انتظار می‌رود فیلم‌برداری فیلم The Batman در ماه مارس به پایان برسد

28 January 2021 - 12:55
فیلم The Batman

انتظار می‌رود فیلم مستقل مت ریوز (Matt Reeves) از کاراکتر بتمن با نام The Batman و با نقش‌آفرینی رابرت پتینسون (Robert Pattinson)، سرانجام در ماه مارس (فروردین ماه ۱۴۰۰) به روند فیلم‌برداری خود پایان دهد.

پس از جدایی بن افلک (Both Affleck) از نقش بتمن به دلایل شخصی، مت ریوز به عنوان کارگردان و نویسنده فیلم The Batman منسوب شد. رابرت پتینسون برای بازی در نقش بتمن در این فیلم استخدام شد که مت ریوز پیش از این گفته بود که این فیلم به سال اول حضور کاراکتر بروس وین در نقش بتمن و قبل از شناخته شدنش به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارتیزان‌های شهر گاتهام سیتی خواهد پرداخت.

حتی با وجود اینکه بتمن رابرت پتینسون جزئی از دنیای گسترده DC نیست ولی او قرار است که تبدیل به بتمن اصلی دنیای سینمایی DC شود. برنامه‌ریزی شده که هم بن افلک و هم مایکل کیتون (Michael Keaton) در نقش بتمن در فیلم The Flash نقش‌آفرینی کنند و همچنین این فیلم قرار است که عنصر مولتی‌ورس (جهان‌های چندگانه) را در فیلم‌های سینمایی DC معرفی کند. روند تولید فیلم The Batman مت ریوز، از اوایل سال ۲۰۲۰ و حدود یک سال پیش یعنی از تاریخ ۲۷ ژانویه (۷ بهمن ماه ۱۳۹۸) آغاز شده بود ولی به علت شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری به وجود آمده توسط این ویروس، روند تولید آن در ماه مارس (فروردین ماه ۱۳۹۹) متوقف شده بود.

با این حال، روند ساخت این فیلم دوباره از اواخر فصل تابستان و در کشور انگلستان آغاز شد و این بار نیز به علت مبتلا شدن ستاره این فیلم یعنی رابرت پتینسون به ویروس کرونا باز هم روند تولید آن متوقف شد. از آن موقع تا به حال، هیچ گزارشی مبنی بر توقف دوباره در روند فیلم‌برداری و ساخت این فیلم گزارش نشده و علیرغم محدودیت‌های حال حاضر شدیدی که در کشور انگلستان جهت جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا وضع شده، همچنان روند تولید این فیلم با موفقیت در حال پیش روی می‌باشد.

اکنون مجله فیلم بریتانیایی Screen Daily گزارش داده که بالاخره روند تولید فیلم The Batman در مراحل پایانی قرار گرفته است. براساس این گزارش، کمپانی Warner Bros تائید کرده که این فیلم در ماه مارس (۱۴ ماه پس از شروع ساخت این فیلم) به کار فیلم‌برداری خود پایان خواهد داد. البته باید در نظر گرفت که تنها در صورتی این فیلم به روند تولید خود در ماه مارس پایان خواهد داد که ویروس کرونا (مثلاً با مبتلا شدن یکی از خدمه ساخت این فیلم به این ویروس) روند تولید این فیلم را متوقف نکند.

اخیراً مبتلا شدن خدمه ساخت فیلم‌ها و سریال‌ها به ویروس کرونا در صنعت سینما بسیار کم اتفاق افتاده، بنابراین احتمال متوقف نشدن روند تولید فیلم The Batman و به پایان رسیدن آن در زمان برنامه‌ریزی شده بسیار بالا می‌باشد. پس از به اتمام رسیدن احتمالی روند فیلم‌برداری فیلم The Batman در ماه مارس، خدمه ساخت این فیلم به مدت یک سال وقت خواهند داشت تا بر روی مراحل پس‌تولید (به تمام مراحل تولید فیلم که پس از ضبط تصویر صحنه‌ها انجام می‌شود گفته شده که مهم‌ترین بخش آن تدوین یا همان مونتاژ می‌باشد) این فیلم کار کنند چرا که فیلم The Batman قرار است که در تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۲ (۱۳ اسفند ماه ۱۳۹۹) در سینماها به نمایش گذاشته شود.

با مشخص شدن خط پایانی برای فیلم‌برداری این فیلم (تاریخ برنامه‌ریزی شده برای به اتمام رسیدن روند فیلم‌برداری) حتماً بازیگران و خدمه ساخت آن، پس از سپری کردن یک سال در روند تولید، مشتاقانه منتظر به پایان رسیدن کار فیلم‌برداری آن هستند.

به احتمال بسیار زیاد پس از پایان فیلم‌برداری این فیلم، بازیگران آن استراحت طولانی را خواهند داشت ولی با این حال حتماً روند تولید این فیلم باید حس ماراتون مانندی را در آن‌ها به وجود آورده باشد چرا که مدت زمان سپری شده از روند ساخت این فیلم، قابل مقایسه با مدت زمان تولید فیلم‌هایی از جمله سه‌گانه ارباب حلقه‌های پیتر جکسون (Peter Jackson) و فیلم مشهور و پرزحمت استنلی کوبریک (Stanley Kubrick) با نام Eyes Wide Shut در سال ۱۹۹۹ می‌باشد.

فیلم Eyes Wide Shut به قدری روند تولیدش طولانی بوده که یکی از بازیگران آن با نام نیکول کیدمن (Nicole Kidman) حتی توانسته بود که در حالت آماده به کار، کشور را ترک کند و دوباره به روند ساخت آن بازگردد.

از لحاظ تاریخ پخش برنامه‌ریزی شده برای فیلم The Batman نیز، امیدواریم که تا ماه مارس ۲۰۲۲ شرایط سینماها تا حدودی به حالت عادی بازگردد و اجازه دهد که این فیلم به صورت سنتی در سینماها اکران شود.

اگر وضعیت به شکل دیگری رقم بخورد و همچنان ویروس کرونا در سال ۲۰۲۲ نیز باعث تعطیلی برخی از سینماها شود، امکان دارد که کمپانی برادران وارنر، این فیلم را نیز مانند فیلم The Suicide Squad جیمز گان (James Gunn)، به صورت هم‌زمان هم در شبکه اینترنتی HBO Max و هم در سینماها در روز اکران پخش کند. امیدواریم که این‌گونه نباشد چرا که تریلر منتشر شده از آن توسط مت ریوز،‌ نشان داده بود که این فیلم ابرقهرمانی بزرگ برای دیده شدن در سینما ساخته شده است.

منبع: اسکرین‌رنت

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.