باکس آفیس هفته: Moana برای دومین هفته متوالی صدرنشین شد

5 December 2016 - 21:34

به دنبال صدرنشینی Moana، جدیدترین انیمیشن شرکت دیزنی، در هفته‌ی گذشته این انیمیشن توانست موفقیت خود را در این هفته هم تکرار کند. اکنون این دومین هفته‌ای است که Moana در جایگاه پرفروش‌ترین انیمیشن در باکس آفیس قرار می‌گیرد. البته این هفته فیلم‌های زیادی هم اکران نشدند و تنها فیلمی جدیدی که توانسته در بالای جدول قرار بگیرد، فیلم Incarnate بوده است.

همانطور که در هفته‌ی قبل هم گفته شد، Moana توانست در نخستین هفته‌ی خود فروش بسیار خوبی را در باکس‌ آفیس تجربه کند. انیمیشن اخیر دیزنی در این هفته با چیزی حدود ۵۰ درصد کاهش فروش مواجه شده است. Moana با فروش ۲۸٫۳۷ میلیون دلاری در این هفته ضمن حفظ جایگاه خود توانست مجموع فروش فیلم در این دو هفته را به ۱۲۰ میلیون دلار برساند. البته این انیمیشن ۵۰ میلیون نسخه هم در این دو هفته در سایر نقاط جهان داشته است که فروش کلی و جهانی این فیلم را به ۱۷۰ میلیون می‌رساند.

همچون هفته‌ی گذشته، Fantastic Beasts and Where To Find Them «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» جایگاه خود را در رتبه‌ی دوم حفظ کرده است. این فیلم در این هفته فروشی ۱۸٫۵ میلیون دلاری را تجربه کرد. در حال حاضر «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» با مجموع فروش ۱۸۳٫۵ میلیون دلاری خود در باکس آفیس، به دهمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۶ میلادی تبدیل شده است. همچنین باید به این نکته هم اشاره کرد که فیلم سینمایی «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» این هفته ۶۰٫۴ میلیون دلار در سایر نقاط جهان فروش کرده است. در نهایت، مجموع فروش کلی و جهانی این فیلم به رقم ۶۰۷ میلیون دلار رسیده است.رتبه‌ی سوم نسبت به هفته قبل شاهد تغییراتی بوده است.

این هفته فیلم سینمایی Arrival با فروش ۷٫۳ میلیون دلاری خود توانسته این رتبه را در اختیار بگیرد. با فروش این هفته، مجموع فروش این فیلم در باکس آفیس به ۷۳ میلیون رسیده است. علاوه بر رتبه‌ی سوم، رتبه‌ی چهارم هم در اختیار شرکت پارامونت قرار دارد. فیلم Allied که این هفته ۷ میلیون فروش داشته است، توانست در این جایگاه قرار گیرد. البته Allied به میزان ۱۲٫۱ میلیون دلار هم در بازار بین‌المللی فروش داشت که فروش کلی این فیلم را در بازارهای بین‌المللی به ۲۴٫۸ میلیون دلار رساند.کار مشترک دیزنی و مارول یعنی Doctor Strange این هفته چند پله سقوط داشته است و به مکان پنجم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌ها در باکس آفیس رفته است. فیلم سینمایی Doctor Strange با فروش ۶٫۴۸ میلیون دلاری خود در این هفته، فروش کلی این فیلم در باکس آفیس را به ۲۱۵٫۳ میلیون دلار رساند. این فروش، فیلم Doctor Strange را به نهمین فیلم پرفروش باکس آفیس در دنیای فیلم‌های سینمایی مارول تبدیل می‌کند. البته فروش کلی دکتر استرنج در تمام بازارها به میزان ۴۲۰ میلیون دلار است که این یعنی این فیلم توانسته Iron Man 2 را پشت سر بگذارد و به هشتمین فیلم پرفروش مارول در بازار جهانی تبدیل شود.

اکنون بهتر است نگاهی به محدود فیلم‌های موفق جدید این هفته بیاندازیم. در بین فیلم‌های اکران شده در این هفته، فیلم Incarnate عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود داشته است. این فیلم در ۱٫۷۳۷ سالن نمایش داشته است و توانسته فروش ۲٫۶ میلیون دلاری را در هفته‌ی اول خود تجربه کند. همچنین یکی دیگر از فیلم‌های جدید این هفته یعنی فیلم Believe، با اکران در ۶۳۹ سالن و فروش ۶۰۲٫۵ هزار نسخه‌ای توانست عملکرد متوسطی را از خود به نمایش بگذارد.

همچنین فیلم Jackie با بازی Natalie Portman که می‌تواند یکی از امید‌ها در مراسم اسکار باشد، در این هفته به صورت محدود در ۵ سالن سینما اکران شد و توانست فروش ۲۷۵ هزار دلاری را تجربه کند. این آمار نشان می‌دهد که فیلم Jackie تقریباً در هر سالن سینما میانگین ۵۵ هزار نسخه فروش داشته است.

در بین استودیوها، تفاوتی نسبت به هفته‌ی گذشته بین رتبه‌های اول تا سوم دیده نمی‌شود. یعنی همچنان استودیو Buena Vista جایگاه نخست این لیست را در اختیار دارد و پس از آن هم برادران وارنر و پارامونت در رتبه‌های دوم و سوم برترین استودیوها قرار دارد.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

screenshot_mon_dec_05_21-32-36

لیست برترین ناشرهای این هفته:

screenshot_mon_dec_05_21-30-33

همچون این هفته، به نظر می‌رسد که هفته‌ی آینده هم یک هفته‌ی آرام در باکس آفیس باشد؛ زیرا فقط فیلم کمدی Office Christmas Party و عنوان Miss Sloane به صورت گسترده اکران خواهند شد. البته، هفته‌ی آینده یکی دیگر از شانس‌ها و امیدهای اسکار امسال یعنی فیلم La La Land که تاکنون جایزه‌هایی را هم از مراسم‌های گوناگون دریافت کرده است، به صورت محدود اکران خواهد شد. با این وجود، هفته‌های پرشور باکس آفیس در راه هستند؛ زیرا کم کم به تعطیلات و همچنین تاریخ اکران فیلمی همچون Rogue One: A Star Wars Story نزدیک می‌شویم.

Save

Save

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • just.killer says:

    سینماگیمفا باید فعالیتشو متوقف کنه چون نه دیگه تیمی داره نه دو نفر مقاله نویس خوب و نه مطلب گذاری درست و حسابی

  • Hanna says:

    هفته دیگه Underworld اکران مى شه. البته ظاهرا اکران آمریکایى اش توى ٢٠١٧ هست.

  • empty says:

    مگه قرار نبود دوشنبه ها پست انیمه ایی گذاشته بشه☹

    • محمد زمانی says:

      دوشنبه ها باکس آفیس گذاشته میشه، اما مقالات مربوط به انیمه همچنان پابرجا هستند و به زودی شاهد اونا خواهید بود.