نگاهی دقیق‌تر به شخصیت‌های Gotham City Sirens

22 December 2016 - 22:04

فیلم جوخه انتحار (Suicide Squad) یکی از فیلم‌های برجسته دنیای سینماتیک DC است که به لطف بازیگرانی برجسته و شخصیت‌هایی رنگانگ همچون ددشات (Dead Shot) ،جوکر (Joker) و به ویژه هارلی کوین (harley quinn) توانست مورد توجه مردم واقع شود اما پیش از اکران این فیلم، کمپانی برادران وارنر (WB)، دیوید آیر (David Ayer) و مارگو رابی(Margot robbie) تصمیم به ساخت اسپین‌آفی به نام Gotham City Sirens درباره‌ی شخص هارلی کویین و دو شخصیت منفی دیگر به نام‌های پویزن آیوی (Poison Ivy) و کت وومن (Catwoman) گرفتند که دیوید آیر کارگردانی و مارگو رابی تهیه‌کنندگی اجرایی آن را بر عهده دارد. البته لازم به ذکر است که مارگو رابی علاوه بر تهیه‌کنندگی در نقش هارلی کویین نیز ظاهر خواهد شد. در‌ادامه با سینماگیمفا همراه شوید.

خط داستانی فیلم Gotham City Sirens احتمالا بر اساس کامیکی با همین نام جلو برود. این کامیک که عرضه آن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ طول کشید ،توسط پال دینی (Paul Dini) نوشته‌شده و خالق هارلی کویین، بروس تیم (Bruce Timm) نیز با او همکاری کرده‌است.(پاول دینی و بروس تیم برای اولین بار هارلی کویین را در یازدهم سپتامبر سال ۱۹۹۲ وارد دنیای DC کردند)
Gotham City Sirens، هارلی کویین، پویزن آیوی و کت وومن را در حال تلاش برای زندگی کردن در صلح و آرامش در خلال آشفتگی‌ها و هرج و مرج‌های گاتهام سیتی پس از مرگ بروس وین ترسیم می کند اگر چه این بانوان خبیث و شرور هنوز تمام عادت‌ها و رفتارهای خلافکارانه خود را کنار نگذاشتند! در ادامه با هر کدام از این شخصیت‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

هارلی کویین (Harley Quinn)

http://screenrant2.imgix.net/wp-content/uploads/2016/12/Harley-Quinn-Gotham-City-Siren-Guillem-March.jpg?auto=format&lossless=1&q=40&w=786&h=393&fit=crop

تا چندسال پیش شاید هارلی کویین یکی از شخصیت‌های شروری بود که نیاز به معرفی بیشتر داشت زیرا کمتر کسی او را می‌شناخت. کسانی هم که او را می‌شناختند اطلاع دقیقی از شخصیتش نداشتند. اما به لطف خانم مارگو رابی و بازی برجسته‌اش، اکنون هر‌کس که فیلم جوخه انتحار را دیده باشد، با هارلی کویین و سرگذشتش آشنایی دارد اما در ادامه ما به معرفی این شخصیت می‌پردازیم.
دکتر هارلین کویینزل (Dr. Harleen Quinzel) یک روانپزشک بود که در تیمارستان آرکهام کار می‌کرد و بیماران روانی آنجا را روانکاوی می‌کرد تا  راهی برای درمانشان پیدا کند. بعد از بستری شدن جوکر در آرکهام دکتر کویینزل به صورت داوطلبانه روانکاوی جوکر  را بر عهده گرفت اما در طول جلسات روان درمانی او قسمتی از وجود جوکر را دید که کمتر کسی با آن مواجه شده‌بود و بعد از مدتی احساس کرد به شکل دیوانه کننده‌ای عاشق جوکر شده‌است و هیچ امیدی برای رهایی از این عشق ندارد این رابطه‌ی عاشقانه عقل از سر دکتر کویینزل پراند و  او را به شخصیتی دیوانه و خطرناک به نام هارلی کویین تبدیل کرد که در تمام جنایت‌ها یار و همدم جوکر است. جوکر با کمک هارلی کویین از آرکهام فرار کرد و این دو دلقک با یکدیگر به آشوب و جنایت‌های بزرگی دست زدند اما خفاش همیشه حاضر در صحنه را نادیده گرفته بودند. در جریان یکی از دزد و پلیس بازی‌های بتمن و جوکر، هارلی کویین با پویزن آیوی آشنا می‌شود. آنها به سرعت با یکدیگر دوستان صمیمی می‌شوند و چنان وحشتی را بر گاتهام سیتی حاکم می‌کنند که علاوه بر بتمن ، جوکر هم احساس نارضایتی و خشم می‌کند!! سال‌های زیادی را هارلی کویین و پویزن آیوی به عنوان دوست صمیمی با یکدیگر می‌گذرانند. البته در برخی نسخه‌ها، رابطه‌ی میان هارلی کویین و پویزن آیوی چیزی در حدود رابطه‌ای عاشقانه و بعضاََ فراتر از آن ترسیم شده‌است!! اما در کامیک Gotham City Sirens رابطه‌ی میان هارلی کویین و پویزن آیوی از حد دو دوست فراتر نمی‌رود و در آن هارلی غم و درد جدایی از جوکر را دارد و پویزن آیوی سعی دارد هارلی را متقاعد کند که جوکر را فراموش کند.

