چرا فروش اولیه The Magnificent Seven بیشتر از آنچه که انتظار داریم خواهد بود؟

23 September 2016 - 13:23

بااینکه ژانر وسترن از قدیم‌الایام به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین سبک‌های سینمایی شناخته می‌شود در چند سال اخیر و با آثار مدرن که سعی در به تصویر کشیدن غرب وحشی دارند روند رو به افولی را پیش گرفته است. شاید بتوان گفت که در طول این دهه تنها فیلم موفق وسترن همان Django Unchained «جانگوی آزاد شده» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) افسانه‌ای بوده است. فیلم The Hateful Eight «هشت نفرت‌انگیز» هم که به کارگردانی همین فرد سال گذشته در سینماها عرضه شد نتوانست آنطوری که باید بدرخشد؛ حال قرار است The Magnificent Seven «هفت شگفت‌انگیز» (شباهت اسم را در نظر بگیرید!) با بازی کریس پرت (Chris Pratt) ورق را برای این ژانر برگرداند. با توجه به جدیدترین گزارش‌ها حدس می‌زنیم که فیلم فروش اولیه (آخر هفته) خوبی را در سینماهای آمریکا تجربه کند.

دنزل واشینگتن (Denzel Washington) و انتویین فوگو (Antoine Fugua) که به ترتیب بازیگر نقش اول و کارگردان این فیلم هستند قبلاً‌ هم با هم بر سر پروژه‌های The Equalizer «برابرکننده» و فیلم برنده اسکار Training Day «روز تمرین» همکاری داشته اند اما با توجه به فاندانگو، «هفت شگفت‌انگیز» قرار است بزرگ‌ترین و موفق‌ترین پروژه‌ آن‌ها باشد و مدرک این ادعا هم در پیش فروش عالی بلیط هاست.

اگر بتوان به این مسئله بها داد، باید گفت که «هفت شگفت‌انگیز» آخر هفته خوبی را تجربه خواهد کرد. بااینکه منتقدان نظر چندان مثبتی به آن نداشته اند این را در نظر بگیرید که فیلم پر از چهره‌های معروف و محبوب است. در کنار دنزل واشینگتن، کریس پرت و ایتان هاوک (Ethan Hawke) در این فیلم وسترن و کمدی ایفای نقش می‌کنند.

وقتی به سینمای دهه ۵۰ و ۶۰ نگاه می‌کنیم می‌بینیم که بسیاری از فیلم‌ها در این سبک بودند. مثلا نسخه اصلی The Magnificent Seven که در سال ۱۹۶۰ منتشر شد در واقع اقتباسی غربی از فیلم Seven Samurai «هفت سامورایی» بود که اکشن‌های فیلم را در قالب فرهنگ غرب وحشی در فیلم به کار برده بود. آن فیلم‌ هم بازیگران فوق‌العاده‌ای چون یول برنر (Yul Brenner)، چارلز برانسون (Charles Bronson) و استیو مک‌کویین (Steve McQueen) داشت. این اثر وسترن را می‌توان یکی از بیادماندنی‌ترین فیلم‌های سینمای کلاسیک به حساب آورد و با توجه به تریلرها و ویدیوهای فیلم سال ۲۰۱۶ با بازی کریس پرت می‌توانیم بگوییم که شاید این فیلم هم همان احساس را به شما منتقل کند.

فروش خوبی در انتظار هفت شگفت‌انگیز است. در واقع استودیو هم به خوبی می‌دانست که این فیلم حالتی ندارد که بتواند با اکشن‌های بزرگ تابستان رقابت کند و شاید برای همین است که عرضه آن را در اواخر ماه سپتامبر قرار داد. دیگر چیزی تا عرضه یک فیلم وسترن دیگر نمانده است؛ پس خود را برای تجدید دیدار با گذشته درخشان سینما آماده کنید.

منبع: Cinemablend

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.