نوشته جدید رولینگ چه مشکلی برای شخصیت‌های Fantastic Beasts ایجاد خواهد کرد؟

7 October 2016 - 15:28

جی.کی. رولینگ امروز مقاله‌ای در وب‌سایت پاترمور منتشر کرد که اطلاعات بیشتری از سازمان ماکوسا در ایالات متحده به ما می‌دهد. این سازمان که معادل آمریکایی وزارت‌خانه جادو در انگلستان است وظیفه نظارت بر دنیای جادوگران کشور آمریکا را بر عهده دارد و همان‌طور هم که می‌دانید Fantastic Beasts «موجودات شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» قرار است در ایالات متحده به وقوع بپیوندد. این جزییات جدید کمی برای شخصیت‌های این سه‌گانه جدید مشکل ایجاد خواهد کرد. با سینماگیمفا در ادامه همراه باشید.

این قانون احتمال دارد برای بعضی از شخصیت‌های اصلی سه‌گانه فرعی مجموعه هری پاتر که قسمت اول آن در ۱۸ نوامبر امسال با نام «موجودات شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» در سینماها عرضه می‌شود مشکل ایجاد کند؛ بخصوص آن‌هایی که با ماگل‌ها (انسان‌هایی که جادو ندارند) در ارتباط بوده‌اند.

همان‌طور که به نوامبر نزدیک می‌شویم حواسمان را نسبت به تمامی اطلاعات و گزارش‌های موجودات شگفت‌انگیز جمع می‌کنیم. این قانون که در مقاله جدید وب‌سایت پاترمور به آن اشاره می‌شود همه جادوگران را از برقراری رابطه دوستانه با ماگل‌ها منع می‌کند. جی.کی. رولینگ قبلا هم در مورد این قانون صحبت کرده بود اما حال اطلاعات بیشتری در مورد آن داریم. این قانون با توجه به تاریخچه این دنیای جادویی در سال ۱۷۹۰ به تصویب رسید اما به نظر می‌رسد که در سال‌های ۱۹۲۰ هم هنوز برقرار است و برای شخصیت‌های داستان ما مشکل ایجاد خواهد کرد! این مقاله می‌گوید:

قانون راپاپورت هنوز هم در دهه ۲۰ برجا بوده است و در ماکوسا (وزارت جادو آمریکا) اداره‌هایی وجود داشتند که در وزارت‌خانه جادو (انگلستان) دیده نمی‌شود؛ مثلاً یک بخش زیرمجموعه که به برقراری این قانون نظارت داشت و همین‌طور یک اداره که اجازه حمل چوب‌دستی را صادر می‌کرد و تمامی شهروندان و بازدیدکنندگان جادوگر آمریکا باید آن را با خود به همراه می‌داشتند.

اما این چه ربطی به فیلم موجودات شگفت‌انگیز دارد؟ همان‌طور که می‌دانید فیلم در دهه ۲۰ به وقوع می‌پیوندد و می‌دانیم که شخصیت اصلی، نیوت اسکمندر، با شخصی به نام جیکوب که یک ماگل است ارتباط برقرار خواهد کرد. این شخصیت ماگل در تمامی تریلرهای فیلم تاکنون حضور داشته است و می‌دانیم که در داستان هم به صورت پررنگ ظاهر خواهد شد.

مشخص است که رولینگ قصد دارد با داستان جدید به بعضی از زیرساخت‌های ایالات متحده، بخصوص در آن زمان، انتقاد وارد کند. مثلا این را در نظر بگیرید که دهه ۲۰ زمانی بود که بسیاری از این قوانین منع وجود داشت. همچنین اینکه هر جادوگر باید جوازی برای حمل چوب‌دستی داشته باشد به قانون حمل اسلحه در ایالات متحده اشاره دارد که امروزه یکی از جنجال‌های بزرگ رسانه‌ای است.

گویا برقراری این رابطه برای اسکمندر خیلی بدتر از آن چیزی هست که فکر می‌کنید. این مقاله در ادامه می‌گوید:

یکی از تفاوت‌های بزرگ دولت‌های جادوی آمریکا و انگلیس در کیفر جرم‌‌های جدی بود. در بریتانیا جادوگران به آزکابان فرستاده می‌شوند در صورتی که مجرم‌های بزرگ در آمریکا اعدام می‌شدند.

جی.کی. رولینگ در مقاله اصلی‌اش در مورد این قانون گفت که کیفر برقراری این رابطه بسیار سخت‌گیرانه بوده است. سخت‌گیرانه در حد اعدام؟ این هنوز مشخص نیست! اما همین که فهمیدیم این قانون برقرار است می‌دانیم که برای شخصیت اصلی داستان ما مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد. در اخبار دیگر فهمیدیم که توجه رسانه‌ای نسبت به Fantastic Beasts بیش از حد انتظارمان است و همچنین این هفته اعلام شد که ۸ فیلم هری پاتر قبل از عرضه فیلم جدید در سینماهای آیمکس در دسترس قرار می‌گیرند. برای جدیدترین اخبار و آپدیت‌ها در مورد دنیای هری پاتر با سینماگیمفا همراه باشید.

منبع: Cinemablend

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.