معرفی شماره ۲: انیمیشن The Boy and the Beast

19 November 2016 - 18:00

در سال ۲۰۱۵، سه سال پس از عرضه Wolf Children ، طرفداران انیمه در سرتاسر دنیا منتظر بودند تا ببینند حاصل کار بعدی آقای مامورو هوسودا که در کنار Wolf Children آثار موفقی مانند Summer Wars و The Girl Who Leapt Through Time را در کارنامه دارند، چگونه خواهد بود؟ با ما همراه باشید تا به معرفی آخرین اثر عرضه شده تا به امروز این هنرمند بپردازیم.

  • نام انیمیشن: The Boy And The Beast
  • کارگردان: Mamoru Hosoda
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • صداپیشگان اصلی: (Suzu Hirose(Kaede) ، Aoi Miyazaki(Young Kyuto) ، Koji Yakusho(Komatetsu) ، Shota Sometani(Teen Kyuto

The Boy and The Beast-1

ساعت ۱۱:۳۰ شب بود و از خستگی نمی‌توانستم چشمانم را باز نگه دارم. با خودم گفتم:« مگر چقدر می‌تواند خوب باشد؟ ۵ دقیقه‌اش را می‌بینم و بعد می‌خوابم!» اما …… اما تنها دیالوگ اول کافی بود تا از فرط هیجان و خوشحالی، خواب تمام و کمال از سرم بپرد. کاملا جذبش شده بودم. با خودم فکر می‌کردم چطور می‌شود که چنین آغاز فوق العاده‌ای داشت؟! در همین خیالات بودم که خودم را تنها در کوچه‌ای در کنار پسرکی فقیر و عجیب، کیوتو، یافتم. تنفر در چشمانش موج می‌زد. نمی‌دانستم بر او چه گذشته ولی هر چه که بود او را در عذابی جهنمی گرفتار کرده بود. همان لحظه بود که فهمیدم:« باید تا آخرش را تماشا کنم!»

The Boy and The Beast-2

افتتاحیه فوق‌العاده‌ای که میخکوبتان می‌کند

داستان The Boy and The Beast داستان عجیبی است. در عین حال که کاملا آشنا به نظر می‌رسد، با این وجود عناصر تازه و سورپرایزهای خاص خودش را دارد. البته باید بگویم که بعید نیست از همان اول سرنوشت تک تک شخصیت‌ها را حدس بزنید و همه حدس‌هایتان هم نسبتا درست از آب در بیاید، ولی روایت داستان به گونه ایست که شما را در کنار انیمیشن نگه می‌دارد تا ببینید و لذت ببرید که چه رویدادهایی چگونه اتفاق می‌افتند! The Boy and The Beast روایت حال پسر بچه‌ یتیمی است که به دنیایی عجیب و غریب وارد می‌شود، دنیای هیولاها. در این دنیا پیشوایی وجود دارد که می‌خواهد دست از مقام خود کشیده و این وظیفه را به فرد دیگری واگذار کند. برای جانشینی این استاد بزرگ دو کاندید هست: گرازی به نام یوزان(Iouzan) و خرسی به نام کوماتتسو (Kumatetsu). یوزان در عین جنگاور و شجاع بودن فاکتور مهمی دارد که کوماتتسو از آن بی‌بهره است: “نظم ذهن”، اما کوماتتسو با اینکه دارای قدرت بسیار زیاد و توانایی شمشیرزنی بالاست بسیار آشفته و کم حوصله است. استاد بزرگ حکم می‌کند که کوماتتسو باید شاگردی انتخاب کند و اورا تعلیم دهد و پس از آن، مسابقه‌ای بین یوزان و او برگزار خواهد کرد تا برنده پیشوای جدید مردم آن دنیا شود. اینجاست که طی حادثه‌ای کوماتتسو، کیوتو را انتخاب می‌کند و کیوتو به دنیای حیوانات وارد می‌شود.

