جمع‌بندی فصل ششم The Walking Dead، آنچه در مورد فصل هفت می‌دانیم

22 October 2016 - 18:09

با تبدیل شدن به یکی از پرطرفدارترین سریال‌های در حال پخش از جعبه جادویی، The Walking Dead با قدرت هرچه تمام‌تر در حال حرکت به سمت پخش فصل هفتم خود است. در این مقاله، قصد داریم با جمع‌بندی اتفاقات فصل ششم، نگاهی به فصل جدید پیش رو و انتظارات ایجاد شده پیرامون آن داشته‌ باشیم. این فصل تنها با گذشت ۳ قسمت از فصل ششم، تایید شد. با ما همراه باشید.

در همین ابتدا به کسانی که فصل ششم را ندیده‌اند یا قصد ندارند اطلاعات مربوط به کامیک فصل هفتم را بدانند توصیه می‌کنیم از خواندن این مطلب خود داری کنند.

۷۱eda16ddef87b91395dd1d55aa707664d01c9a2

فصل ۷ چه زمانی پخش خواهد شد؟

چهار سال متوالی است که شبکه AMC، فصل جدید این سریال را در دومین یکشنبه ماه اکتبر پخش می‌کند. در مراسم کامیک کان شهر سن دیگو، برخلاف عادت همیشگی مشخص شد که فصل هفتم این سریال را در تاریخ یکشنبه ۲۳ اکتبر (۲ آبان) خواهیم دید، درست یک روز قبل از تعطیلات هالووین.

تا کنون از فصل ۷ چه چیزی دیده‌ایم؟

با نزدیک شدن به تاریخ پخش فصل جدید، به لطف نیگان و چوب بیسبالش لوسیل، هنوز نتوانسته‌ایم تصویری از شخصیت‌های مرکزی سریال را ببینیم. ولی به هر حال، این شبکه در مراسم کامیک کان، تریلری کامل از فصل هفتم را پخش کرد. در این تریلر کاملا می‌توانیم متوجه شویم که باید انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم. شاید جالب‌ترین لحظه این تریلر، مربوط به سکانسی باشد که با عبور نیگان از کنار پیروانش، همه در جلوی او زانو می‌زنند. از طرفی دیگر در این تریلر، تصویری کامل از شاه ازکیل (Ezekiel) را دیدیم ولی فقط همین. انتظار داریم با نزدیک شدن به زمان پخش، در تریلری دیگر، اطلاعات بیشتری را در مورد این کاراکتر دریافت کنیم. به هر حال به نظر می‌آید او در این فصل نقشی کلیدی خواهد داشت. اصلا مگر می‌شود ببر داشته باشی و نقشت مهم نباشد!

اخیرا نیز در مراسم کامیک کان شهر نیویورک، ویدیویی اختصاصی از قسمت اول فصل هفتم منتشر شد. ویدیویی که در بر دارنده مکالمه‌ای هیجان انگیز بین ریک و نیگان است. اطلاعات بیشتر در مورد این ویدیو را می‌توانید در این مطلب مشاهده کنید.

lvdead26f

کاراکترهای جدید فصل ۷ چه کسانی خواهند بود؟

 با پخش فصل هفتم برای مخاطبان، به طور قطع با شخصیت‌هایی جدید در این دنیا آشنا خواهیم شد، بعضی همگام و متحد با ریک و گروهش خواهند بود و بعضی خیر. اولین و شاید مهم‌ترین کاراکتر جدید، شخصیت نیگان با بازی جفری دین مورگان (Jeffrey Dean Morgan) است (در ادامه مطلب به این شخصیت بیشتر پرداخته می‌شود). هویت تعدادی از شخصیت‌ها مشخص شده‌است و بسیاری در پشت پرده باقی مانده‌است.

