فیلم Tomb Raider یک اکشن محض نخواهد بود

30 September 2016 - 09:00

تا به حال چندین نسخه‌ی مختلف از بازی کامپیوتری Tomb Raider «مقبره نورد» و دو فیلم از اکران ساخته شده است. آلیشا ویکاندر (Alicia Vikander) قرار است نقشی را بازی کند که چند سال پیش آنجلینا جولی (Angelina Jolie) آن را بازی کرده بود. به تازگی تایید شده است که فیلم Tomb Raider « مقبره نورد» در بازه‌ی زمانی نسخه‌های ریبوت شده بازی جریان دارد. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

هفته‌ی گذشته سایت cinemablend با کارگردان استدیوی بازیسازی کریستال دینامیک (Crystal Dynamics)، توسعه دهنده‌ی بازی Tomb Raider «مقبره نورد»، مصاحبه‌ای داشت. ریچ بریگز (Rich Briggs)، کارگردان بازی Tomb Raider، بیان کرد که استدیو با تهیه کنندگان فیلم جدید Tomb  Raider در ارتباط بوده است. بریگز در این مصاحبه به موضوعی اشاره کرد که بسیاری از طرفداران نیز آن را حدس زده بودند:

این داستان اکشن و بقای جدید، لارا کرافت (Lara Croft) را برعکس چیزی که از گذشته به یاد داریم نشان می‌دهد.

در سال ۲۰۱۳ کریستال دینامیک تصمیم گرفت که سری بازی‌های Tomb Raider را ریبوت کند و یک نسخه واقعی‌تر از آن بسازد. استدیو دو کلت لارا کرافت که یکی از نشان‌های بارز  لارا محسوب می‌شد را حذف کرد و یک ورژن جوان‌تر از لارا کرافت را طراحی کرد. بیشتر مکانیزم‌های گیمپلی و ست پیس‌های بازی در نسخه‌ی ریبوت شده نیز استفاده شدند، ولی تغییرات، بازی Tomb Raider را به یک بازی اکشن بقا تبدیل کرد. لارا کرافت در بازی از همراهان خود جدا شده و راه ارتباطی او با دوستانش نیز قطع شده است. لارا باید با هر چیزی که محیط اطرافش بر سر راه او قرار می‌دهد برای زنده ماندن مبارزه کند و موانع را کنار بزند. اینگونه بود ورژن خفن و همه فن حریف لارا کرافت که در بازی‌های مختلف و همچنین در سینما با نقش آفرینی آنجلینا جولی دیده بودیم؛ به دست فراموشی سپرده شده.

با وجود تمام تفاوت‌های میان دو ورژن مختلف از لارا کرافت، بازیکنان و طرفداران از لارا کرافت جدید استقبال کردند. بازی Tomb Raider که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد به همراه Rise of the Tomb Raider  «خیزش مقبره نورد» که سال قبل منتشر شد؛ فروش بسیار خوبی را تجربه کردند. دو فیلم اول Tomb Raider با حضور آنجلینا جولی به عنوان نقش اصلی، بهترین بازیگر ممکن را در اختیار داشت و در باکس آفیس نیز عملکرد مناسبی داشت، ولی هیچکدام از این دو فیلم به موفقیت چشمگیری دست پیدا نکردند. آلیشا ویکاندر در نقش اصلی فیلم، قرار است شخصیت لارا را به بازی نزدیک‌تر کند.  به نظر می‌رسد که لارا کرافت در فیلم جدید خصوصیات واقع گرایانه‌تری خواهد داشت. به گفته‌ی ریچ بریگز فیلم قرار است با تصور ما تفاوت زیادی داشته باشد:

من فکر می‌کنم که کارگردان فیلم، Roar Uthuag، و آلیشا ویکاندر جنبه‌های متفاوتی از لارا کرافت را به نمایش درخواهند آورد که تا به حال به آن‌ها اشاره‌ای نشده است.

این موضوع که فیلم Tomb Raider دربازه‌ی زمانی مدرن که بازی‌های در آن جریان دارد ساخته می‌شود؛ می‌تواند به این اشاره داشته باشد که فیلم و بازی‌های Tomb Raider به گونه‌ای به هم مرتبط هستند. به احتمال زیاد فیلم بر اساس هیچ کدام از دو بازی‌ ساخته نخواهد شد، ولی امکان آن که بین دو بازی جریان داشته باشد زیاد است. یوبی‌سافت (Ubisoft) نیز از همین روش برای ساخت فیلم Assassin’s Creed استفاده کرده است. به گفته‌ی یوبی‌سافت، فیلم Assassin’s Creed در جهان اصلیِ  بازی‌ها جریان خواهد داشت و ممکن است که اتفاقات درون فیلم بر روی بازی‌های آینده فرانچایز Assassin’s Creed تاثیر داشته باشد.

منبع: cinemablend

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.