تاریخ اکران دلهره‌آور روانشناسانه‌ی Nightmare Alley مشخص شد

22 January 2021 - 17:00
Nightmare Alley

فیلم بعدی گی‌یرمو دل تورو (Guillermo del Toro) یعنی Nightmare Alley بالاخره تاریخ اکران دریافت کرد. این فیلم، بازسازی یک فیلم نوآر محصول ۱۹۴۷ و اقتباسی از رمانی به همین نام است. این عنوان پس از The Shape of Water که برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلم در مراسم اسکار در سال ۲۰۱۸ شد، دل تورو را باری دیگر به سینمای لایو-اکشن باز می‌گرداند. دل تورو همچنین لایو-اکشن Pinnochio را که یکی از چندین اقتباس در حال انجام از آن داستان کلاسیک است را نیز امسال به Netflix خواهد آورد.

داستان Nightmare Alley به کاوش تاریکی‌های حرفه‌ی نمایش خواهد پرداخت. در این عنوان بردلی کوپر (Bradley Cooper) نقش یک شعبده‌باز حیله‌گر و کیت بلانشت (Cate Blanchett) نقش یک روانشناس مرموز را ایفا می‌کنند. تصاویر منتشرشده از فیلم نشان می‌دهد که دل تورو به‌جای اقتباس فیلم در زمانی مدرن برای تعریف داستانی مدرن، ترجیح داده است تا فیلم در دوره‌ی زمانی مشابه با فیلم اصلی جریان پیدا کند. علاوه بر بلانشت و کوپر، ویلم دفو (Willem Dafoe)، تونی کولت (Toni Collette)، ریچارد جنکینز (Richard Jenkins)، ران پرلمن (Ron Perlman) و رونی مارا (Rooney Mara) دیگر ستارگان این اثر را تشکیل می‌دهند.

گی‌یرمو دل تورو

پس از به‌پایان رسیدن فیلم‌برداری در دسامبر گذشته، اکنون Nightmare Alley یک تاریخ اکران دقیق دارد. تولید فیلم در ابتدا به دلیل پاندمی کرونا با تأخیر مواجه شده بود اما خیلی زود عوامل به پروژه بازگشتند و اکنون به گزارش Indiewire، کمپانی Fox Searchlight تاریخ ۳ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۲ آذر ۱۴۰۰) را برای اکران فیلم در نظر گرفته است. این تاریخ می‌تواند ازلحاظ زمانی فیلم را در موقعیت خوبی برای فصل جوایز ۲۰۲۲ قرار دهد.

اینکه فیلم در فصل جوایز موردتوجه قرار بگیرد اجتناب‌ناپذیر است به‌خصوص با در نظر گرفتن عملکرد فیلم The Shape of Water طی فصل جوایز زمان اکرانش؛ این فیلم اولین عنوان علمی-تخیلی بود که موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین فیلم در مراسم اسکار شد. می‌توان گفت که به‌احتمال بسیار زیادی دل تورو این روند را ادامه خواهد داد. این فیلم‌ساز تابه‌حال پی‌درپی آثار شگفت‌انگیزی ساخته است. علاوه بر آن تیم بازیگری فوق‌العاده‌ی Nightmare Alley همواره از چهره‌های شاخص فصول جوایز بوده‌اند. کوپر، بلانشت، دفو، کولت و مارا همگی طی چند سال گذشته از برندگان یا نامزدهای جایزه‌ی اسکار بوده‌اند.

مشخص نیست که دل تورو دقیقاً به چه صورت فیلم اصلی یا رمان را اقتباس کرده است اما از تصاویر منتشر شده مشخص است که این اثر حال و هوای نوآر فیلم نخست را حفظ کرده است. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که همه‌چیز از لباس‌ها تا نقش‌آفرینی‌ها هم‌تراز با بهترین کارهای دل تورو هستند. این کارگردان با پروژه‌های ساخته نشده‌ی با پتانسیلش شناخته می‌شود، بنابراین، آن‌که ساخت فیلم تمام شده و تاریخ اکران نیز دریافت کرده است مایه‌ی آسودگی طرفداران این فیلم‌ساز خواهد بود.

منبع: Screen Rant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.