اکران Godzilla vs Kong به یک هفته عقب‌تر موکول شد

27 January 2021 - 19:22
Godzilla vs. Kong

کمپانی برادران وارنر تاریخ اکران Godzilla vs. Kong را به یک هفته عقب‌تر موکول کرد. این فیلم حماسی که دو تایتان شناخته‌شده‌ی تاریخ سینما را کنار یکدیگر قرار می‌دهد، در یک روز هم در سینماها و هم بر روی HBO Max به اکران و پخش می‌رسد. این اثر توسط آدام وینگارد (Adam Wingard) کارگردانی شده و چهارمین عنوان دنیای هیولایی (Monsterverse) کمپانی Legendary Pictures است.

از سال ۱۹۶۲ و فیلم King Kong vs. Godzilla، این اولین باری است که دو هیولای کینگ کونگ و گودزیلا در یک فیلم کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و باید در نظر داشت که فیلمِ جدید داستانی کاملاً تازه دارد و بازسازی آن اثر نخواهد بود. در صحنه‌های پس از تیتراژ فیلم‌های Kong: Skull Island و Godzilla: King of the Monsters به نبرد این دو موجود اشاره شده بود؛ درحالی‌که عملکرد Godzilla: King of the Monsters در گیشه به نسبت آنچه که انتظار می‌رفت، ضعیف‌تر بود اما انتظارات از فیلم جدید بسیار بالا خواهد بود زیرا بازدیدها از تریلر این اثر در ساعات اولیه‌ی پخشش به‌قدری بالا بود که به اولین تریلر تاریخ کمپانی Warner Bros تبدیل شد که در روز پخشش تا به این اندازه دیده می‌شود.

طبق خبرهای تازه منتشر شده، کمپانی‌های Legendary Pictures و Warner Bros تصمیم گرفته‌اند تا پخش فیلم را به یک هفته عقب‌تر یعنی ۳۱ مارس ۲۰۲۱ (۱۱ فروردین ۱۴۰۰) موکول کنند. دلیل این امر هنوز مشخص نیست اما این تأخیر به معنی آن است که «گودزیلا در برابر کونگ» در طی آخر هفته‌ی تعطیلات عید پاک در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

Godzilla vs. Kong

درحالی‌که این تأخیر تنها شامل پنج روز است اما باید گفت که Godzilla vs. Kong نیز از آن دسته از فیلم‌هایی است که برای مدت طولانی قرار بوده اکران شوند و تاریخ اکرانشان مدام تغییر کرده است. در ابتدا قرار بود تا فیلم در ماه مه ۲۰۲۰ (اردیبهشت-خرداد ۱۳۹۹) به اکران برسد اما تاریخ اکرانش به دو ماه جلوتر یعنی ۱۳ مارس ۲۰۲۰ (۲۳ اسفند ۱۳۹۸) تغییر پیدا کرد (یعنی فاصله‌ای کمتر از یک سال از زمان اکران Godzilla: King of the Monsters). پس از عملکرد مالی ناامیدکننده‌ی فیلم Godzilla: King of the Monsters، استودیو تصمیم گرفت تا برای فیلم‌برداری تعدادی صحنه‌ی اضافی اکران فیلم را تا ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰ (۳۰ آبان ۱۳۹۹) به تعویق بیندازد. حینی که کوید-۱۹ ادامه پیدا کرد و سینماها بسته باقی ماندند، اکران فیلم تا ۲۱ مه ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) به عقب انداخته شد. سپس اعلام شد که این اثر در میان عناوینی است که کمپانی برادران وارنر قصد دارد تا در سال ۲۰۲۱ به‌صورت همزمان در سینماها و HBO Max به نمایش دربیاورد؛ این تصمیم وارنر با اقدامی حقوقی از سوی کمپانی لجندری روبه‌رو شد؛ دو کمپانی وارنر و لجندری با یکدیگر کنار آمدند و فیلم قرار شد تا در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۲۱ (۶ فروردین ۱۴۰۰) به پخش برسد (تاریخی که بازهم تغییر کرد).

حدس و گمان‌ها حول دلیل وارنر برای این تأخیر بسیار است. برخی می‌گویند این تصمیم به دلیل آن است که ۲۶ مارس ۲۰۲۱ تاریخی است که قرار است در آن Zack Snyder’s Justice League به پخش برسد. ۲۶ مارس تاریخی است که دقیقاً پنج سال به‌علاوه‌ی یک روز قبل، Batman V Superman: Dawn of Justice در آن به اکران رسید و چهارمین سالگرد پخش تریلر اولین نسخه از فیلم Justice League که در آن زمان هنوز اسنایدر از پروژه جدا نشده بود نیز هست. با تأیید این‌که Zack Snyder’s Justice League به جای یک سریال کوتاه چهار قسمتی، یک فیلم چهارساعته خواهد بود، لازم است تا برنامه‌ی زمانی HBO Max مقداری از حالت فشرده‌ی خود خارج شود؛ اکنون وارنر می‌تواند نسخه‌ی زک اسنایدر لیگ عدالتش را در یک سالگرد پخش کند و یک هفته بعد در آخر هفته‌ی تعطیلات عید پاک که خانواده‌ها دور یکدیگر جمع هستند، Godzilla vs. Kong را پخش کند که هم در سینماها در دسترس خواهد بود و هم می‌توانند به تماشای آن در خانه بنشینند.

منبع: Screen Rant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.