در کنار تایرنت نیگان، یکی دیگر از کاراکترها که در تریلر نیز بیش از بقیه مورد توجه قرار گرفت، شخصیت «شاه» ازکیل است که در تصویر بالا، او را در تخت پادشاهی‌اش می‌بینیم. بر اساس شایعات منتشر شده، شخصیت او و سرزمین پادشاهی‌اش که در تریلر نیز نگاهی لحظه‌ای به آن داشتیم، در قسمت سوم به ما معرفی خواهند شد. اگر در فصل قبل به خاطر داشته باشید، در قسمت‌ ماقبل پایانی، مورگان و ریک برای جستجوی کارول با یکدیگر همراه شدند. در آنجا بود که این دو، فردی ناشناس را دیدند که از نیزه به عنوان اسلحه استفاده می‌کرد. حال متوجه می‌شویم که این فرد ناشناس، جزو سربازان این پادشاه است. قصد نداریم کل داستان ازکیل را برملا کنیم؛ کافی است بدانیم که او نیز در این جهان آخرالزمانی در گوشه‌ای برای خود در حال حکم‌رانی است و اتفاقا در این امر، از بقیه حکم‌ر‌انانی که قبلا دیده‌ایم بهتر است. او همچنین ببری به نام شیوا دارد، که سازنده سریال، اسکات گیمپل (Scott Gimple) از قبل علاقه به استفاده از آن را اعلام کرده‌بود.

یکی دیگر از شخصیت‌های جدید سریال، جنی (Jennie) خواهد بود که در قسمت ششم وارد داستان می‌شود. آنچه در مورد این شخصیت لازم است بدانید این است که او نوجوانی گستاخ است که با وجود وضعیت دنیا و اطرافش، هنوز خوش‌بین است، ولی اشتباه نکنید، او برخلاف خوش‌بین بودنش، ساده لوح نیست. یکی دیگر از کاراکترها که قرار است در قسمت ششم معرفی شود نائومی (Naomi) است. او شاهد مردن تقریبا تمام اطرفیان و کسانی بوده‌است که به او نزدیک بوده‌اند، پس اگر او را در تکنیک‌های زنده‌ماندن، غیرعادی و کمی جدی‌تر دیدید، تعجب نکنید. همچنین شخصیت دیگری به نام راجرز (Rodgers) وجود دارد، اسب سواری سرسخت که هدفش حفاظت از کسانی است که دوستشان دارد. به احتمال قوی، او همان ریچاردی خواهد بود که در کامیک، در سرزمین پادشاهی با او آشنا شدیم.

این موضوع نامشخص است که چه تعداد از کاراکترها با دنیای کامیک مطابقت خواهند داشت. حال که به اینجا رسیدیم، لازم است اشاره کنیم که تعدادی شخصیت جدید نیز از گروه هیلتاپ (همان گروهی که با ریک برای از بین بردن نیگان متحد شدند) معرفی خواهند شد. یکی از این افراد، اسلحه سازی به نام ارل (Earl) است که طبیعتی دوستانه دارد و به احتمال زیاد در آینده کارل، تاثیری اساسی خواهد داشت. تئوری بعدی ما در مورد شخصیت برتی (Bertie) با بازی کرن سیسِی (Karen Ceesay) است که قبلا نیز با او آشنا شدیم. ما احتمال می‌دهیم که او همان بریانا از کتاب‌های کامیک باشد که در ادامه با مگی خودمان دوستان نزدیکی می‌شوند، اگر این اتفاق نیافتاد… بله درست حدس زدید، عمرش به این دنیا قد نخواهد داد.

اعضای جدید تقریبا همه گروه‌ها را بررسی کردیم بجر گروه نفرت انگیز ناجیان (The Saviors). از اعضای جدید این گروه اشاره‌ای به مارک داریم که مانند دوایت (Dwight همان شخصیتی که دریل را چند بار به دام انداخت و از او به شدت متنفریم) صورتی سوخته دارد. امبر (Amber) نیز دیگر عضو این گروه است که ارزش آوردن نام او وجود داشت. کارسون (Carson) نیز شخصیت بعدی این گروه است که نسبت به دو نفر بالا مهم‌تر است و نقشی پررنگ در آینده این فصل خواهد داشت (می‌دانیم ولی نمی‌گوییم). و در نهایت باید بگوییم صحنه تاریک دیگری نیز در کامیک وجود دارد که شخصیت نفرت انگیزی به نام دیوید را معرفی می‌کند، پس احتمالا او را نیز ببینیم.

نهایتا اشاره‌ای به تریلر داشته باشیم که در آن چهره‌های جدید بسیاری را دیدیم ولی به هر حال نامشخص است که شخصیت آنها مهم باشد یا نه. پس در این مورد زیاد به عمق نمی‌رویم.

