کامبربچ: دکتر استرنج انتقام جویان را متحد خواهد کرد

28 October 2016 - 09:00

کمی بیش از یک هفته دیگر با اکران فیلم پر انتظار Doctor Strange در سینماها فاصله داریم. حاشیه‌های موجود پیرامون فیلم کاملا مثبت هستند، منتقدان آن را قبول کرده‌اند و این فیلم در حال حاضر، نمره میانگین شگفت‌انگیز ۹۸% را (از میان ۴۳ نقد) در وبسیات راتن تومیتوز به خود اختصاص داده‌است. و این فیلم تنها قرار است شروعی بر داستان بزرگ جادوگر اعظم در سینما باشد. اسکات دریکسون (Scott Derrickson) کارگردان فیلم، قبلا نیز از برنامه‌های خود برای ساخت دنباله این فیلم خبر داده‌بود و بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) نیز اخیرا اعلام کرد که این نقش را در فیلم پیش روی Avengers: Infinity War «انتقام جویان: جنگ ابدی» خواهد داشت. با سینماگیمفا همراه باشید.

Avengers: Infinity War قرار است تبدیل به بزرگ‌ترین فیلم تاریخ استودیوی مارول شود و نیاز دارد تا تمام ابرقهرمانان این دنیا را که در فیلم‌های قبلی (و شاید حتی سریال‌ها) معرفی شده‌اند، با یکدیگر برای مبارزه با یک تهدید مشترک به نام تانوس متحد کند. تنها مشکل موجود این است که در حال حاضر انتقام جویان مارول با یکدیگر متحد نیستند، در واقع آنها در نقطه مقابل اتحاد با یکدیگر هستند. آخرین بار که کاپیتان آمریکا، تونی استارک و بقیه قهرمانان را دیدیم، آنها بر سر عهدنامه سوکوویا در فیلم Captain America: Civil War «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» به دو دسته تقسیم شده‌بودند. با این که آن فیلم با این پیام استیو راجرز به تونی استارک به پایان رسیده که «هر وقت به من نیاز داشته‌باشی، من در همان اطراف خواهم بود» ولی به نظر می‌رسد آن همکاری کماکان نیاز به میانجی‌گری داشته‌باشد. و بندیکت کامبربچ به این موضوع اعتقاد دارد که دکتر استرنج بهترین گزینه برای انجام این کار است.

در گفتگو با Yahoo! Movies، کامبربچ وارد این بحث شد که آیا دکتر استرنج در تیم کاپیتان خواهد بود یا تیم آیرون من. پاسخ او نشان از مسئولیت بزرگ جادوگر اعظم در این اتفاق دارد:

من فکر می‌کنم دکتر استرنج باید در تیم دکتر استرنج حضور داشته‌باشد. عنوان شغل او دفاع از اساس واقعیت است. منظورم این است که او قابلیت مبارزه با تهدیداتی را دارد که حتی در این بُعد قرار ندارند و فراتر از حد اختلاف پر سر و صدای بین کاپیتان و آیرون من هستند، پس من ترجیح می‌دهم به این موضوع فکر کنم که او به جای جبهه گیری در این اختلاف، به هر دوی آنها کمک خواهد کرد.

doctor-strange-spell-cumberbatch

دریکسون نیز در این مورد با کامبربچ هم عقیده بود. او توضیح داد:

این همان ویژگی از او بود که من در کامیک‌ها دوستش داشتم. قسمتی از چیزی که دکتر استرنج را دکتر استرنج معروف می‌کند این است که او در جبهه‌ی خاصی قرار نمی‌گیرد و حالتی خنثی دارد. او به نوعی نگهبان بین دنیای ما و ابعاد دیگر است، پس مشخصا او بر له یا علیه کسی جبهه گیری نخواهد کرد، در عوض او تمرکز خود را بر روی محافظت از این جهان در برابر تهدیداتی خواهد گذاشت که تنها او توانایی مقابله با آنها را دارد.

هنگامی که تانوس در نهایت نگاه خود را به سمت زمین روانه کند، تیم کاپیتان، تیم آیرون من و تیم استرنج باید با یکدیگر همکاری کنند تا بتوانند این شرور پرقدرت را شکست دهند. و حتی اگر این تهدید دلیلی کافی برای اتحاد آنها نباشد، خود دکتر این توانایی را دارد که اتحاد مذکور را عملی کند. زمانی که Avengers: Infinity War اکران خود را آغاز کند، دکتر استرنج قطعا نقشی پر رنگ در آن خواهد داشت و دانش او از جهان‌های بی کران، او را در موقعیتی منحصر به فرد قرار خواهد داد که در آن او خواهد توانست شرایط را به گونه‌ای برای اتحاد دوباره انتقام جویان مساعد کند.

در نهایت نیز، هنگامی که سرنوشت سیاره در خطر باشد، استیو راجرز و تونی استارک نیاز به دلیلی بیشتر برای صلح ندارند. ولی بسیار جالب است که بدانیم این دکتر استرنج خواهد بود که «به جای جبهه گیری، به هر دوی آنها کمک خواهد کرد.» و همانطور که کامبربچ توضیح داد، نزاع پر سر و صدای آنها در مقابل وظایف فرابعدی او ارزشی کم و حالتی کم‌رنگ پیدا می‌کند.

با اینکه همه اخبار پیرامون شخصیت دکتر استرنج جالب به نظر می‌رسد ولی شاید جالب‌ترین آنها خبری باشد که اشاره به بزرگی نقش او در آینده مارول دارد. کامبربچ در این مورد توضیح داد:

Doctor Strange ساخته شده‌است تا شروعی بر دوران جدید باشد، فیلم قرار است به معنای واقعی کلمه ابعادی جدید را باز کند، پس هنگامی که این چهارچوب شلوغ شود، بدانید که بسیار بزرگ‌تر نیز خواهد شد.

قبل از اکران Doctor Strange شما می‌توانید تمام تریلرهای منتشر شده فیلم را مشاهده کنید. همچنین هر آنچه لازم است در مورد این فیلم بدانید در قالب مقاله‌ای در این وبسایت منتشر شده‌است.

Doctor Strange در تاریخ ۱۴ آبان راهی سینماها خواهد شد. در حالی که The Avengers: Infinity War قرار است در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ اکران شود.

منبع: ScreenRant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.