فیلم Watch Dogs نگاهی واقع گرایانه نسبت به هکرها خواهد داشت

29 October 2016 - 11:00

طرفداران بازی‌های ویدئویی و سینما همچنان در انتظار اثری هستند که بتواند این دو هنر را به طور کامل و عالی به هم وصل کند. یوبی‌سافت (Ubisoft) قصد دارد از فرانچایز Watch Dogs خود یک فیلم سینمایی بسازد؛ فیلمی که مقدار زیادی از روند توسعه‌ی آن باقی مانده است. به نظر می‌رسد که یوبی‌سافت بداد هدفش از ساخت فیلم Watch Dogs چه چیزی است. کارگردان برند Watch Dogs خودش یک هکر است و وقتی که هفته‌ی گذشته سایت cinemablend با ایشان مصاحبه‌ای داشت؛ بیان کرد که دوست دارد از فیلم استفاده کند تا دیدگاه مرم نبست به هکرها را عوض کند؛ چون در هالیوود از آن‌ فقط به عنوان مجرم یاد می‌شود. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

چیزی که من دوست دارم این است که فیلم Watch Dogs همان مسیری را ادامه دهد که با بازی در حال طی کردن آن هستیم. در فیلم باید اجازه بدهند مردم چیزی را که نمی‌داند را ببینند که پشت پرده تکنولوژی امروزی است. آن موقع مردم باید از خودشان در این باره سوال بپرسند. فیلم همچنین باید بتواند هکرها را به عنوان عضوی مثبت جامعه‌ نشان دهد. فیلم باید بتواند بین هکرها و کروک‌ها (crook) یا همان کلاه‌برداران تفاوت قائل شود؛ چون هر دو گروه از تکنولوژی به گونه‌ای متفاوت استفاده می‌کنند باعث نمی‌شود که مثل هم باشند. در هر صورت فیلم سینمایی Watch Dogs باید به یاد داشته باشد که هکرها را به عنوان شهروندانی در دنیای پر از تکنولوژی ما نشان دهد.

هکرها در دنیای هالیوود و تلوزیون فقط به یک صورت نشان داده می‌شوند؛ افرادی لاغر همیشه در روبروی یک کیبورد می‌نشینند و تمام روز را با سرعت مشغول به تایپ کردن می‌شوند. به همین خاطر است که هک واقعی واقعاً خسته کننده است؛ برای هک کردن چیزی شما لازم است که تمام روز را بنشینید و کدهای کامپیوتری بنویسید. این موضوع چیزی نیست که شما دوست داشته باشید در فیلمتان قرار دهید. تنها نکته‌ی مهم برای کارگردان برند Watch Dogs، توماس گفروی (Thomas Geffroyd)، این است که از نام هکر در فیلم برای افرادی استفاده شود که از دانش و توانایی‌های خود برای انجام کار درست استفاده می‌کند.

ما در این دوره، بیشتر از هکرها خبرهایی می‌شنویم که مربوط به حمله‌هایی است که به افراد حقیقی یا بیزنس و کسب و کار انجام می‌دهند که باعث از کار افتادن سایت‌ها و افشای اطلاعات شخصی افراد می‌شوند. توماس گفروی یک خط بین هکرها و مجرمین کشید و بیان کرد که کسانی که در این مسائل دخیل هستند هکر نیستند بلکه مجرم محسوب می‌شود. امروزه باید به هکرها ارزش بیشتری داد چون از توانایی‌هایی خود در اینترنت استفاده کرده و مشکلات محتلفی را برای رفع کردن پیدا می‌کنند.

نگاه دقیق تر به هکرها میتواند خوب باشد؛ ولی فکر نمی‌کنیم که کل فیلم فقط بر روی نوشتن شدن کدها توسط هکرها تمرکز داشته باشد. در واقع فیلم Watch Dogs می‌تواند از دیگر فیلم‌ها که در این مورد ساخته شده‌اند به واقعیت نردیک تر باشد.

منبع: cinemablend

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Matt Murdock says:

    اگه سرمون تو کار خودمون باشه بهتره
    یعنی چی از روی فیلما بازی میسازن و از روی بازیا فیلم