چرا آخرین فصل Attack on Titan توسط استودیوی متفاوتی ساخته می‌شود؟

25 January 2021 - 20:08

سه فصل ابتدایی انیمه‌ی Attack on Titan توسط استودیوی WIT Studio تولید شد. در ادامه این خبر علت اینکه چرا وظیفه‌ی ساخت فصل چهارم و آخرین فصل از این مجموعه به استودیوی دیگری محول شده است را خواهید فهمید.

یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های عرضه شده طی یک دهه‌ی گذشته بدون شک انیمه‌ی Attack on Titan می‌باشد. این سریال که بر اساس کتاب‌های مصور هاجیمه ایسایاما (Hajime Isayama) ساخته شده با انیمیشن‌هدای جذاب و خط داستانی تاریک در ده سال گذشته بینندگان زیادی را جذب خود کرده است. سه فصل اول مطمئناً نقش مهمی در محبوبیت این سریال در طول این دوره داشته است اما به هر حال تمام چیزهای خوب بالاخره به پایان می‌رسند. چهارمین فصل قرار است خاتمه دهنده‌ی این مجموعه باشد و جدا از این مورد، فصل چهار یک تغییر کلیدی دیگری را نیز شامل می‌شود.

با اینکه استودیوی WIT Studio به خوبی از عهده‌ی تهیه‌ی سه فصل قبلی Attack on Titan بر آمده بود، فصل جدید توسط MAPPA ساخته می‌شود، استودیویی که بیشتر به خاطر انیمه Yuri on Ice شناخته می‌شود. این تغییر ناگهانی باعث تعجب بسیاری از هواداران شده است، مخصوصاً بعد از تمام مشکلاتی که فصل پایانی با آن رو به رو بود. در نهایت، دلیل این جا به جایی مشخص شد.

ترکیب انیمیشن سنتی با تکنولوژی CGI ظاهر متفاوتی را برای این انیمه به هم زده بود و در جای خود فوق‌العاده به نظر می‌رسید. البته، این اولین باری نیست که در فرایند تولید تغییر ایجاد می‌شود و پیش‌تر با کارگردان‌ها نیز چنین وضعیتی پیش آمده بود، بدین شکل که تتسورو آراکی (Tetsuro Araki) کارگردانی فصل اول را انجام داد و ماساشی کویزوکا (Masashi Koizuka) فصول دوم و سوم را کارگردانی کرد.

موفقیت این سریال نه تنها در ژاپن بلکه در غرب نیز چشم گیر بود و باعث محبوبیت هر چه بیشتر انیمه‌ها در سراسر جهان شد. برای اولین‌بار در ماه جولای ۲۰۱۹ از فصل چهارم رونمایی شد و پائیز ۲۰۲۰ برای پخش در نظر گرفته شده بود. متأسفانه، این اتفاق به دلیل تغییرات اساسی تیم توسعه دهنده محقق نشد.

پس از به پایان رسیدن پخش فصل سوم و معرفی فصل چهارم، رسماً اعلام شد که فصل نهایی توسط استودیوی دیگری ساخته می‌شود. این اتفاق به هیچ وجه توسط طرفداران حمایت نشد. مخصوصاً اینکه در گذشته چنین اتفاقی با انیمه‌ی Seven Deadly Sins و One-Punch Man نیز افتاد و نتیجه‌ی آن چیزی جز کاهش کیفیت نبود. علاوه بر این، کوتاه‌تر بودن فصل پایانی این نگرانی را به وجود آورد که احتمالاً از لحاظ نویسندگی با محصولی ناتمام رو به رو باشیم.

طبق گفته‌ی تهیه‌کنندگان این انیمه، تغییر استودیو به دلیل افزایش پیشرونده‌ی مقیاس سریال گرفته شده است. اساساً، این قسمت از مجموعه قرار بود نقطه‌ی تغییری برای سریال باشد و پایان‌بندی فصل سوم نیز به شکلی بود که می‌توانستیم بوی بازنشستگی را در آن احساس کنیم. ظاهراً، استودیوهای زیادی پیشنهاد تکمیل کردن پروژه را رد کرده‌اند، چرا که پر کردن جای WIT Studio کار راحتی نیست.

در نهایت، MAPPA استودیویی بود که برای فصل چهارم انتخاب شد. اگر رکورد موفقیت‌های این تیم برای آرام کردن نگرانی هواداران کافی نیست، با یک نگاه به تصاویر منتشر شده از فصل چهارم Attack on Titan می‌توانید خیال خود را راحت کنید. نه تنها کیفیت انیمیشن عالی از آب در آمده بلکه در حقیقت از برخی جهات بهتر عمل کرده است. طراحی‌های کُلی و همچنین رنگ‌بندی مربوط به شخصیت‌ها بیش از پیش به آنچه در سری کتاب‌های مانگا توصیف شده شبیه هستند. امیدواریم، تمام این‌ها دست در دست هم داده و پایان‌بندی رضایت بخشی برای یکی از جذاب‌ترین انیمیشن‌های دهه گذشته را رقم بزند.

منبع: cbr

 

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.