضی موارد، کسانی که درگیر این مسائل بودند، توانستند راه نجاتی را برای خود پیدا کنند ولی هزینه مشهور بودن در سنین پایین به مراتب بالاتر است و خطرات مخصوص خود را دارد. با سینماگیمفا همراه باشید.

در سن ۱۹ سالگی، کلوئی گریس مورتز (Chloë Grace Moretz) نیز به همین نتیجه رسیده است که زندگی در هالیوود به عنوان یک ستاره، مشکلات و بالا و پایین‌های بسیاری دارد. اکنون نیز با حضور در بیش از ۵۵ فیلم، این ستاره که قبلا او را فیلم‌های بسیاری مانند Let Me In «بگذار وارد شوم» و Hugo «هیوگو» که برنده چندین اسکار شد، دیده‌ایم، موفقیت‌هایش از بسیاری بازیگران برجسته‌تر بوده‌است. ولی حفظ کردن و ثابت نگه داشتن این حرفه از دوران کودکی تا بزرگسالی که یکی از پر رقابت‌ترین و پول سازترین صنعت‌هتی دنیا است، به قدری سخت و دشوار است که تعداد بسیار اندکی موفق به انجام آن می‌شوند.

یکی از متدهای موجود برای حفظ کردن این حرفه تحت چنین شرایطی، محدود کردن میزان کاری است که باید انجام داد. در حال حاضر به گزارش THR، این بازیگر قصد دارد همین روند را پیش رو بگیرد. این ستاره نوجوان مواردی را تجربه کرده‌است که به گفته خودش او را به حد «اصطلاحا من را به اینجا رسانده است» کشیده است و حال او تمام قراردادهای خود را برای حضور در فیلم‌ها فسخ کرده‌است. این قدم بسیار بزرگی برای هر بازیگر است، ولی مورتز به این نتیجه رسیده‌است که وقت آن رسیده که بار دیگر «خودش را پیدا» کند:

من حضور در تمام فیلم‌هایم را کنسل کردم چون می‌خواهم دوباره ببینم که چه کسی هستم و خودم را دوباره در قالب نقش‌هایم ببینم. به این نتیجه رسیدم که می‌توانم سرعت خودم را کمتر کنم.

carrie-remake

او به جای تمرکز بر روی بازیگری، در حال حاضر، بیشتر انرژی خود را بر روی تهیه‌کنندگی خواهد گذاشت که عمدتا شامل دو سریال تلویزیونی می‌شود. جدا از این کار، مورتز همچنین به حضور در گردهمایی‌های عمومی علاقه دارد و قصد دارد تلاش خود را در راستای ارتقای مقام دختران ادامه دهد و همچنین المان هنر را دوباره به جایگاهش در سیستم آموزشی ایالات متحده بازگرداند، ولی شاید بلندپروازانه ترین آنها پیوستن او به کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر باشد.

شاید این تصمیم چندان از طرف طرفداران پرشمار او مورد استقبال قرار نگیرد، ولی واقعیت این است که این تصمیم می‌تواند گامی درست در مسیر پیشرفت این بازیگر ۱۹ ساله باشد. هالیوود قطعا اثرات منفی خود را بر روی زندگی شخصی بازیگران می‌گذارد و در انتخاب‌های تاثیرگذار آینده آنها نیز دخالت دارد. شایا لباف (Shia LaBeouf) از جمله این بازیگران که قبلا در سنین پایین در بسیاری از فیلم‌ها حضور داشت ولی اکنون حضور خود را فقط محدود به نقش‌هایی کرده‌است که واقعا با آنها ارتباط برقرار می‌کند. پیدا کردن هدف در کار برای بازیگرانی که قصد دارند در این حرفه برای مدت طولانی حضور داشته‌باشند، موضوع بسیار مهمی است. مهم نیست که کار از نظر گیشه بزرگ باشد یا نه، موضوعی که بیشتر از همه اهمیت دارد، این است که بازیگران بعد از هر فیلم به کار خود افتخار کنند.

البته این موضوع کمی غافلگیر کننده است که مورتز در این مرحله از روند کاری خود چنین تصمیمی گرفته‌است. با این وجود، مسئولیت پذیری و آینده نگری مورتز برای کاهش سرعت کاری خود، نشان دهنده علاقه او به گرفتن بهترین تصمیم ممکن برای خودش است. چنین ملاحضاتی برای کار و زندگی شخصی‌ او، می‌تواند اثرات طولانی مدت مثبتی بر روی او و بازیگری که در آینده خواهدبود، بگذارد. می‌توان امید داشت که این موضوع، در نقش‌های آینده او تاثیر گذار باشد و هم او و هم طرفدارانش را خرسند کند.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.