مصاحبه با فلیسیتی جونز در مورد فیلم Inferno

30 October 2016 - 09:00

معرفی کردن فلیسیتی جونز (Felicity Jones) به عنوان بازیگری موفق حق مطلب را به خوبی در مورد او ادا نمی‌کند. پس از اولین حضورش به عنوان بازیگر در فیلم The Treasure Seekers «جستجوگران گنج» در سال ۱۹۹۶، او وقفه‌ای طولانی در حرفه بازیگری خود ایجاد کرد و در این مدت توانست مدرک خود را از دانشگاه آکسفورد دریافت کند، پس از آن او دوباره به دنیای تلویزیون و سینما بازگشت. امسال به تنهایی این بازیگر بریتانیایی در چهار فیلم متفاوت به عنوان نقش اصلی حضور دارد: فیلم پر سر و صدای دنیای جنگ ستارگان یعنی Rogue One؛ اکشن هیجانی Collide «تصادم»؛ اقتباس از رمان کودکان، نوشته پاتریک نس (Patrick Ness) با عنوان A Monster Calls «هیولایی فرا می‌خوان» و در نهایت دنباله جدید و هیجانی رابرت لنگدون به کارگردانی ران هاوارد (Ron Howard) یعنی Inferno «جهنم». با سینماگیمفا همراه باشید.

در فیلم انتهایی ذکر شده در بالا، که در تعطیلات آخر هفته جاری اکران خود را شروع می‌کند، جونز نقش پزشک اورژانس به نام سیِنا بروکس را بازی می‌کند که در آخرین ماجراجویی لنگدون (تام هنکس) با او همراه می‌شود. به زودی آنها خود را در رقابت با زمان برای جلوگیری از شیوع ویروسی خواهند دید که به اندازه‌ای خطرناک و واگیردار است که می‌تواند جمعیت جهان به نصف برساند. این ویروس، اختراع برتراند زوبریس با بازی بن فاستر (Ben Foster) است، دانشمندی که در ایده نجات دادن زمین از افزایش جمعیت دیوانه‌وار غرق شده‌است، که بعدا در همین راستا دست به خودکشی می‌زند و تنها یک سرنخ باقی می‌گذارد: نسخه بهبود یافته از نقشه بوتیسلی از جهنم، بر اساس کتاب Inferno نوشته دانته آلیری.

خبرنگار وبسایت Screen Rant اخیرا در فلورانس کشور ایتالیا حاضر شده و مصاحبه‌ای را با جونز  ترتیب داده‌است. در زیر می‌توانید متن این مصاحبه را بخوانید:

Screen Rant: فیلم ما را در مقابل دوراهی بسیار سخت اخلاقی قرار می‌دهد. نژاد انسان‌ها قرار است پس از صد سال منقرض شود ولی شما می‌توانید با کشتن نصف جمعیت زمین از این واقعه جلوگیری کنید. نظر شما در این مورد چیست و اگر مجبور شوید بین این دو یکی را اتخاب کنید… به نظر کدام یک انتخابی مناسب‌تر است؟

جونز: به نظرم بهترین کار این است که مانند شخصیت‌های فیلم، زوبریس و سینا عمل نکنیم. به نظرم این موضوعی نیست که یک نفر بخواهد برای آن تصمیم بگیرد. فکر می‌کنم بهتر است این قضایا در همان دنیای فیلم‌سازی و سرگرمی باقی بمانند.

Screen Rant: بهتر است به صورت فرض باقی بمانند.

جونز: بله، دقیقا، دقیقا

Screen Rant: به نظر می‌رسد که انگیزه زوبریس به صورت صرف، نجات دادن نسل بشر نباشد، در عوض او قصد دارد میراثی را از خود بر جای بگذارد. او این موضوع را با دوران رنسانس و وقایای آن دوره مقایسه می‌کند. نظر شما در مورد ایده هنر به عنوان میراث چیست؟

جونز: [با خنده] خب، در حالت ایده‌آل میراثی که شما می‌خواهید بر جای بگذارید به واسطه هنر است نه تخریب گسترده و نسل کشی.

Screen Rant: نه کشتن میلیاردها انسان

جونز: [با خنده] دقیقا دقیقا. فکر کنم برداشت او از مفهوم میراث کمی منحرف شده‌باشد.

felicity-jones-and-tom-hanks-inferno

Screen Rant: آیا عمده فیلم در شهر فلورانس فیلم‌برداری شد ؟ یا اینکه به استودیو هم رفتید؟

جونز: برای قسمت ابتدایی فیلم‌برداری در شهر بودیم، تقریبا یک هفته و نیم، پس تا جایی که می‌توانستم از آن لذت بردم، چون به هر حال می‌دانید که برای مدت بسیار طولانی در استودیو خواهید بود و روشنایی روز را نخواهید دید، پس باید قدر تک تک دقیقه‌ها را بدانید و سعی کنید کارهای هنری و موزه‌های متفاوت را بازدید کنید و بیشترین بهره ممکن را از بودن در چنین لوکیشن‌های فوق‌العاده ببرید.

