دنیس ویلنوو در آستانه کارگردانی فیلم اقتباسی Dune

23 December 2016 - 14:00

درست بعد از انتشار تیزر جدیدترین فیلم خود، Blade Runner 2049، دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve) در آستانه کارگردانی یکی دیگر فیلم‌های بزرگ در ژانر علمی تخیلی است. او در حال مذاکره با استودیوی Legendary است تا نسخه‌ای جدید از فیلم Dune را کارگردانی کند. با سینماگیمفا همراه باشید.

استودیوی پارامونت سال‌ها در تلاش بود تا عنوانی جدید از فیلم Dune را با همکاری فیلم‌سازانی چون پیتر برگ (Peter Berg) و پیر مورل (Pierre Morel) بسازد ولی این موضوع هیچگاه محقق نشد؛ تا اینکه حق قانونی پارامونت بر این فرنچایز در سال ۲۰۱۱ منقضی شد و Legendary امتیاز ساخت این فیلم را در ماه گذشته خریداری کرد. امتیاز خریداری شده، به Legendary این امکان را می‌دهد که هم فیلم‌های سینمایی در این دنیا بسازد و هم در مقیاس کوچکتر، وارد دنیای سریال‌های تلویزیونی شود.

Dune عنوان رمانی نوشته شده توسط فرانک هلبرت (Frank Herbert) است که در گذشته فیلم‌سازانی چون دیوید لینچ (David Lynch) و آلهاندرو جودورفسکی (Alejandro Jodorowsky) از روی آن فیلم‌های اقتباسی ساخته‌اند. شبکه Syfy نیز مینی سریالی در سال ۲۰۰۰ از روی این عنوان ساخت که با اقبال چندانی روبرو نشد. به هر حال با توجه به غنای داستان و بحث‌های فلسفی موجود در Dune، هرگونه اقتباس موفق از آن نیازمند توانایی بالا در زمینه فیلم‌سازی است.

با داشتن فیلم‌هایی همچون Arrival «حضور»، Incendies «ویران شده»، Enemy «دشمن» و Sicario در کارنامه خود و عنوان پیش روی Blade Runner 2049، به نظر ویلنوو یکی از کارگردانانی است که توانایی ساخت فیلم مناسب از Dune را داشته‌باشد. البته در حال حاضر هیچ موضوعی در این مورد به صورت رسمی تایید نشده‌است. در صورت انتشار اخبار بیشتر شما را در جریان خواهیم گذاشت.

منبع: EmpireOnline

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.