واکنش کارگردان Divergent به انتقال سری به تلویزیون: غمگین کننده است

20 October 2016 - 23:59

سری Divergent «واگرا» بخشی از مجموعه‌ کتاب‌های مخصوص قشر جوان است که همزمان با انتشار، وارد اقتباسی سینمایی شد. مقایسه با سری فیلم‌های Hunger Games موضوعی اجتناب ناپذیز است، ولی حتی آنها نیز با بودجه و بازیگرانی بهتر، در انتهای کار خود با مشکلات بسیاری مواجه شدند. The Maze Runner (که کارگردان آن کاملا با دو قسمتی شدن فیلم سوم مخالف بود) نیز کشش اولیه خود را از دست داده‌است و فیلم‌هایی مانند The Mortal Instruments و Beautiful Creatures حتی نمی‌توانند وارد پروسه ساخت ادامه خود شوند. اهمیت یافتن جنبه اقتصادی در انتهای یک فرنچایز موضوعی تازه نیست و تا کنون، سری فیلم‌های Harry Potter تنها مثال در این زمینه‌است که فیلم پایانی خود را دو قسمتی ساخت و این موضوع به نفعش بود. با سینماگیمفا همراه باشید.

ستارگان Divergent نیز نا امیدی خود را از تصمیم ساخت فیلم پایانی در دو قسمت نشان داده‌اند. شیلین وودلی (Shailene Woodley) قبلا عنوان کرده‌است که کاراکتر خود، تریس را دوست دارد و علاقه دارد که داستان او را به اتمام برساند (البته در سینما). مایلز تلر (Miles Teller) نیز نظری مشابه داشت و اعلام کرد که بازیگران قرارداد حضور در فیلم را امضا کرده‌اند نه سریال.

نیل بورگر (Neil Burger)، که فیلم اول این سری را کارگردانی کرده‌است (و سپس از آن جدا شده‌است)، در گفتگو با THR، در مورد سرنوشت فیلم‌ پایانی این سری صحبت کرد:

به نظرم موضوع غمگین کننده‌ای است. فکر نمی‌کنم آنها می‌خواستند [کتاب آخر را] تبدیل به دو تا [فیلم] کنند. اگر این کار را نمی‌کردند، حال در حالت بهتری قرار داشتند، ولی مطمئن هستم که در زمان تصمیم گیری، آنها به خاطر وجود پتانسیل احتمالی، این کار را کرده‌اند.

divergent-allegiant-movie-reviews

زمانی که فیلم Allegiant «هم‌پیمان» اکران شد، فضای این سری، تاریک، پیچیده و به شدت خسته‌کننده شده‌بود. وقتی این موضوع اعلام شد که کتاب سوم قرار است تبدیل به دو فیلم شود، مردم از همان اول بدبینی به آن را شروع کردند. Divergent به فروش داخلی ۱۵۰ میلیون دلار، Insurgent «شورشی» به زحمت ۱۳۰ میلیون دلار و Allegiant عملا ۶۶ میلیون دلار دست پیدا کردند. فروش جهانی به کمک این فیلم‌ها آمد ولی کماکان اختلاف فروش ۱۰۰ میلیون دلاری بین فیلم دوم و سوم، موضوعی قابل تامل است. بورگر به این موضوع اشاره می‌کند که بسیاری از استودیوها به این موضوع دل می‌بندند که طرفداران وفادار کتاب‌ها به کمک فیلم بیایند ولی اقتباس‌ها همیشه پروژه‌های موفقی از آب در نمی‌آیند:

شما این موضوع را در تمام این فرنچایزها دیده‌اید. کتاب‌ها در یک جهت نوشته شده و منتشر می‌شوند و فیلم‌های اقتباسی آنها، در جهتی دیگر ساخته‌ می‌شوند. گاها سخت می‌شود که این دو در نهایت به یکدیگر برسند و این موضوع باعث شکست می‌شود.

سخت ولی نه غیرممکن. انتشار سینمایی Ascendant «صعودی» (فیلم چهارم) موضوعی دور از ذهن است و این عنوانِ در دست ساخت، به احتمال زیاد تبدیل به فیلم تلویزیونی یا سریال خواهد شد. وقتی از بورگر سوال شد که آیا استودیوی Lionsgate با انتقال فرنچایز به تلویزیون به موفقیت خواهد رسید یا نه، او پاسخ داد: «حضور مردم در پروژه موضوع خوبی است».

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.