پویزن آیوی (Poison Ivy)

http://screenrant3.imgix.net/wp-content/uploads/2016/12/Poison-Ivy-Gotham-City-Sirens-Guillem-March.jpg?auto=format&lossless=1&q=40&w=730&h=365&fit=crop

در طول سالها، داستان‌های گوناگونی درباره‌ی به وجود آمدن پویزن آیوی وجود دارد اما اصل مطلب به این شکل است:
دکتر پاملا آیزلی (DR. Pamela Isley) بسیار علاقمند به زندگی گیاهان بود و اطلاعات بسیار زیادی از بیوشیمیایی گیاهی داشت. او که یک دانشمند خجالتی است، توسط یک مرد (در برخی نسخه‌ها استاد دانشگاهش در برخی دیگر یک مجرم و…) گول می‌خورد و مورد آزمایش قرار می‌گیرد و چندین زهر مختلف گیاهی به او تزریق می‌شود. (در نسخه‌ای دیگر، یک مجرم فراری برای اینکه پاملا اطلاعات زیادی از او داشت، برای خلاص شدن از دستش او را با زهر گیاه مسموم می‌کند)
زهر تقریبا پاملا را می‌کشد اما در لحظات باقی مانده از زندگی‌اش بدنش به زهر جواب داده و او توانایی‌های ویژه‌ای را کسب می‌کند مثل مصونیت و ایمنی کامل دربرابر تمام بیماری‌های ویروسی و میکروبی و قارچی و همینطور سموم مختلف، کنترل ذهن و اغواگری با استفاده از ارسال و دریافت فُرمون‌های شیمیایی و سمی شدن تمام پوستش که می‌تواند با لمس کردن سم را به دیگران منتقل کند.
پاملا بعد از نجات پیدا کردن از این آزمایش از همه‌ی مردها متنفر می‌شود و حتی نسبت به تمام بشریت بد گمان می‌شود طوریکه یک بوته گیاه را به انسان‌ها ترجیح می‌دهد! پویزن آیوی علاقه دارد که مردهای احمق و ساده را با بوسه‌ی زهرآگین خود از صحنه‌ی روزگار محو کند یا آنها را به زانو درآورد . همچنین پویزن آیوی به عنوان کسی که با استفاده از اطلاعات بیوشیمیایی گیاهی‌اش سموم مخرب محیط زیستی می‌سازد، نیز شناخته می‌شود. زمانی که پویزن آیوی هارلی کویین را می‌بیند متوجه می‌شود که هارلی با مردها یا انسان‌های دیگر فرق دارد و چیزی شبیه یک خواهر درون در او پیدا می‌کند و پس از دوست شدن با هم سعی می‌کند که هارلی را متقاعد کند به جوکر نیازی ندارد و بیخیال او شود و در این راه به برخی رفتارهای بی‌رحمانه جوکر با هارلی اشاره می‌کند و برای اینکه دوستی خود را اثبات کند توانایی مقاومت در برابر سموم خود را به هارلی کویین می‌دهد و او را در برابر تمام سموم گیاهی و زهرهای دیگر از جمله زهر جوکر، ایمن می‌کند. پویزن آیوی علاقه‌ی زیادی به هارلی دارد و همیشه ‌آماده است که از هارلی حمایت کند.