کارل و ریک

c6b27961383e1253b3ae45705077096a724fb83f

اتفاقاتی که در فصل ششم افتاد: در اتفاقات اوایل این فصل، ریک را دیدیم که قصد دارد با همکاری اعضای آماتور آلکساندریا، گله‌ای عظیم از واکرها (به احترام سریال ما نیز زامبی نمی‌گوییم) را از مسیر محل زندگی‌شان منحرف کند (که عملی نشد و نهایتا آنها وارد آلکساندریا شدند) و در این بین تلاش کرد رابطه‌ای احساسی با جسی برقرار کند. در ادامه بعد از مردن دینا (رهبر آلکساندریا) ریک رهبری این گروه را پذیرفت و بعد از مردن جسی رابطه احساسی خود را به سمت میشون برد. در این نقطه از سریال بود که خشم ریک، باعث به وجود آمدن بهترین قسمت سریال در این شش فصل شد. در ادامه بحران غذا پیش آمد و ریک دوباره به دنیای بیرون بازگشت و در نهایت با پدیده‌ای به نام نیگان آشنا شد. کسی که او را به شدت دست کم گرفت و در نهایت بهای آن را خواهد پرداخت.

کارل نیز در این میان سعی کرد رابطه‌ای دوستانه با شخصیت بی روح ایند برقرار کند و در نهایت به موفقیت رسید؛ که باعث شد ران تبدیل به دشمن او شود و چشم خود را در این راه از دست بدهد (آیا شما نیز مانند من به یاد The CW افتادید؟). آیا منطقی است برای رابطه با یک دختر چشمتان را از دست بدهید؟ شاید. در نهایت کارل نیز در لیست نیگان قرار می‌گیرد. ولی بسیار دور از ذهن است که او میزبان چوب بیسبال نیگان باشد.

فصل ۷: از نظر ریک، مطمئنیم که بین او و نیگان درام بسیاری اتفاق بیافتد، و منظورمان از درام ایستادن در کنار یکدیگر و صحبت در مورد احساسات نیست. گرچه این اتفاق می‌افتد؛ به هر حال نیگان دوست دارد حرف بزند. به احتمال زیاد ریک متحدان زیادی برای خود دست و پا خواهد کرد گرچه این رفتاری نیست که از ریک قدیمی به یاد داریم. این متحدان ریک را به سمت هدفی می‌برند که لزوما پایان خوشی نخواهد داشت ولی گاها احتمال پیروزی نیز وجود دارد. البته انتظار نداشته باشید در همان ابتدای فصل ریک را شاداب و آماده مبارزه ببینید. به هر حال او یکی از اعضای خانواده خود را از دست داده‌است.

کارل نیز شخصیتی است که فصل به فصل دیدنش جذاب‌تر می‌شود، مخصوصا که اکنون با از دست دادن یک چشم، شخصیت او کاملا تغییر کرده‌است. انتظار داریم او با روشی کاملا متفاوت به مقابله با نیگان بپردازد. اگرچه رابطه آنها در کامیک به جاهای باریک کشیده می‌شود و کاراکترهایی در این مسیر دخیل می‌شود.

کارول

۷۴۰f16537f9ef437f21d2b296dee5adaa80dee0c

اتفاقاتی که در فصل ششم افتاد: کارول شخصیتی بود که تقریبا از اپیزودی به اپیزود دیگر دچار تغییر می‌شد و ما به عنوان مخاطب، گاها از او متنفر شده و گاها عاشقش می‌شدیم. در قسمت سوم است که می‌بینیم شخصیت مادرانه او به سرعت جای خود به جنگجویی خطرناک می‌دهد، جایی که فرقه گرگ‌ها به آلکساندریا حمله می‌کنند. اگرچه در ابتدا می‌بینیم که او مورگان را برای روشی که در پیش گرفته‌است تقبیح و حتی تهدید می‌کند ولی می‌بینیم که در نهایت این روحیه خشن و رفتار غیراخلاقی، توسط وجدان دینی‌ او مورد سرزنش قرار می‌گیرد، تا جایی که او صلیب به دست دوباره از گروهش و آلکساندریا جدا می‌شود. در آخر فصل است که می‌بینیم علی‌رغم مورد اصابت قرارگرفتن چندین گلوله، او فقط می‌خواهد تنها باشد. البته مورگان با کنار گذاشتن حدود اخلاقی‌اش او را نجات می‌دهد.

فصل ۷: از آنجایی که این کاراکتر ریشه کامیک‌بوکی ندارد متاسفانه باید بگوییم که از آینده او خبر نداریم. حدس من این است که در این فصل نیز با جنبه‌های جدید شخصیتی او آشنا می‌شویم. البته اگرِ بزرگی وجود دارد: اگر او بتواند از آن همه گلوله، جان سالم به در ببرد.

