سریال Harry Potter باید به تعریف کردن داستان‌های ناگفته فیلم‌هایش بپردازد

28 January 2021 - 12:55
سریال Harry Potter

سری فیلم‌های Harry Potter، جزئیات بسیاری در رابطه با کاراکترها، رویدادها و تاریخچه‌ها را به دلایلی مختلف کنار گذاشته بود ولی اکنون که گزارش شده سریالی از دنیای هری پاتر قرار است برای پخش در شبکه HBO Max تولید شود، داستان آن می‌تواند بر روی بهترین خط داستانی که از سری فیلم‌های Harry Potter حذف شده بود، یعنی خاندان گانت تمرکز داشته باشد.

برای اولین بار بود که خوانندگان در سال ۱۹۹۷ به لطف رمان نوشته شده توسط جی.کی. رولینگ (J.K. Rowling) با نام Harry Potter and the Philosopher’s Stone با دنیای جادوگری هری پاتر آشنا شدند. این کتاب که اولین قسمت از هفت کتاب نوشته شده از رمان‌های هری پاتر بوده، داستان هری پاتر و «پسری که زنده ماند» و مبارزه‌اش با تاریک‌ترین و مخوف‌ترین جادوگر موجود در دنیای این کتاب با نام لرد ولدمورت را تعریف کرده است.

رمان‌های هری پاتر در طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ تبدیل به سری فیلم‌های سینمایی شدند و آخرین رمان این سری با نام Harry Potter and the Deathly Hallows به جای تبدیل شدن به یک فیلم، در طی دو قسمت در سینماها به نمایش درآمد. افسانه هری پاتر و کتاب‌های آن موفقیت بسیار بزرگ و گسترده‌ای را رقم زده‌اند و طرفداران بسیاری نیز، جذب رمان‌های هری پاتر شده‌اند ولی فیلم‌های ساخته شده از این رمان‌ها، نتوانسته‌اند که از انتقاد طرفداران در امان باشند، چرا که کاراکترها و جزئیات بسیاری در کتاب‌ها وجود داشته که به دلایل مختلفی در فیلم‌ها حذف شده‌اند.

با تولید سریال Harry Potter برای شبکه اینترنتی HBO Max، اکنون فرصت جدیدی به وجود آمده تا به داستان‌هایی که فیلم‌های هری پاتر موفق به تعریف آن‌ها نشده‌‌اند، در این سریال پرداخته شود و یکی از این داستان‌ها که لایق بررسی است، تاریخچه خاندان گانت بوده که داستان این سریال می‌تواند شامل آن باشد.

خاندان گانت، خانواده‌ای از جادوگرهایی با خون خالص بوده که با ازدواج کردن دخترهای این خانواده با پسرعموهایشان، آن‌ها موفق به خالص نگه داشتن خونشان شده‌اند و همچنین به لطف یکی از صفات جدشان با نام سالازار اسلیترین، اعضای این خاندان قابلیت صحبت به زبان Parseltongue (مارها) را به دست آورده‌اند.

این خاندان زمانی شامل خانواده‌هایی ثروتمند و برجسته در دنیای جادوگری هری پاتر بوده‌‌اند ولی در اوایل قرن بیستم بود که آن‌ها به تدریج فقیر شدند و به علت سال‌ها تولید مثل در میان خود، شخصیت‌هایشان پرخاشگر و خشن و بی‌ثبات شده بود. خاندان گانت از جادوگرهای بسیار قدرتمندی مانند سالازار اسلیترین و کادموس پرول (یکی از ارباب‌های یادگاران مرگ و مالک سنگ رستاخیز) و همچنین یکی از اجداد این خاندان با نام ایزولت سایر که مؤسس مدرسه علوم و فنون جادوگری ایلورمورنی بوده، نزول کرده است.

سریال Harry Potter

شاید مشهورترین بخش از تاریخچه خاندان گانت مربوط به یکی از اعضای این خاندان با نام مروپه گانت بوده که برخلاف عقاید این خاندان، با مشنگی (آن دسته از افراد که توانایی‌های جادوگری ندارند) ازدواج کرده است. البته باورها بر این است که مروپه گانت یا از طلسم ایمپریوس (طلسم فرمان) و یا از معجون عشق جهت مجبور کردن این فرد مشنگ برای تشکیل رابطه‌ای با او استفاده کرده است. این مرد مشنگ تام ریدل نام داشته و این دو، صاحب بچه‌ای با نام تام مارولو ریدل ملقب به لرد ولدمورت شده‌اند.

تاریخچه خاندان گانت بسیار غنی و گسترده بوده و به راحتی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای داستان سریال تلویزیونی Harry Potter باشد چرا که حتی شاخ و برگ‌های این داستان نیز می‌تواند به مدرسه علوم و فنون جادوگری ایلورمورنی، خانواده پورل (Peverell) و موارد دیگری منتهی شود و همچنین داستان‌های مستقل بسیاری نیز از این خاندان وجود دارد که می‌تواند بدون تکیه بر کاراکترهایی مانند هری پاتر و لرد ولدمورت در این سریال تعریف شود. درست است که تاریخچه خاندان گانت بدون حضور لرد ولدمورت کامل نمی‌شود ولی این کاراکتر مجبور نیست که تمرکز اصلی داستان باشد و به جای تمرکز کردن بر روی او، سریال هری پاتر می‌تواند شامل بخشی از داستان این کاراکتر باشد.

علاوه بر آن، بررسی و پوشش پیشینه داستانی خاندان گانت می‌تواند به گسترش دادن افسانه هری پاتر در سینما کمک بسیاری کند و همچنین جای خالی جزئیات بسیاری که در فیلم‌ها حذف شده بود را نیز پر کند و بدین ترتیب، تجربه کلی مخاطبان از دنیای جادوگری هری پاتر را یک پله بالاتر ببرد و در عین حال، از مشکلاتی که فیلم‌های Fantastic Beasts به وجود آورده‌اند نیز پرهیز کند.

سری فیلم‌های Fantastic Beasts به جای تمرکز بر کاراکتر اصلی خود با نام نیوت اسکامندر، بیشتر بر روی کاراکترهای آشنایی مانند گلرت گریندل‌والد و آلبوس دامبلدور تمرکز کرده تا بتواند فیلم‌های بیشتری را تولید کند و دنیای مجزایی را نسبت به دنیای فیلم‌های هری پاتر ولی با ارتباط با آن خلق کند. پتانسیل بسیار بالایی در ساخت سریال Harry Potter وجود دارد چرا که با توجه به مدت زمان پخش آن، داستان این سریال می‌تواند بخش‌های بسیاری را پوشش دهد و داستان خاندان گانت نیز یکی از جالب‌ترین داستان‌های تعریف شده در دنیای جادوگری هری پاتر می‌باشد که این سریال می‌تواند کاملاً به آن بپردازد.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.