آیا اسکارلت ویچ شخصیت شرور اصلی سریال WnadaVision است؟

25 January 2021 - 15:00
سریال WandaVision

بعد از انتشار سه قسمت، روایت کلی سریال WandaVision به صورت فزاینده‌ای مشخص شده است و ظاهرا شخصیت شرور اصلی این سریال اسکارلت ویچ می‌باشد.

قسمت سوم سریال WandaVision شواهد زیادی برای جلوه دادن اسکارلت ویچ به عنوان شخصیت شرور اصلی سریال دارد. اولین پروژه سریالی استودیو مارول که از طریق استریمر دیزنی‌پلاس پخش می‌شود مسیر کمدی دهه‌های گذشته را ادامه می‌دهد و با تداعی سریال The Brady Bunch در دهه ۷۰ گردش می‌کند. این زوج بعد از ساختن خانه خود در وست‌ویو، خانواده خود را با آوردن دوقلو، تامی و بیلی، بزرگ‌تر می‌کنند.

همانند دو قسمت قبلی، قسمت سوم نیز عمدتا محتوای طنزآمیز و فرعی (انحراف از وقایع اصلی‌ای که در وست‌ویو اتفاق می‌افتد) داشت. در حال حاضر، به راحتی می‌توان گفت که زندگی خوشبختانه واندا و ویژن واقعی نیست؛ این زندگی ساخته واندا است. در کمیک این مجموعه، اسکارلت توانایی تغییر واقعیت را داراست که نقش عظیمی در خط داستانی کمیک House of M، روایتی که بیشترین منبع الهام این سریال است، دارد. اگرچه استودیو مارول تا کنون از این مورد روی صفحه (نه در سینما) استفاده نکرده بود حالا این ویژگی در مرکز سریال WandaVision قرار دارد.

از همان ابتدا، واندا یکی از افرادی بود که با آشکار شدن قدرت تغییر اشیا این فانتزی، داستان WandaVision را هدایت می‌کرد. در پایان قسمت Don’t Touch The Dial (قسمت دوم) او زمان را به قبل از پرت‌شدن حواس ویژن و او با ورود غیرمنتظره زنبوردار به وست‌ویو برگرداند و وقایع را به گونه‌ای تغییر داد تا او مانع جشن بارداری آن‌ها نشود. در قسمت سوم این سریال، درست زمانی که ویژن شروع به فهمیدن این کرد که گویی در سریع طی شدن مدت حاملگی واندا چیزی اشتباه است، واندا بار دیگر همان حرکت را انجام داد تا روند تفکر معشوق خودش را متوقف کند. البته بعد از آن روشن‌ترین نشانه تاکنون در مورد نحوه ارتباط زندگی جعلی اسکارلت ویچ با دنیای واقعی این بود که مونیکا رمبو یا همان جرالدین مجبور شد به خاطر این که واندا را به یاد مرگ برادرش توسط اولتران می‌انداخت از وست‌ویو خارج شود.

واندا چنان به این دنیای جعلی وابسته شده است که مایل است تمام تلاش خود را از جمله دستکاری شوهر خودش یعنی ویژن برای محافظت از آن انجام دهد. اگر او دوباره به انجام این کار با او فکر نکند پس چه کسی می‌داند در صورت تهدید این زندگی ایده‌آل که برای خود ساخته است توسط کسانی که برای او هیچ اهمیتی ندارند چه خواهد کرد! مدارک محکمی که او را به شخصیت شرور این سریال تبدیل می‌کند شاید حتی آنتاگونیست اصلی وانداویژن است. چیزی که این مسئله را بسیار خطرناک‌تر می‌کند این است که او ظاهرا قدرتمندترین شخصیت MCU (دنیای سینمایی مارول) است و اگر او برای انجام این کار در راستای نگه داشتن این زندگی آزاد باشد ممکن است برایش مهم نباشد به خودش یا دیگران آسیب بزند. شاید این همان دلیلی باشد که SWORD که هم اکنون مخفف دپارتمان مشاهدات و رصد جهانی (یک آزانس خیالی ضد تروریسم و اطلاعات است که همچنین نام یکی از کمیک‌های معروف مارول نیز می‌باشد) به تلاش برای دستیابی به او می‌پردازد و حتی ممکن است انسانیت او را نیز طلب کند.

گرچه هنوز هم ممکن است کسی باشد که به واندا انگیزه بدهد تا این جهان ایده‌آل را به دلایل شرورانه تر بسازد، اما واقعا نمی‌توان او را به خاطر تسلیم شدن به خیال این زندگی کامل در حومه شهر سرزنش کرد. داستان اسکارلت ویچ در MCU با تراژدی تعریف شده است، او عزادار مرگ ویژن به دست ثانوس در Avengers: Infinity War می‌باشد. تمام این خصوصیات به سادگی در او جمع شده‌اند تا به هیچ کس اجازه ندهد که آن چه اکنون در وست‌ویو دارد از بین ببرند.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.