دریل

b0a08db494db13f68f5316c4fb24a9bad7fb9fcf

اتفاقاتی که در فصل ششم افتاد: در داستانی تقریبا جدا با بقیه کاراکترها، دریل به همراه ساشا و آبراهام، به ماموریتی دیگر رفتند. او در ادامه توسط دوایت (تاکید می‌کنم از او متنفریم) ربوده می‌شود و کمان و متورسیکلتش را از دست می‌دهد. وقتی اولین موج گروه ناجیان فرا می‌رسند، در یکی از زیباترین سکانس‌های این فصل، می‌بینیم که دریل با آرپی‌جی آنها را تکه تکه می‌کند. و این تنها نکته مثبتی است که از او در این فصل می‌بینیم. چرا که در ادامه، او مشغول پرسه زدن با شخصیت مسیح است و دوباره شاهد در دام افتادن او توسط دوایت هستیم که دیگر این بار به او شلیک می‌کند. امکان مردن دریل در مقابل نیگان کم نیست، ولی از دیدگاه منطق، بعید است که کاراکتری با این محبوبیت به این نحو از سریال جدا شود.

فصل ۷: مانند کارول او نیز با دنیای کامیک به هیچ وجه ارتباط ندارد. از آنجایی که تمام حدس‌ها در مورد او برای فصل ششم غلط از آب در آمد، در نتیجه حدس زدن در این مورد را این بار به شما واگذار می‌کنیم.

مگی و گلن

۷۶۳۸aad1963d956cce9b36228af9c727150f6024

اتفاقاتی که در فصل ششم افتاد: این فصل شاید یکی از بزرگترین فصل‌ها برای این زوج بود، اگرچه اکثر زمان این فصل، به لطف درگیر شدن گلن در تله مرگ، آنها از یکدیگر جدا بودند. مگی در این فصل باردار بودن خود را علنی کرد و همزمان با ظهور نشانه‌های مادری، شاهد رشد مهارت‌های رهبری او نیز بودیم. همچنین در اواخر فصل گلن را می‌بینیم که حالتی سرپرست مانند برای ایند گرفته‌است و قصد دارد او را که از آلکساندریا فرار کرده‌است، بازگرداند. شاید یادتان رفته باشد که دلیل اصلی گیرافتادن ریک و کل گروه، عجله آنها برای رسیدن به دکتر در هیلتاپ و درمان درد ناگهانی مگی از بارداری بود؛ البته امیدواریم این مشکل در ابتدای فصل هفتم رفع و رجوع شود. فراموش نکنیم که گلن با خروج از صف نیگان و دفاع از همسرش، توجه او را به سمت خود جلب کرد. خودتان که متوجه هستید.

فصل ۷: نقش مگی در فصل سوم بسیار پررنگ خواهد بود و طبق گزارشات منتشر شده از صحنه فیلم‌برداری، عمده سکانس‌های او در کنار شخصیت گرگوری (Gregory) خواهد بود. پس ریک و گلن کجا هستند؟ و همچنین امکان دارد نوزاد او نیز در این فصل به دنیا بیاید. در مورد گلن نیز او احتمالا کاری را خواهد که همیشه در آن تبحر دارد. ترک کردن مگی و افتادن در دردسر، البته اگر برای این اتفاق زنده مانده باشد. و از آنجایی که در صحنه‌های فیلم‌برداری چندان اثری از او دیده‌ نشده‌است، امکان زند نبودن او بسیار قوی است. مرگ او از نگاه داستانی، بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

میشون

۳۲۳b476201fe6bdc09e96f522009959196515ee9

اتفاقاتی که در فصل ششم افتاد: میشون در هیچکدام از اتفاقات اصلی داستانی فصل ششم در مرکز توجهات قرار نداشت. او جزو اولین کسانی بود که مردم آلکساندریا را دعوت به نحوه زندگی ریک و کشتن واکرها کرد. شاید یکی از نقاط عطف شخصیت او در این فصل، مکالمه‌اش با دینای در حال مرگ بود که تغییری مرموز اما مثبت را درون او به وجود آورد، اینجا بود که بالاخره میشون خوشحال را دیدیم که وارد رابطه عاطفی با ریک می‌شود. از دیگر سکانس‌های چشمگیر او می‌توانیم به کشتن ران (رقیب عشقی کارل!) اشاره کنیم.

