حال و هوای دو نویسنده خوش ذوق Game of Thrones بعد از پخش قسمت نهم چه بود؟

23 September 2016 - 17:30

قسمت نهم از فصل ششم سریال Game of Thrones با نام Battle of the Bastards «نبرد حرامزاده‌ها» یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین اپیزودهای ساخته شده در تاریخ صنعت تلویزیون است. نام «نبرد حرامزاده‌ها» تا سال گذشته تنها یک فرضیه بود که طرفداران Game of Thrones در مورد نبرد اجتناب‌ناپذیر جان اسنو و رمزی بولتون بیان می‌کردند. ما هم از اول این فصل می‌دانستیم که این نبرد به وقوع خواهد پیوست اما چیزی که از آن شگفت زده شدیم این بود که نویسندگان تصمیم گرفتند نام این قسمت را همان «نبرد حرامزاده‌ها» که فرضیه طرفداران است بگذارند.

دیوید بنیف (David Benioff) و دی. بی. ویس (D.B. Weiss) در جدیدترین مصاحبه خود حول مراسم جوایز امی در مورد حال و هوای خود بعد از پخش قسمت نهم گفتند. همان‌طور که می‌دانید این قسمت در مراسم امسال دو جایزه امی (برای بهترین نویسندگی و بهترین کارگردانی) را به خانه برد و شاید یکی از دلایلی که بازی تاج و تخت امسال برنده بهترین سریال درام سال شد هم همین قسمت خارق‌العاده بود. هزینه ساخت استثنایی و کیفیت بالای اجرای یک فیلم‌نامه غنی که پر از غافلگیری بود همه و همه دست در دست هم دادند تا Battle of the Bastards را به یکی از بیادماندنی‌ترین اپیزودهای یک سریال در صنعت تلویزیون تبدیل کنند. مثلا یکی از این غافلگیری‌ها این بود که در ابتدا فکر می‌کردیم تمام این قسمت قرار است به نبرد جان و رمزی بپردازد در صورتی که اینگونه نبود و نبرد واقعی آن‌ها بعد از ۳۵ دقیقه آغاز شد! در واقع نمادگرایی نبرد حرامزاده‌ها یکی از نکات کلیدی این قسمت بود. این اپیزود با نبرد در میرین (یا به تعبیر بعضی‌ها، نبرد در آتش!) و خودنمایی دنریس تارگرین و اژدهاهایش آغاز می‌شود و سپس به شمال وستروس و وینترفل می‌رویم، جایی که قرار است صحنه یکی از بزرگ‌ترین نبردهای دنیای فانتزی باشد (که باز هم به تفسیر عده‌ای، نبرد در یخ تلقی می‌شود!) که در نهایت Battle of the Bastards را به یکی از بهترین الگوهای معرفی دنیای نغمه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) – کتاب‌هایی که این مجموعه از آن اقتباس شده است – تبدیل کرد.

دیوید بنیف و ویس بعد از پخش این سریال چه حالی داشتند؟! به نظر می‌آید که این دو نویسنده همه چیز را رها کرده و ساعت‌ها به رتبه این قسمت در IMDb خیره شده اند! اگر بخاطر داشته باشید وقتی Battle of the Bastards پخش شد طولی نکشید که بیش از ۲۰ هزار کاربر به این قسمت در IMDb رای دادند که میانگین این رای‌ها نمره کامل و باورنکردنی ۱۰/۱۰ بود. این روند ادامه پیدا کرد و حتی تا نزدیک ۱۰۰ هزار نفر هم همان نمره کامل باقی ماند و خیلی سریع به بیشترین امتیاز یک اپیزود تلویزیونی در این وب‌سایت تبدیل شد و Ozymandias (چهاردمین قسمت از فصل پنجم سریال Breaking Bad) را کنار زد. این دو گفتند:

بنیف: می‌توانیم با شما یک رازی را در میان بگذاریم؟ بعد از پخش این اپیزود، ما هر ساعت داشتیم با میگل سپاچنیک (کارگردان) صحبت می‌کردیم و ما به رتبه‌بندی و تعداد تماشاگران کاری نداشتیم و فقط امتیاز IMDb اپیزود را می‌دیدیم. زیرا دوست ما رایان جانسون (Rian Johnson) قسمت Ozymandias از Breaking Bad را کارگردانی کرده بود که در IMDb نمره کامل داشت و ما دائماً با خود می‌گفتیم که باید روی آن عوضی را کم کنیم! [نبرد حرامزاده‌ها] برای مدت زیادی ۱۰/۱۰ بود ولی الان دیگر نیست.

ویس: رایان ۲۵۰۰۰ اکانت IMDb درست کرد که فقط امتیاز [این اپیزود] را کم کند.

got-e9-snow-vs-army-1200x675

Ozymandias به عنوان یکی از بهترین اپیزودهای تاریخ صنعت سینما شناخته می‌شود و هم‌اکنون هم رتبه آن ۱۰/۱۰ است. نبرد حرامزاده‌ها برای مدتی طولانی نمره کامل داشت اما هم‌اکنون در IMDb با رای ۱۲۹ هزار کاربر با امتیاز ۹.۹/۱۰ ثبت شده است. مشخصاً ویس در مورد آن ۲۵۰۰۰ اکانت IMDb شوخی می‌کند اما در هرحال نمی‌توان این را نادیده گرفت که Battle of the Bastards هم‌اکنون برای سال‌های زیادی به عنوان یکی از بی‌رقیب‌ترین و بهترین اپیزودهای ساخته شده شناخته خواهد شد. رایان جانسون پرونده خیلی قدرتمندی دارد و هم‌اکنون در حال کارگردانی قسمت هشتم مجموعه Star Wars است.

نظر شما در مورد نبرد حرامزاده‌ها در فصل ششم Game of Thrones چه بود؟ با ما در میان بگذارید.

از سینماگیمفا 

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hanna says:

    نفس گیر ترین اپیزود تاریخ تلویزیون بود. توى تمام زندگى ام اینقدر موقع تماشاى یک برنامه تلویزیونى عصبى نشده بودم. هرجایزه اى که گرفت رسماً حقش بود. به شدت منتظر تماشاى تپیزود هشت هستم تا ببینم این کارگردان با دنیاى جنگ ستارگان چه کارى کرده.