Screen Rant: اتفاقا در بعضی موزه‌ها خیلی کار داشتید.

جونز: بله، بله، خب شگفت انگیز بود، ما به نمایشگاه Uffizi رفتیم، آنها یک سالن اختصاصی برای کارهای بوتیسلی در نظر گرفته‌اند، و من همیشه عاشق کارهای او بودم، از نزدیک دیدن آثار او به صورت واقعی، از مزایای فراموش نشدنی حضور در این نقش بود.

Screen Rant: در کتاب‌، شخصیت سینا چندان در سلامت کامل روانی قرار ندارد. در کتاب به این موضوع اشاره شده‌است که چگونه او در دوران کودکی برای پی بردن به این مشکل خود وارد حرفه پزشکی می‌شود. به نظر می‌رسد در فیلم، کاراکتر به نمایش در آمده کمی نسبت به کاراکتر کتاب اعتماد به نفس بیشتری داشته‌باشد، آیا آن ویژگی شخصیت در کتاب بر روی عملکرد شما در آن نقش تاثیر داشت؟

جونز: بله، فیلم قصد دارد تا جایی که می‌تواند به ریشه‌های خود در کتاب وفادار باشد، ولی همانطور که می‌دانید، شما به عنوان فیلم‌ساز علاقه دارید امضای خودتان نیز بر روی کار باشد، و مشخصا تغییرات و بالا و پایین‌هایی وجود دارد و قطعا بین کتاب و فیلم‌نامه تفاوت‌های خواهید یافت. ولی من تا جایی که می‌توانستم کاملا به ریشه‌های سینا در کتاب وفادار ماندم.

tom-hanks-and-felicity-jones-in-inferno

Screen Rant: آیا فکر می‌کنید این موضوع در مورد رابطه او… نمی‌دانم اجازه دارید در مورد رابطه‌تان با زوبریس حرف بزنید یا نه؟

جونز: احتملا اجازش رو دارم

Screen Rant: فکر می‌کنید احساس سینا در مورد نقشه‌ها و اهداف زوبریس چگونه باشد؟

جونز: فکر می‌کنم این زمانی است که دو نفر با ایدئولوژی‌های مشابه با یکدیگر ملاقات می‌کنند و این موضوع قطعا خطرناک است چون هر دو آنها کاملا شخصیت‌های متمرکز دارند، کاملا ذهنی باز دارند و متاسفانه هر دو از مغزهای قدرتمندشان برای اهداف ویرانگر استفاده می‌کنند.

Screen Rant: آیا شما سینا را در قالب یک دنباله‌رو می‌بینید که توسط یک فرقه روانی جذب شده‌است یا به نظرتان او تقریبا نفر اصلی در پشت پرده این نقشه است؟

جونز: من می‌گویم که او ۱۰۰% نیروی محرکه این نقشه است. [با خنده] من احساس می‌کنم این کاراکتر اهداف خوبی در ذهن خود دارد و همین موضوع است که فیلم را جالب می‌کند: اینکه شما خواهید توانست انگیزه همه را در کارشان ببینید و اینکه آنها صرفا شخصیت‌های خوب یا بد نیستند. و اتفاقا، او (سینا) اهدافی خیرخواهانه دارد و آنها فقط کمی از مسیر خارج شده‌اند.

Screen Rant: کمی به سمت نسل کشی

جونز: [با خنده] بله، بله دقیقا. صرفا برای سرگرمی

Screen Rant: آخرین سوال، می‌خواهم به ایده برجای گذاشتن میراث برگردم. به عنوان بازیگر این موضوع چه اندازه برایتان اهمیت دارد؟ آیا در هنگام حضور در فیلم‌ها ایده به جا گذاشتن میراث را در ذهن دارید؟

جونز: نه به صورت هوشیارانه، ولی قطعا وقتی که هر روز به صحنه فیلم‌برداری می‌روید، چیزهایی از ذهنتان می‌گذرد. فکر می‌کنم وقتی فیلمی می‌سازید که قرار است به صورت میراث باقی بماند، تنش‌ها بسیاری را در حین انجام آن حس می‌کنید، در نتیجه تلاش می‌کنید بهترین عملکرد ممکن را از خودتان نشان دهید.

منبع: ScreenRant

 

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.