فصل۷: اگر این رابطه عاشقانه بین ریک و او ادامه پیدا کند و اگر این شخصیت آرام و باهوش به آرامشی درونی دست پیدا کند، به زودی شاهد ایجاد این ایده ذهنی خواهیم بود که در آن، او استفاده از شمشیر را کنار گذاشته و زندگی نرمالی را پیش رو می‌گیرد. ولی به هر حال، تهدید نیگان و ناجیان او، به هیچ وجه من الوجوح قرار نیست به این زودی‌ها برطرف شود، پس سامورایی محبوبمان را کماکان در حین به پرواز درآوردن کله‌ها خواهیم دید.

بقیه آدم خوب‌ها

۳a161d62c0865a0c852db748f240a52f90feaaed

اتفاقاتی که در فصل ششم افتاد: مورگان در این فصل به این نتیجه رسید که تربیت بهتر از کشتن است، همچنین او به خوبی می‌داند چگونه زندان بسازد و به موقع آدم بکشد (نجات کارول). آبراهام یکی کاندیدهای اصلی مردن به دست نیگان است. او در این فصل از رزیتا جدا شد و علاقه‌اش را به ساشا نشان داد و دیالوگ‌های او نیز در این فصل عمدتا حالتی خوش‌بینانه داشت که نشانه خوبی حداقل در این سریال نیست. یوجین نیز در این فصل متحول شد. او که با یوجین فصل‌های قبلی بسیار تفاوت دارد، ایده تولید فشنگ را مطرح کرد که می‌تواند بلیطی برای زنده ماندن او در فصل آتی باشد. تارا علاقه خود را به دنیس مرحوم نشان داد. پدر روحانی گابریل نیز نهایتا به این نتیجه رسید که باید برای زنده ماندن، هرکاری انجام داد. کسانی که در بالا به آنها اشاره‌ای نشد حضور چندان تاثیر گذاری در این فصل نداشتند.

فصل ۷: در مورد مورگان، انتظار داریم نسب به دیگر کاراکترهای بالا، حضوری پررنگ تر را از او شاهد باشیم ولی نقش او در سریال با آنچه در کامیک‌ها دیده‌ایم کاملا متفاوت است. آبرهام هم همانطور که گفته شد وضعیت خوبی ندارد واگر هم بتواند از نمایش نیگان جان سالم به در ببرد، از نظر داستانی چیزی برای عرضه کردن ندارد. بقیه کاراکترها نیز به کار خود مشابه فصل قبلی ادامه خواهند داد و نکته قابل ذکری در مورد آنها وجود ندارد.

نیگان

e93a4950fe1311a150361a80f6e8e22cfca3156b

اتفاقاتی که در فصل ششم افتاد: در فصل ششم حضور این کاراکتر تا قسمت نهایی در قالب کلمات بود. در واقع ذهنیت ما در مورد این کاراکتر در طول فصل و بدون دیدن تصویر او شکل گرفت. فقط در قسمت پایانی بود که حضور باشکوه او را مشاهده کردیم، جایی که او چوب بیسبال مخوفش لوسیل را به جمجمه یکی از شخصیت‌های اصلی معرفی می‌کند. نمی‌دانیم چه کسی، چون سریال با همین کلیف هنگر به پایان رسید و جنجال بزرگی را به وجود آورد. ولی عملکرد جفری دین در این نقش بسیار جالب توجه بود، مخصوصا جایی که ترسناک‌ترین جملات، به صورت کاملا عادی از دهان او خارج می‌شد. در واقع این سکانس با عملکرد عالی او، به هیچ وجه کسل کننده نبود.

فصل ۷: نیگان مهم‌ترین دشمن بازماندگان محبوب ما در فصل هفتم خواهد بود. در حالی که شاید اینطور به نظر برسد که به راحتی می‌توان او را شکست داد ولی شخصیت سلطه‌گر و مرموز او مانع اقدام شما می‌شود. به طور قطع برای از میان برداشتن او، ریک و یارانش نیاز به نقشه‌ای بسیار دقیق و متحدانی کارکشته دارند. حتی در این حالت نیز تضمینی وجود ندارد، چرا که ذات این شخصیت برای شکست خوردن به وجود نیامده‌است. با شروع فصل هفتم او را در مرکز سکانس تاریکی خواهیم یافت که انتظار داشتیم در انتهای فصل قبل شاهدش باشیم.