The Boy and The Beast-3

کوماتتسو که خود از حضور استاد بی‌بهره بوده؛ در راه آموزش به کیوتوی جوان و کله شق(به اندازه‌ی کله شقی خود کوماتتسو) مشکلات بسیاری دارد. کیوتو که خود را در این دنیا ضعیف و بیچاره می‌بیند تصمیم می‌گیرد هر طور که شده فنون رزمی را از استادش یاد بگیرد و همین آغاز راه بلوغ او و کوماتتسوست. داستان the Boy and the Beast ذات انسان را به ما یادآوری می‌کند. ذاتی در هم آمیخته از تاریکی‌ها و روشنی‌ها که با پرورش دوستی‌ها حفره‌های خالی‌اش پر می‌شود و با پرورش دشمنی‌ها تاریکی و حسادت آنرا فرا می‌گیرد.

The Boy and the Beast با اینکه شخصیت‌های انسان قابل ذکر زیادی ندارد، اما از همان ابتدا دست روی مشکلات گذشته و حال ما می‌گذارد تا به ما نشان دهد این موجودی که خودش را برتر از همه‌چیز و همه‌کس می‌پندارد چقدر ضعیف و ناتوان حتی از درک و کنترل نزدیک‌ترین وجود به خودش است.

The Boy and The Beast-4

تاریکی – روشنی – هر دو در وجودمان هست، به کدام بها می‌دهیم؟

اگر Wolf Children را دیده باشید، The Boy and The Beast به شدت برایتان آشنا به نظر می‌رسد. از نحوه تغییر زاویه دوربین گرفته تا چهره شخصیت‌ها، همه و همه بسیار شبیه به Wolf Children است. البته باید گفت که در The Boy and The Beast همه چیز به نظر کامل‌تر است. صحنه پردازی The Boy and The Beast طراوت Wolf Children را حفظ کرده است و با همان شادابی چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد.

حقیقتا صداگذاری این انیمه در یک کلام فوق‌العاده است. یکی از نکات جالب راجب صداگذاری آن، این است که وظیفه صداپیشگی کیوتوی خردسال را یک خانم برعهده دارد! خانم Aoi Miyazaki که در Wolf Children در نقش هانا با آقای هوسودا همکاری داشته و در انیمه Colorful هم نقش سانو را بر عهده داشت، صداگذاری کیوتو را انجام داده و الحق و الانصاف اگر بهتر از آثار قبلی او نبوده قطعا به دلچسبی آنها هست. صداپیشه کوماتتسو هم آقای Koji Yakusho است که با وجود تجربه نه چندان زیادش در دنیای صداپیشگی انیمه توانسته به خوبی وظیفه خود را اجرا کند و به کوماتتسو همان روحی را ببخشد که باید.

موسیقی این اثر با اینکه در ترکیب با بعضی صحنه‌ها شما را گاهی یاد پاندای کونگ‌فو کار می‌اندازد(در واقع خیلی یاد پاندای کونگ فو کار می‌اندازد!) اما بخوبی در تار و پود انیمه آمیخته شده و همان ادویه‌ای است که The Boy and The Beast به آن نیاز دارد.

The Boy and The Beast-5

کاش در واقعیت هم موجوداتی به این نازی بود(!)

برای جمع بندی باید بگویم آقای هوسودا با ساخت The Boy and The Beast در ادامه Wolf Children در راه جذابی قدم گذاشته که نتیجه‌اش انتظار هواداران از همین لحظه برای اثر بعدی ایشان است. The Boy and The Beast اثریست جذاب و لذت‌بخش که به خوبی از ظرفیت‌هایش استفاده شده و تماشاگر را راضی نگه می‌دارد. اگر دوست دارید انیمیشنی جذاب را تماشا کنید، حتما The Boy and The Beast را در لیست تماشایتان قرار دهید.

Save

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • kami says:

    خوشم اومد،حتما میبینمش
    راستی این قسمت دوم انیمه های روانشناختی که… رو کی میذارید؟

  • r3z4ya says:

    ممنون حتما می بینم . لطفا انیمه های بیشتری معرفی کنید