تأخیر احتمالی فیلم داگ لیمان به دلیل بیمه‌ی فضایی

18 January 2021 - 11:07
تام کروز

مدتی می‌شود که خبرهای حاکی از ساخت فیلمی در فضا به کارگردانی داگ لیمان (Doug Liman) و با نقش‌آفرینی تام کروز (Tom Cruise) تمام اینترنت را در برگرفته است. برای سال‌هاست که کروز با کنار زدن محدودیت‌ها و انجام بدل‌کاری‌های عجیب‌وغریبش در فرانچایز Mission: Impossible، غیرممکن‌ها را ممکن کرده است؛ پس ازاین‌رو، بردن دوربین به فضا و ایفای نقش در میان ستارگان گام بعدیِ منطقی برای این ستاره به نظر می‌رسد.

هنوز مشخص نیست که فیلم مذکور دارای چه داستانی است و اینکه فیلم‌برداری آن‌چه زمانی آغاز خواهد شد، ضمن آن‌که لیمان در مصاحبه‌ای جدید گفته است نداشتن برنامه‌ای دقیق برای تولید فیلم علت ساده‌ای دارد: بیمه‌ی فضایی

لیمان به Collider گفته است:

از اولین صحبت‌هایی که [با تهیه‌کنندگان] راجع به ساخت فیلم داشتیم این بود که چطور آن را بیمه و تضمین خواهند کرد. بنابراین تا زمانی که نفهمیم چه نقشه‌ای برای تضمین فیلم دارند و یا این نقشه چه مؤلفه‌هایی خواهد داشت، راجع به خود فیلم صحبت نخواهیم کرد. دقیقاً همین اتفاق برای فیلم Locked Down هم رخ داد، یکی از صحبت‌های اولیه راجع به بیمه‌ی فیلم با وجود شیوع کرونا بود؛ نمی‌توان بدون صحبت بر سر بیمه و تضمین یک فیلم، آن را ساخت. چه راجع به ساخت فیلمی در فضا صحبت کنید یا فیلم‌برداری فیلمی در لندن در اوج دوران شیوع کرونا، داشتن بیمه تهیه‌کنندگان را موظف می‌کند تا در صورت وجود پیش‌آمدی غیرمنتظره همچنان از فیلم و عوامل آن حمایت کنند.

هنوز صحبت بر سر آن‌که برای ساخت فیلمی در فضا باید با چه مقام‌های دولتی و غیردولتی صحبت کرد و این مذاکره‌ها چه موضوعی خواهند داشت باقی می‌ماند اما در حال حاضر تنها چیزی که می‌توانیم متصور آن باشیم، تعداد صفرهایی است که در هزینه‌های ساخت آن به کار برده می‌شوند. در پایان، لیمان شروع فیلم‌برداری این عنوان فضایی در سال ۲۰۲۱ را تأیید نکرد، این در حالی است که پیش‌تر گزارش شده بود که در اکتبر ۲۰۲۱ عوامل به فضا پرتاب خواهند شد.

لیمان گفت:

مطمئنم که هنوز هیچ‌کدام از ما نمی‌داند به دلیل همه‌گیری کرونا ۲۰۲۱ به چه شکل خواهد بود. دارم بر روی یک چیزی کار می‌کنم که امیدوارم بتوانم فیلم‌برداری‌اش کنم اما ۱۰۰% مطمئن نیستم که در حال حاضر بخواهم با کسی راجع به آن صحبت کنم.

این فیلم در همکاری میان شرکت Space X متعلق به ایلان ماسک (Elon Musk) و ناسا تولید خواهد شد که برای تولید آن عوامل را به ایستگاه بین‌المللی فضایی خواهند برد. به گزارش TMZ، ظاهراً نام‌های کروز و داگ لیمانِ کارگردان در میان لیستی از مسافران ایستگاه بین‌المللی فضایی بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ قرار دارند. انتظار می‌رود این دو به خدمه‌ی محفظه (کپسول) و موشک دراگونِ SpaceX بپیوندند که در اکتبر ۲۰۲۱ به مقصد ایستگاه بین‌المللی فضایی پرتاب خواهد شد.

منبع: Comic Book

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.