کریستوفر نولان هم‌اکنون به عنوان پردرآمدترین کارگردان هالیوود شناخته می‌شود

2 October 2016 - 18:18

کریستوفر نولان با پرونده درخشانش به عنوان یکی از بزرگ‌ترین، موفق‌ترین و محترم‌ترین کارگردان‌های هالیوود شناخته می‌شود. او در ابتدا کار خود را با فیلم‌های هیجانی با بودجه کم مثل Following «تعقیب» و Memento «ممنتو» آغاز کرد و سپس به سراغ The Prestige «پرستیژ» رفت که با ستایش و تحسین بسیاری از منتقدین همراه بود و نگاه‌های زیادی را به سوی این کارگردان جلب کرد. کریستوفر نولان در سال‌های بعدی با سه‌گانه بتمن خود (و بخصوص The Dark Knight «شوالیه تاریکی») ورق را برای همیشه برای فیلم‌های ابرقهرمانی برگرداند و دیگر بیایید به موفقیت‌های کم‌نظیر Inception «الهام» و Interstellar «میان‌ستاره‌ای» اشاره نکنیم! خلاصه حرف این است که وقتی می‌گوییم کریستوفر نولان یکی از موفق‌ترین کارگردان‌های سینماست نباید تعجب کنید.

نولان هم‌اکنون برروی فیلم Dunkirk «دانکرک» کار می‌کند که درامی در جنگ جهانی دوم است. در جدیدترین مقاله‌ هالیوود ریپورتر که به افراد پردرآمد صنعت سینما می‌پرداخت، فهمیدیم که کریستوفر نولان به عنوان پردرآمدترین کارگردان هالیوود شناخته می‌شود. در واقع کریستوفر نولان برای کارگردانی این فیلم ۲۰ میلیون دلار دریافت کرده است و همچنین قرار است ۲۰٪ فروش آن مستقیماً به جیب این کارگردان پرآوازه برود؛ و شک نکنید! اگر به فیلمی نام کریستوفر نولان را بچسبانید، قطعاً فروش خواهد کرد. این شاید از زمان پرداخت ۲۰ میلیون دلاری به پیتر جکسون برای فیلم King Kong بیشترین حقوقی باشد که به یک کارگردان سینما پیشنهاد شده است.

اکثر فیلم‌های کریستوفر نولان تاکنون با ستایش منتقدین روبه‌رو شده‌اند و جدای از آن فروش‌های استثنایی در باکس‌آفیس داشته‌اند. با توجه به مقاله منتشر شده مقدار میانگینی که به یک کارگردان در سال ۲۰۱۶ پرداخت می‌شود بین ۷۵۰ هزار دلار تا ۱.۵ میلیون دلار قرار می‌گیرد. حتی اسم‌های بزرگی چون آنجلینا جولی هم امسال با فیلم‌های خود حداقل ۱ میلیون دلار درآمد داشته‌اند. این مقدار ۵ درصد از پولی است که کریستوفر نولان با دانکرک بدست آورده (که جدا از آن ۲۰٪ فروش است.) این مقاله همچنین اشاره می‌کند که کارگردان‌های بیشتری این روزها بعد از فروش فیلم و بر اساس آن حقوق خود را دریافت می‌کنند؛ این قضیه برای عده‌ای از آن‌ها خیلی خوب و مفید (فیلم‌های پرفروش) و برای عده‌ای دیگر چندان مناسب نیست!

در نهایت باید گفت که لیاقت کریستوفر نولان برای پردرآمدترین کارگردان هالیوود بودن به نظر شما برمی‌گردد. در نهایت حتی اگر دانکرک موفق هم نباشد، ماجرای این کارگردان به عنوان پردرآمدترین کارگردان هالیوود بسیار کوتاه خواهد بود.

منبع: Screenrant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Matt Murdock says:

    از کارگردانای موردعلاقم
    نوش جونش

  • Sleepyman says:

    مگر اسپیلبرگ پردرآمد ترین کارگردان هالیوود نبود؟

  • Hanna says:

    این داستان درصد فروشى که به کارگردان مى دن خیلى کلک بزرگیه و سالها اتحادیه کارگردانها باهاش جنگید. ولى حالا که کارگردانى به جز فیلم هاى معدود (در تمام ژانرها) عملاً تبدیل به کار تکنسین ها شده، مجبورن بخشى از دلایل شکست فیلم رو به عهده بگیرن. مشکل اصلى تو این ماجرا بر سر بخش حسابداریه که گاهى معتقده حتى فیلم هاى عظیم هم ضرر مى دن.
    در مورد نولان به شخصه فیلم هاشو دوست دارم، ولى نباید از نقش پر رنگ برادرش هم غافل شد. امیدوارم دانکرک فروش خوبى بکنه.