نویسندگان دنباله Godzilla مشخص شدند

22 October 2016 - 09:00

گودزیلا در دهه‌های گذشته در بسیاری از فیلم‌های ژاپنی حضوری موفق داشته‌است، ولی وقتی به تولیدات آمریکایی نگاه می‌کنیم، به نظر می‌رسد این موضوع تنها در مورد ریبوت‌ها صادق بوده‌است. ۱۶ سال بعد از فیلم گودزیلایی که متیو برودریک (Matthew Broderick) نقش اصلی آن را بازی کرده‌بود، ریبوت این فیلم با بازی آرون تیلور جانسون (Aaron Taylor-Johnson) و الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) در سال ۲۰۱۴، هم از نظر منتقدان و هم از دیدگاه مخاطبان به موفقیت دست پیدا کرد. با اینکه Godzilla 2 پروژه مهمی برای استودیوی برادران وارنر و Legendary Picture محسوب می‌شود ولی شروع پروسه ساخت آن کمی بیش از انتظار به طول انجامیده‌است. خبر خوب برای طرفداران هیولا این موضوع است که بالاخره این دنباله نویسندگان خود را مشخص کرد: زوج نویسنده فیلم ترسناک Krampus در کریسمس سال ۲۰۱۵ . با سینماگیمفا همراه باشید.

امروز به طور رسمی اعلام شد که مایکل دورتی (Michael Dougherty) و زک شیلدز (Zach Shields) با جایگزینی مکس برونستین (Max Borenstein) نویسنده فیلم اول، کار نوشتن فیلم‌نامه Godzilla 2 را بر عهده خواهند داشت. این پروژه دومین همکاری این زوج با استودیوی Legendary بعد از فیلم Krampus است. ورایتی همچنین خبر از تشکیل اتاق نویسندگان توسط Legendary برای خلق دنیای سینماتیک مشترک برای فیلم‌های Godzilla و Kong داد. در حال حاضر، دورتی و شیلدز تنها باید نگران Godzilla 2 باشند ولی اگر تمام تکه‌های پازل به خوبی در کنار یکدیگر بنشینند، این «اتاق» متشکل از استعدادهای نویسندگی، شاید به وقوع بپیوندد.

دورتی قبلا تجربه همکاری در فیلم‌های Superman Returns «سوپرمن باز می‌گردد»، Trick ‘r Treat «قاشق زنی» (و دنباله‌های آن) و X-Men: Apocalypse «مردان اکس: آخرالزمان» را داشته‌است و شیلدز نیز فیلم کوتاه Craggio را نوشته و تهیه کرده‌است. تجربه این دو کنار یکدیگر در ژانر وحشت در حالت ایده‎آل خبر خوبی برای فیلم بعدی گودزیلا است که المان اکشن موجود در این بلاک باستر را با هیجان تلفیق خواهد کرد. در رابطه با ایده تشکیل اتاق نویسندگان نیز به نظر این موضوع در حال حاضر انتخابی محبوب برای ساخت دنیاهای گسترده سینماتیک است که ایده‌های خلاقانه بسیاری در آنها متولد می‌شود. فرنچایزهای استودیوی Hasbro مانند Transformers نیز در سال گذشته اتاق نویسندگان مخصوص خود را به وجود آوردند؛ البته به ثمر نشستن این تصمیم برای این فیلم مدت زمانی زیادی را خواهد طلبید.

به کارگیری دورتی و شیلدز پس از وقفه‌های طولانی، قدمی مناسب در راستای ساخت مناسب فیلم Godzilla 2 به حساب می‌آید. این دنباله در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۸ منتشر شود ولی در ادامه به دنبال انتقال تاریخ اکران فیلم Godzilla vs. Kong به سال ۲۰۲۰، این تاریخ به بهار سال ۲۰۱۹ منتقل شد. کارگردان گرت ادواردز (Gareth Edwards) نیز در ابتدا قرار بود برای ساخت دنباله باز گردد ولی او بعدا به دلیل تمرکز بر روی پروژه‌های کوچکتر از این دنباله جدا شد. کارگردان جایگزین این کار هنوز معرفی نشده‌است و تا کنون هیچ حرفی از ستارگان احتمالی آن نیز به میان نیامده‌است. جزئیات داستانی این دنباله هنوز منتشر نشده‌است، اگرچه این احتمال وجود دارد که به دنبال خرید امتیاز هیولاهای برند توهو توسط Legendary، گودزیلا در این دنباله با آن هیولاها رو در رو شود، مانند موثرا.

Godzilla 2 در تاریخ ۱ خرداد ۱۳۹۸ راهی سینماها خواهد شد، همچنین طرفداران دنیای این فیلم‌ها می‌توانند با اکران فیلم Kong: Skull Island در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ با دنیای این فرنچایز دیداری مجدد داشته باشند.

منبع: CinemaBlend

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.