گستان در فیلم دیو و دلبر چقدر با شخصیت اصلی و کارتونی‌ تفاوت خواهد داشت؟

8 October 2016 - 19:06

وقتی صحبت از شخصیت‌های شرور و منفی انیمیشن‌ها و فیلم‌های دیزنی می‌شود، هیچ شخصیت مرد شروری به شهرت گستان از دیو و دلبر سال ۱۹۹۱ نمی‌رسد! او به عنوان نماد غرور و خودپرستی در فرهنگ عام شناخته می‌شود اما در نهایت شخصیت او با کمدی و طنز و عناصر کارتون‌مانند عجین شده است. حال سوالی که پیش می‌آید این است که در فیلم Beauty and the Beast «دیو و دلبر» با بازی اما واتسون این شخصیت چگونه توسط بازیگر محبوب سینما، لوک ایوانز، به تصویر کشیده می‌شود؟

لوک ایوانز در جدیدترین مصاحبه خود گفت که در نقش‌آفرینی او به عنوان شخصیت گستان به اندازه کافی هنر تئاتری و نمایشی خواهد بود که طرفداران را راضی نگه دارد. این که شخصیت گستان و نحوه به تصویر کشیدن او با انیمیشن متفاوت باشد هیچ جای تعجب ندارد چرا که به هرحال یک فیلم سینمایی در مدیومی متفاوت با ویژگی‌های خاص خود ساخته می‌شود. در مصاحبه جدید او که بخاطر افتتاحیه فیلم The Girl On the Train «دختر سوار بر قطار» انجام شد، مصاحبه‌گر از ایوانز پرسید که چطور می‌خواهد ویژگی‌های کارتونی و کمدی این شخصیت را در عملکرد خود پیاده کند و ایوانز هم در پاسخ گفت که این موضوع یکی از لذت‌های نادر بازی در این نقش بخصوص بود! او گفت:

مسلماً یک عملکرد سینمایی و خاص می‌توانم به این شخصیت ببخشم. واقع‌گرایی این فیلم کمی بالاست. به هرحال در مورد یکی از محبوب‌ترین داستان‌های دیزنی صحبت می‌کنیم! [گستان] شخصیتی بسیار بزرگ است. بازی در نقش او خیلی لذت بخش بود و البته باید بگم که من کمی شخصیت را سینمایی‌تر کردم.

bbdb6c0e004f8b224923608405e1db91fe6ee10e

با توجه به اینکه لحن فیلم بسیار جدی‌تر از انیمیشن خواهد بود، اینکه لوک ایوانز نگاهی سینمایی‌تر به این نقش داشته امیدوارکننده است. مثلاً‌ در نظر بگیرید که با همان شخصیت احمق و مسخره که شخصیت‌پردازی‌اش با نگاه از بالا پیش می‌رفت رو‌به‌رو باشیم؛ بخصوص در پایان داستان که کارهای شیطانی‌اش بسیار در داستان تاثیر می‌گذارد. وقتی در انیمیشن ۱۹۹۱ او را در ابتدا دیدیم فکر کردیم یک شخصیت مضحک و نادان است اما وقتی به پایان داستان رسیدیم، گستان تبدیل به تهدیدی جدی برای قهرمانان و شخصیت‌های اصلی شد. ایوانز در ادامه توضیح داد:

بازی کردن به عنوان این شخصیت بسیار برایم لذت بخش بود؛ این داستان خیلی بزرگ و فوق‌العاده است. او ابتدا به عنوان یک انسان یاقی و دوست‌داشتنی به نمایش در می‌آید که بسیار درگیر خودش است و همین‌طور نوچه احمقش را دارد. بعد که می‌بیند راهی که پیش گرفته برای او نتیجه‌ای نخواهد داشت پرده به کنار می‌رود و بالاخره هیولا و شخصیت شرور درونش را می‌بینیم.

با توجه به توضیحات این بازیگر و اینکه انقدر توانسته با گستان ارتباط برقرار کند می‌توانیم بگوییم که منتظریم عملکرد او را در این نقش ببینیم. دیو و دلبر جدید بازیگران فوق‌العاده‌ای دارد و از همین الان امیدوارکننده به نظر می‌رسد؛ بخصوص که اکثر عوامل (از جمله نویسنده و بازیگر بل در انیمیشن ۱۹۹۱) از بازی کم‌نظیر اما واتسون در نقش اصلی فیلم تعریف می‌کنند. در ۱۷ مارس سال آینده منتظر عرضه این فیلم در سینماها باشید.

منبع: Cinemablend

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.