جامعه هیلتاپ

f0bd7ddc03d51f6c7c97667836639613e4260e61

اتفاقاتی که در فصل ششم افتاد: بعد از ملاقات شخصیت مرموز مسیح با دریل و ریک (و احمق جلوه دادن آنها برای چندین بار)، نهایتا شاهد حضور او در آلکساندریا بودیم، جایی که او خبر از وجود جامعه‌ای نزدیک به آلکساندریا به نام هیلتاپ را به آنها داد. تعداد زیادی بازمانده در آن جامعه حضور دارند که توسط مردی به نام گرگوری اداره می‌شود. شخصیت گرگوری چندان در این فصل مورد توجه قرار نگرفت، اگرچه شاهد چاقو خوردن او و رفتار بدش با مگی بودیم. نکته مهم در مورد هیلتاپ، تولید غذای آن است، که باعث می‌شود تبدیل به عنصری مهم برای سریال شود. در واقع درگیری ریک با ناجیان نیز به همین دلیل اتفاق افتاد.

فصل ۷: در این فصل است که به این مکان توجهی اساسی خواهد شد. جایی که اتحاد آنها با آلکساندریا، برای از بین بردن نیگان و جامعه ناجیان شکل می‌گیرد. کاراکتر گرگوری نیز در این فصل بیشتر توضیح داده خواهد شد و ابعاد شخصیتی او برای مخاطب بیشتر روشن خواهد شد. همچنین تعدادی از اعضای آلکساندریا از جمله مگی نیز به هیلتاپ نقل مکان خواهند کرد که باعث می‌شود توجهات به این جامعه بیش از پیش باشد. در این مکان است که داستان برای بعضی کاراکترها از جمله مگی بازتر می‌شود و همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، شخصیت‌های جدید از این جامعه نیز معرفی خواهند شد.

در فصل ششم چه کسانی مردند؟

۴b443a05fdf5b88af985784916fa2a2c96ca4de5

می‌دانیم که در فصل گذشته افراد بسیاری به دار فانی شتافتند، از کاراکترهای خام گرفته تا تعداد زیادی از ناجیان. در این قسمت تنها به کسانی اشاره می‌کنیم که نامشان برای ما آشناتر به نظر می‌رسد.

۸۳be9d7dfc6d34847a225e05db9f2c4e09ef4f83

کارتر در قسمت اول فصل قبل معرفی شد و با توجه به نحوه معرفی او در این فصل، به نظر می‌آمد که در روند سریال شاهد تاثیرگذاری او باشیم.  ولی در عوض او به مخالفت با نقشه‌های ریک پرداخت و خود را درمیان واکرها دید. و نهایتا همان ریک نیز با یک ضربه چاقو به زندگی او پایان داد.

۳f205446a82b3ea8ec8da1cb3f411659695304c1

نیکولاس برخلاف تعداد زیادی از کاراکترهای خام، در خاطر بسیاری از طرفداران می‌ماند، چرا که مرگ او هفته‌ها طرفداران را در شوک مردن گلن قرار داد. در این فصل شاهد تغییر شخصیت او از یک فرد ترسو به شخصیتی به ظاهر شجاع بودیم ولی در نهایت و زمانی که او و گلن گیرافتادند، شاهد خودکشی او بودیم.

a7732fbbe9c7f0f249095bbf23066b1db665ec44

ایستمن، با بازی جان کرول لینچ بزرگ (John Carroll Lynch) شخصیتی بود که از ابتدای این فصل معرفی نشد و در ادامه نیز در همان اپیزودی که معرفی شد، جان خود را از دست داد. ولی او کسی بود که به مورگان درس اهمیت زندگی انسان‌ها را آموخت و اثری مهم بر روی این شخصیت گذاشت. مقصر مرگ او نیز مورگان بود، اگر به خاطر داشته باشید، او برای نجات مورگان، خود را در مقابل واکری قرار داد که میخواست مورگان را گاز بگیرد.

