امیدهای Captain America: Civil War برای اسکار امسال

29 September 2016 - 09:00

اگرچه این نوع فیلم‌ها شاید عموما به عنوان فیلم‌های صرفا سرگرم کننده شناخته شوند، ولی در واقع بلاک باسترهای ابرقهرمانان با آکادمی اسکار چندان هم بیگانه نیستند. بسیاری از فیلم‌ها با مرکزیت ابرقهرمانان در سال‌های اخیر به مراسم اسکار راه یافته‌اند، و حال فیلم Captain America: Civil War «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، به این جمع اضافه خواهد شد و شاید حتی بتواند اولین اسکار را برای کمپانی مارول نیز به ارمغان بیاورد. مارول اخیرا به طور رسمی، آخرین نسخه ماجراجویی در دنیای سینماتیک مارول را برای فصل جوایز معرفی کرده‌است و ما فکر می‌کنیم که امسال این فیلم شانس نسبتا خوبی را برای به خانه بردن هفت جایزه اسکار دارد. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

این هفت دسته بندی را در اینجا مشاهده می‌کنید:

  • بهترین ترکیب صدا
  • بهترین ویرایش صدا
  • بهترین تصویربرداری
  • بهترین طراحی لباس
  • بهترین تدوین فیلم
  • بهترین جلوه‌های ویژه
  • بهترین نویسندگی، فیلم‌نامه اقتباسی

طبق گزارش جدیدی که توسط وبسایت Comicbook.com منتشر شد، این موضوع تایید شده‌است که استودیوی مارول، Captain America: Civil War را برای در نظر گرفتن فصل جوایز به آکادمی هنر و علم فیلم اسکار ارسال کرده‌است. کسانی که این فیلم را تماشا کرده‌اند به طور قطع متوجه شده‌اند که Civil War رقیبی جدی در دسته‌بندی‌های تکنیکی اسکار است. در رابطه با طراحی صوتی، فیلم به نظر مشکلی از نظر ترکیب و ویرایش صدا نخواهد داشت و رقیبان را از پیش رو خواهد برداشت. اصولا این دسته‌بندی‌ها توسط بلاک باسترهای عظیم تسخیر می‌شوند و تاکنون در بین بلاک باسترهای ۲۰۱۶،  Civil War بهترین بود‌ه‌است.

captain-america-civil-war1

در ادامه می‌رسیم به جلوه‌های ویژه و در این مورد نیز تقریبا مطمئنیم که Captain America: Civil War هیچ کم و کاستی نداشته‌است. در قسمت‌های بهترین تصویربرداری، بهترین طراحی لباس و بهترین تدوین نیز امسال، رقابتی جدی وجود نخواهد داشت.نه تنها فیلم به زیبایی و با انسجام ساخته شده‌است، بلکه عوامل ساخت نیز در زمینه جلوه‌های ویژه به صورت پیشگامانه عمل کرده‌اند، ازجمله طراحی لباس شخصیت Black Panther که به طور کامل جلوه‌های ویژه بوده‌است. به علاوه، سکانس مربوط به فرودگاه نیز خود به تنهایی می‌تواند دلیلی برای تبدیل شدن فیلم به بهترین فیلم از نظر جلوه‌های ویژه شود.

در واقع، در دسته بندی‌های ذکر شده‌ در بالا همیشه انتظار می‌رود فیلم‌هایی با بودجه ساخت بالا برنده باشند. علاوه بر موارد بالا، همچنین انتظار می‌رود فیلم در بعضی دسته بندی‌های خاص نیز نظیر بهترین فیلم‌نامه اقتباسی حضور داشته‌باشد و شاید هم رقیبی جدی برای بقیه باشد. شاید کمی بعید به نظر بیاید ولی به هیچ وجه جای سوال نیست که Civil War یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده در ژانر خود است و سوالات و ابهاماتی که در رابطه با واکنش‌های غیرضروری دولت‌ها و دخالت آنها در تمام مسائل، در فیلم مطرح می‌شود، شاید بی ربط به دنیایی نباشد که در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم. بسیار بعید است که فیلم در قسمت‌های بهترین فیلم و بهترین کارگردانی حضور داشته باشد ولی به خاطر داشته باشید که اگر جرج میلر (George Miller) سال گذشته با Mad Max: Fury Road «مکس دیوانه: جاده خشم» توانست توجهات را به سمت خود جلب کند، باید بگوییم برادران روسو نیز این شایستگی را دارند.

در نهایت می‌رسیم به دسته بندی بهترین فیلم‌نامه اقتباسی. کریستوفر مارکوس (Christopher Markus) و استفن مک‌فیلی (Stephen McFeely) در برداشت خود از اثر فوق‌العاده مارک میلر (Mark Millar) یعنی Civil War، عملکردی عالی داشتند، آنها نه تنها به زیبایی آن را به پرده نقره سینما معرفی کردند، بلکه آن را به دنیای بزرگ سینمایی مارول نیز مربوط ساختند. فیلم‌های بسیار اندکی در این ژانر توانسته‌اند با بیان داستان هوشمندانه و بالغ، کلیشه‌ها را در این زمینه کنار بزنند و فیلمی هیجانی با حضور المان سیاست در مرکز آن ارائه بدهند که با عصر کنونی نیز ارتباط دارد.

تنها باید منتظر بمانیم و ببینیم که با فرا رسیدن فصل جوایز، Captain America: Civil War چه عملکردی خواهد داشت. مارول تا کنون اسکاری را نبرده است و این موضوع می‌تواند با «جنگ داخلی» تغییر کند.

منبع: CinemaBlend

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • SAEEDTNT says:

    درست فیلم خوبی بود ولی به نظر من فکر نکنم بتونه اسکار بگیره اگه دکتر استرنجر بود یه چیزی