فیلم Spider-Man 3 همچنان به کپی کردن از فیلم‌های Iron Man ادامه می‌دهد

21 January 2021 - 16:32
فیلم Spider-man 3

داستان فیلم Spider-Man 3 قرار است که در نزدیکی روزهای سؤال نو میلادی جریان داشته باشد که بار دیگر نشان دهنده تقلید این فیلم از فیلم‌های Iron Man می‌باشد.

در سال‌های اخیر حضور مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول، یکی از داغ‌ترین موضع‌های بحث شده درباره این نسخه از مرد عنکبوتی که توسط تام هالند (Tom Holland) نقش‌آفرینی شده، شباهت او با کاراکتر مرد آهنی نقش‌آفرینی شده توسط رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) بوده است. حتی با وجود اینکه این دو کاراکتر از جهاتی با یکدیگر تفاوت بسیاری دارند ولی با این حال شباهت‌های بسیاری بین این دو نیز وجود داشته است. این دو کاراکتر برای همیشه به طور جدایی‌ناپذیری در ذهن بسیاری از مخاطبان به علت ارتباطشان با دنیای سینمایی مارول باقی خواهند ماند.

رابطه ایجاد شده بین دو کاراکتر مرد عنکبوتی و مرد آهنی به صورت بی سر و صدایی تبدیل به موضوع اختلاف‌برانگیزی در دنیای سینمایی مارول شده است. پس از اینکه از پیتر پارکر (مرد عنکبوتی) به عنوان عضو جدیدی از گروه مرد آهنی در فیلم Captain America: Civil War رونمایی شد، این دو کاراکتر در دو فیلم آینده خود در دنیای سینمایی مارول در کنار یکدیگر حضور داشته‌اند.

در حالی که رابطه عاطفی ایجاد شده بین این دو کاراکتر برای بسیاری از مخاطبان تأثیرگذار بوده ولی در عین حال برخی‌ها نیز احساس کرده‌اند که این ابرقهرمان دوست‌داشتنی، از مبارزه‌اش با دشمنان ایجاد شده توسط مرد آهنی گرفته تا استفاده از لباس‌های مخصوص و تکنولوژی‌هایی که کاراکتر تونی استارک (مرد آهنی) برای او ساخته، به آرامی در حال تبدیل شدن به کاراکتر مرد آهنی بوده است. بدین ترتیب احساسی فزاینده‌ای در بین مخاطبان به وجود آمده مبنی بر اینکه دنیای سینمایی مارول قصد جایگزینی کاراکتر مرد آهنی توسط کاراکتر مرد عنکبوتی را دارد.

فعلاً هیچ نشانه‌ای از تأثیر مستقیم کاراکتر مرد آهنی در داستان فیلم Spider-Man 3 دیده نشده ولی با این حال هنوز هم به نظر می‌رسد که قسمت‌هایی از این فیلم از فیلم مرد آهنی الهام گرفته شده است.

در جدیدترین تصاویری که از پشت صحنه این فیلم منتشر شده، به نظر رسیده که داستان فیلم Spider-Man 3 در حال و هوایی کریسمسی جریان دارد. در این تصاویر، تام هالند در سر صحنه فیلم‌برداری برفی در شهر نیویورک دیده شده و با علامت‌های کریسمی، مشخص شده که داستان این فیلم در دوران تعطیلات کریسمس اتفاق می‌افتد. با این حال مارول پیش از این نیز، قسمت سوم فیلم مرد آهنی را با حال و هوای کریسمسی تولید کرده بود.

در قسمت سوم فیلم Iron Man که آخرین فیلم انفرادی از کاراکتر مرد آهنی به شمار می‌آید، کارگردان آن شین بلک (Shane Black) زمان اتفاق افتادن داستانش را نزدیک به کریسمس انتخاب کرده و بخش پایانی این فیلم نیز در شب کریسمس جریان داشته است. با توجه به تعداد فیلم‌ها و سریال‌های در حال توسعه استودیوهای مارول، ایده ساخت فیلمی دیگر از دنیای سینمایی مارول که داستان آن در نزدیکی روزهای کریسمس اتفاق می‌افتد در مقطعی اجتناب‌ناپذیر بوده ولی با توجه به شباهت حال و هوای این فیلم با قسمت سوم فیلم مرد آهنی، بسیاری احساس کرده‌اند که این فیلم در حال تقلید از قسمت سوم فیلم مرد آهنی می‌باشد.

حتی با وجود اینکه به نظر می‌رسد حال و هوایی کریسمسی فیلم Spider-Man 3 تقلیدی از فیلم Iron Man 3 می‌باشد ولی با این حال امکان دارد که این فیلم تفاوت بسیاری را با فیلم Iron Man داشته باشد. به عنوان مثال، حال و هوای کریسمسی که در قسمت سوم فیلم Iron Man وجود داشته، تنها قسمت کوچکی از داستان آن را شامل شده است. در اوایل این فیلم تونی استارک خرگوش عروسکی بزرگی را به کاراکتر پپر هدیه داده بود و در پایان این فیلم نیز او به کاراکتر هارلی کینر دستگاه جدیدی را به عنوان کادوی کریسمس هدیه داد و به غیر از این دو مورد، تمرکز دیگری بر روی موضوع کریسمس در این فیلم دیده نشده است.

همه این‌ها می‌تواند در فیلم Spider-Man 3 تغییر کند چرا که بخش کلیدی از داستان این فیلم، تلاش پیتر پارکر جهت برقرار کردن تعادلی بین زندگی شخصی‌اش را با مسئولیت‌های ابرقهرمانی خود خواهد بود. در حالی که انتظار می‌رود در این فیلم به مبحث مولتی‌ورس (جهان‌های موازی) نیز به طریقی پرداخته شود، در عین حال یکی از چالش‌های پیتر پارکر می‌تواند پیدا کردن هدیه کریسمسی برای کاراکتر میشل باشد یا حتی اگر ماجراجویی‌هایش در این فیلم او را راهی جهانی دیگر کند، تمام هدف او می‌تواند بازگشت به دنیای خود جهت از دست ندادن کریسمس با کاراکتر عمه می یا دوستانش باشد.

حتی با حال و هوای کریسمسی، باید دید که آیا فیلم Spider-Man 3 می‌تواند به مبحث مقایسه کاراکتر مرد عنکبوتی با مرد آهنی پایان دهد یا خیر. طرفداران، قطعاً به شباهت‌های دیگر این فیلم با فیلم‌های Iron Man توجه خواهند کرد. با توجه به داستان فیلم Spider-Man 3، کمپانی مارول می‌تواند تنها شباهت بین این دو فیلم را همین مورد نگه دارد یا اینکه می‌توانند شباهت‌های این فیلم را با فیلم Iron Man 3 بیشتر کنند.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.