کت وومن (Catwoman)

http://screenrant2.imgix.net/wp-content/uploads/2016/12/Catwoman-Gotham-City-Sirens-Guillem-March.jpg?auto=format&lossless=1&q=40&w=730&h=365&fit=crop
سلینا کایل (Selina Kyle) یا به عبارتی همان کت‌وومن خودمان شاید بیشتر از هارلی کویین و پویزن آیوی نسبت به زندگی اولیه خود تغییر کرده‌باشد. او اولین بار به عنوان یک سارق پر زرق و برق و تجملاتی معرفی شد. مادر سلینا خودکشی کرد و پدرش نیز بر اثر مصرف الکل مُرد و سلینا باقی عمر خود را تنها بزرگ شد. ما هنوز تکلیفمان با کت وومن معلوم نشده‌است! گاهی اوقات همراه با بتمن به مبارزه با جنایت و ظلم می‌رود و گاهی هم در گروه شروران دست به جنایت می‌زند. سلینا جزو معدود کسانی است که می‌داند بروس وین، شوالیه‌ی شب‌های تاریک گاتهام است و همین موضوع باعث شده‌است که جان سلینا بارها و بارها در معرض خطر جدی قرار بگیرد، مثل حمله تالیا الغول (Talia Al Ghul) به سلینا به خاطر همین موضوع. سلینا به عنوان کت وومن، مبارزی حیله‌گر و بسیار خطرناک است و شلاق و ناخن‌های آهنی‌اش بر خطرناکی‌اش می افزاید.
سلینا به اندازه‌ی هارلی کویین و پویزن آیوی رابطه‌ی دوستانه با آنها ندارد و فردی است که بیشتر کارهای قهرمانانه انجام می‌دهد تا کارهای شرورانه اما شرایط حاکم بر گاتهام سیتی باعث شد که سلینا با هارلی کویین و پویزن آیوی آشنا شود هر چند در آخر کامیک Gotham City Sirens سلینا همکارانش را ترک می‌کند و مشارکتشان با دستگیری هارلی کویین و پویزن آیوی به پایان می‌رسد.

با این تفاسیر احتمالا فیلم Gotham City Sirens یا باید چگونگی آشنایی هارلی کویین، پویزن آیوی و کت وومن را به تصویر بکشد یا داستان را از جایی شروع کند که این سه شخصیت، میان خود رابطه‌ی دوستانه‌ای را برقرار کرده‌اند و داستان با روندی رو به جلو، ادامه بیاید اما با فلش‌بک‌هایی از گذشته هر سه شخصیت، زندگی هر کدام و نحوه آشنایی آنها به طور مختصر و مفیدی به بیننده نشان داده‌شود. و جای تعجب نیست اگر پویزن آیوی از جوکر متنفر باشد زیرا او هم یک مرد است و رابطه پویزن آیوی با مردها شکراب است. البته ممکن است کت وومن هم علیه جوکر جبهه بگیرد زیرا جوکر دشمن اصلی بتمن است و کت وومن به نحوی رابطه‌ی عاشقانه‌ای با بتمن دارد و مسلما نمی‌خواهد بلایی سر بتمن بیاید. اما این‌ها همه حدس و احتمال هستند و باید منتظر بنشینیم و ببینیم که آیا داستان فیلم هم طبق کامیکِ آن پیش می‌رود یا خیر.

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.