معرفی هشت فیلم برتر هایائو میازاکی به‌علت تولد ۸۰ سالگی این کارگردان

18 January 2021 - 22:53
Hayao Miyazaki

هایائو میازاکی به تازگی تولد ۸۰ سالگی خود را جشن گرفته است، پس به معرفی هشت فیلم برتر این کارگردان در طول حرفه خود خواهیم پرداخت.

بنیان‌گذار استودیوی Ghibli، هایائو میازاکی از اوایل دهه ۱۹۶۰ در صنعت انیمه مشغول به کار بوده است.

The Great Adventure Of Horus, Prince Of The Sun

هایائو میازاکی کارگردانی انیمیشن The Great Adventures of Horus, Prince of the Sun را برعهده نداشته و این کار برعهده ایسائو تاکاهاتا بوده است اما این اولین فیلمی بود که عنصر کلیدی انیمیشن برعهده میازاکی بوده است. داستان فوق‌العاده این فیلم یک پسر را با یک شمشیر جادویی دنبال می‌کند که به دنبال نجات روستای خود از دست جادوگر یخی بوده و در راه با دختر اسرارآمیزی با نام هیلدا آشنا خواهد شد که رازهای تاریکی را از اون پنهان خواهد کرد.

The Castle Of Cagliostro

میازاکی کارگردانی چندین قسمت از سریال تلویزیونی Lupin III و کارگردانی قسمت دوم فیلم این فرنچایز را برعهده داشته است. صحنه‌های اکشن این انیمیشن استعداد میازاکی را در ساخت انیمیشن به نمایش خواهد گذاشت. فیلم The Castle of Cagliostro داستان یک دزد با نام Lupin را دنبال خواهد کرد که یک گنجینه پنهان را پیدا خواهد کرد و یک پرنسس را از کنت کاگلیوسترو شیطانی نجات خواهد داد.

Nausicaa Of The Valley Of The Wind

با وجود این‌که فیلم Castle in the Sky اولین فیلم رسمی استودیوی Ghibli بوده است، فیلم Nausicaa of the Valley of the Wind به کارگردانی میازاکی که توسط استودیوی انیمیشنی Topcraft تولید شده است، پایه‌ استودیوی Ghibli بوده است. میازاکی از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۴ مشغول نوشتن و طراحی مانگا Nausicaa بوده است.

My Neighbor Totoro

اگر میازاکی را والت دیزنی انیمیشن ژاپنی در نظر بگیریم، پس کاراکتر انیمیشن My Neighbor Totoro را می‌توان میکی‌موس آن در نظر گرفت. استودیوی Ghibli در زمان ساخت Totoro به شدت مشغول بوده و یکی از بنیان‌گذاران این استودیو، ایسائو تاکاهاتا و تیم خود به‌طور همزمان مشغول ساخت انیمیشن Grave of the Fireflies بوده‌اند. بعد از کارگردانی سه فیلم اکشن، میازاکی به ساخت یک فیلم خانوادگی آرام درباره رویارویی دو دختر با یک روح در جنگل پرداخت. تعامل دو دختر با Totoro از برترین صحنه‌های انیمیشنی تاریخ بوده است.

Princess Mononoke

هایائو میازاکی بیشتر برای ساخت فیلم برای کودکان شناخته شده است اما فیلم Princess Mononoke که بیشتر بزرگسالان را مخاطب قرار می‌دهد، یکی از شاهکارهای این کارگردان بوده است. گرچه این فیلم از لحاظ ساختاری مشابه با بقیه فیلم‌های میازاکی بوده است، Mononoke راه بزرگسالانه‌تر و واقع‌گرایانه‌تری را پیش خواهد گرفت. گرچه سان بهترین کاراکتر انیمیشن بوده است، آواتار بینندگان یک پرنس جوان با نام آشیتاکا بوده که پس از نفرین شدن توسط ارواح شیطانی مجبور به ترک روستای خود شده است. او سفری را شروع خواهد کرد که شاهد درگیری بین ساکنان مکانی به نام Iron Town و ارواح جنگل باشد.

Spirited Away

تا زمان پخش Demon Slayer، انیمیشن Spirited Away پرفروش‌ترین فیلم تاریخ ژاپن بوده است. برای اکثر طرفداران آمریکایی میازاکی، Spirited Away فیلمی بود که آن‌ها را به دنیای Ghibli معرفی کرد. این فیلم درباره دختری به نام چیهیرو بوده است که با والدین خود وارد یک پارک متروکه شده که در واقع محلی برای ارواح بوده است. هنگامی که مادر و پدر او غذای ممنوعه را خورده‌اند که آن‌ها را تبدیل به خوک خواهد کرد، چیهیرو برای نجات خود و خانواده خود باید در آنجا مشغول به کار شود. انیمیشن Spirited Away اسکار بهترین انیمیشن را دریافت کرده است.

Howl’s Moving Castle

فیلم Howl’s Moving Castle ممکن است فیلم مورد علاقه همه از میازاکی نباشد اما خود میازاکی از این فیلم به‌عنوان فیلم مورد علاقه خود یاد کرده است. در ابتدا کارگردانی این فیلم برعهده میازاکی نبوده است اما این باعث نشد تا میازاکی برای این پروژه سنگ تمام نگذارد. این فیلم براساس رمان فانتزی نوشته دیانا وین جونز ساخته شده است.

The Wind Rises

در ابتدا پروژه The Wind Rises پروژه پایانی میازاکی بوده است. میازاکی الان درحال ساخت فیلمی با عنوان ?How Do You Live بوده است اما The Wind Rises می‌توانست فیلم پایانی فوق‌العاده‌ای باشد. این انمیشن زیبا نشان دهنده این خواهد بود که حتی در این سن میازاکی در حرفه خود فوق‌العاده عمل خواهد کرد.

منبع : CBR

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.