Captain America: Civil War در حال آماده شدن برای فصل جوایز است

26 September 2016 - 17:00

حتی قبل از اکران Captain America: Civil War «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» در سینماها، طرفداران اینکه هوادار چه تیمی هستند را به وضوح مشخص کرده‌بودند. بحث بین انتخاب تیم کاپیتان یا تیم آیرون‌من، در همه جا به گوش می‌رسید و تمام فضای مجازی را در بر گرفته‌بود. حتی دیگر کاراکترهای دنیای مارول مانند Luke Cage با بازی مایک کالتر (Mike Colter) نیز تمایل خود را به تیم خاصی اعلام کرده بودند. جنگ داخلی چیزی بیشتر از یک فیلم ابرقهرمانانه است، جایی کاراکترهایش باید موافقت‌نامه سوکوویا را سبک سنگین کنند و اثر آن را بر روی خود و جهان پیرامونشان بررسی کنند. با سینماگیمفا همراه باشید.

Captain America: Civil War (باعث تعجب هم نیست) از نظر گیشه موفقیت بزرگ به حساب می‌آید و هم مخاطبان و هم منتقدان را همزمان خرسند کرده‌است. فیلم، بمبی تابستانی بود که مجموعاً به فروش جهانی ۱٫۱ میلیارد دلار رسید. Civil War از معدود فرنچایزهایی است که توانست دو شماره قبلی خود یعنی The First Avenger «انتقام‌جوی اول» و Winter Soldier «سرباز زمستان» را از نظر فروش پشت سر بگذارد. این موفقیت در تاریخ ۱۳ سپتامبر با انتشار نسخه بلوری و DVD فیلم و قرار گرفتن آن در صدر فروش کماکان ادامه دارد.

مارول حال نیز در نظر دارد که با معرفی کردن فیلم به جشنواره‌های مختلف، در فصل جوایز نیز حضور داشته‌باشد و موفقیت‌های فیلم را در این جهت نیز ادامه دهد. تلویزیون چند شب پیش مهم‌ترین شب خود را با برگزاری ۶۸مین مراسم Primetime Emmy Awards تجربه کرد؛ ولی فصل جوایز تازه شروع شده‌است و مراسم‌های مهمی مانند Critics Choice «انتخاب منتقدان»، Golden Globes، Screen Actors Guild و مهم‌تر از همه مراسم سالانه اسکار در ماه فوریه، پیش رو است.

captain-america-civil-war1

این غول دنیای فیلم‌های ابرقهرمانان، تا کنون برنده جایزه اسکار نشده‌است ولی در دسته‌بندی‌های مربوط به تکنولوژی چندین فیلم خود را به عنوان نامزد دیده‌است، جایی که بسیاری از فیلم‌های اکشن و بلاک باسترهای بزرگ، نهایتا به آنجا محدود می‌شوند. اگرچه در این بین استثناهایی نیز وجود داشته‌است. فیلم Lord of the Rings: Return of the King «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه»، هم از نظر گیشه و هم از نظر جوایز، موفقیتی خیره‌کننده داشت، ولی تقریبا ۱۳ سال پیش!

ویرایش صدا، ترکیب صدا، جلوه‌های ویژه، گریم، طراحی لباس و حتی موسیقی متن، همه دسته‌بندی‌هایی هستند که یک فیلم بزرگ اکشن، امکان رسین به آنها را در مراسم اسکار خواهد داشت و اینجا، جایی است که مارول قبلا چندین بار در آن نامزد شده‌است ولی موفق به کسب اسکار نشده‌است. در حالی که همیشه نیز بعضی فیلم‌های اکشن تنها به خاطر اکشن عالی‌شان شناخته نمی‌شوند، باعث تجب است که چنین فیلم‌های پرطرفدار و موفق، از طرف رای دهندگان نادیده گرفته می‌شوند. البته این فیلم‌ها، در مراسم جوایز کم اهمیت‌تر مانند انتخاب نوجوانان، انتخاب مردم و جوایز MTV عملکردی عالی دارند و همچنین می‌توانند در مراسم جوایز تکنیکی مانند Saturn Awards، Taurus World Stunt Awards و Hugo Awards با یکدیگر رقابت کنند. ولی به هر حال این کجا و آن کجا!

شاید Captain America: Civil War این طلسم را بشکند و برای اولین بار، اسکار را برای مارول به ارمغان آورد. البته امیدهای زیادی نیز پیرامون این موضوع وجود دارد که حداقل فیلم در مراسم Golden Globe مانند The Martian «مریخی» (که سال گذشته جایزه بهترین فیلم کمدی/ موزیکال را از آن خود کرد) به موفقیت برسد. در عین حال این پرسش نیز وجود دارد که آیا سیاستی که آکادمی در سال‌های اخیر پیش رو گرفته موثر است یا باید آن را تغییر دهد، چرا که در چند سال گذشته اهمیت این مراسم، حداقل از نگاه مخاطبان عادی بسیار پایین آمده‌است. دلیل آن نیز در مرکز قرار گرفتن فیلم‌هایی است که به هیچ وجه برای مخاطب عادی، شناخته شده نیستند.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.