۷۷a3cd2d6d3f8431f089f82edd83f5b805fad4ac

دینا این فصل را در غم از دست دادن همسرش شروع کرد. در ادامه نیز او همچنان در این شوک قرار داشت. تنها در میانه‌های فصل بود که به خود آمد ولی دیگر بسیار دیر بود. در جریان هجوم گله واکرها به آلکساندریا او گازگرفته شد. در نهایت او به جای انتخاب گزینه خودکشی، تصمیم گرفت که خورده شود، و بعد از بازگشتن در حالت واکر نیز پسرش کار او را به پایان رساند.

f2d707cbab081d8eb7b0e73a872aed966afad32c

خانواده اندرسون یکی از روی اعصاب‌ترین اعضای تازه وارد سریال بودند (مخصوصا پسرها) که در جریان عبور از بین واکرها، جان خود را از دست دادند. جسی و سم توسط واکرها خورده شدند و ران به چشم کارل شلیک کرد و در نهایت میشون شمشیرش را در شکم او فرو کرد. این یکی از معدود سکانس‌هایی بود که کاملا از روی کامیک اقتباس شده‌بود.

۱a661cc0ec4375e811524fc59372d4dc74e8a967

دنیس نیز در ابتدای فصل، به عنوان فردی آشنا به پزشکی معرفی شد و در مدت زمان حضورش در سریال به طور کامل از توانایی‌های محدودش استفاده کرد. ولی سرنوشت او، حضور طولانی مدت در سریال نبود و دوایتِ مجهز به تیروکمان دریل، به زندگی او پایان داد. مرگ او یکی از چندش‌آورترین مرگ‌های این فصل بود. با تیری درون چشمش، او کماکان به صحبت خود ادامه داد. همچنین این شیوه مرگ، دقیقا همانی است که برای آبراهام در کامیک اتفاق می‌افتد.

نکات تکمیلی در مورد فصل هفتم

۹b10625c25c2668b287a1ee904d48de529a6176e

قطعا به خاطر دارید که در نیمه اول فصل ششم، پرش‌های زمانی متعددی وجود داشت (درمان کامل کارل، موضوع گله واکرها) و در نیمه دوم شاهد رویارویی آلکساندریا و ناجیان بودیم. در واقع آنچه برداشت می‌کنیم تغییر ساختار نسبت به فصل پنجم است، موضوعی که با حضور نیگان در فصل جدید به عنوان دشمن محوری، کماکان ادامه خواهد داشت. جفری مورگان (نیگان) در مصاحبه‌ای با EW، این تغییرات را بدین صورت توصیف کرد:

فصل جدید، به طور کامل دنیای Walking Dead را ریست خواهد کرد. این دنیا دیگر متعلق به نیگان است. چیزی که در نیمه اول فصل خواهید دید، حاکمیت بلامنازع نیگان بر بقیه است. همچنین تعدادی از کاراکترهایی که در طول سریال به آنها دل بسته‌اید نیز دیگر زنده نخواهند بود و اوضاع برای بقیه نیز دشوار خواهد بود. این فصل به طور کلی شروع جدیدی برای Walking Dead خواهد بود. در واقع تشبیه درست این است، ما برای این فصل، کل سریال را برداشتیم و آن را زیر و رو کردیم.

تهیه کننده اجرایی و جادوگر جلوه‌های ویژه سریال، گرگ نیکوترو (Greg Nicotero) نیز نظری مشابه به مورگان داشت و فصل جدید را در مقایسه با فصول قبلی کاملا متفاوت توصیف کرد. چراکه طرفداران تنشی مشابه تنش موجود بین نیگان و ریک و دیگر شخصیت‌ها را تا کنون در سریال تجربه نکرده‌اند. اگر حتی ذره‌ای تشابه بین سریال و روند کامیک وجود داشته‌باشد، نیگان تنها کسی خواهد بود که مخاطبان از پاییز تا بهار در مورد او صحبت می‌کنند، صرف نظر از اینکه چه کسانی بمیرند و چه کسانی زنده بمانند.

خبر هیجان انگیز دیگر در مورد فصل جدید این خواهد بود که در این فصل و پس از مدت‌ها شاهد صحنه‌هایی از ساحل دریا خواهیم بود، چرا که بخشی از فیلم‌برداری فصل هفتم در جزیره Jekyll در منطقه Golden Isles اتفاق افتاده است. هیچ خبری در این مورد هنوز منتشر نشده‌است ولی حدس ما این است که این صحنه، مربوط به گذشته یکی از شخصیت‌های جدید این سریال است. شاید سریال با الهام از داستان‌های آینده کامیک بوک، شخصیت صادق (Siddiq) را معرفی خواهد کرد، که سفر خود را شهر میامی آغار کرده‌است.

جدیدترین اخبار پیرامون سریال The Walking Dead از اینجا دنبال کنید.

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.