صحبت‌های جدید بازیگر اصلی نقش دنریس تارگرین در سریال Game of Thrones

29 January 2021 - 12:50
سریال Game of Thrones

تامزین مرچانت (Tamzin Merchant)، بازیگر اصلی که قرار بوده نقش دنریس تارگرین را در سریال Game of Thrones بازی کند، بالاخره سکوتش را در رابطه با قسمت پایلوت (یک قسمت مستقل از یک مجموعه تلویزیونی است که به صورت آزمایشی ساخته می‌شود تا احتمال موفقیت مجموعه مشخص گردد و شبکه تلویزیونی شروع ساخت آن را قبول کند) این سریال فانتزی شبکه HBO شکست. سریال Game of Thrones براساس سری کتاب‌های نوشته شده توسط نویسنده‌ای مشهور با نام جرج آر. آر. مارتین (George R.R. Martin) و با عنوان A Song of Ice and Fire ساخته شده است.

در این سریال مخاطبان با خاندان‌های متخاصم جهان وستروس که برای تصاحب «تخت آهنین» تلاش می‌کنند آشنا شده‌‌اند. کاراکتر دنریس تارگرین که با هنرنمایی امیلیا کلارک (Emilia Clarke) در این سریال به تصویر کشیده شده، یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های کلیدی این افسانه به حساب می‌آید. این کاراکتر، شاهزاده تبعید شده‌ای است که عزم خود را جزم کرده تا حق فرمانروایی‌اش را به هر طریقی که شده پس بگیرد. بسیاری بر این باور بوده‌اند که او سرانجام در پایان این سریال به عنوان فرمانروای وستروس در تخت آهنین خواهد نشست ولی پایانی که برای این سریال و کاراکتر او رقم خورده، تفاوت بسیاری را با انتظار مخاطبین داشته است.

قبل از همه این‌ها، در ابتدا قرار بوده که بازیگر دیگری نقش این کاراکتر را در سریال Game of Thrones ایفا کند. اطلاعات بسیاری در رابطه با قسمت پایلوت این سریال در اینترنت وجود دارد که گفته شده به قدری بد بوده که آن‌ها مجبور به فیلم‌برداری مجدد این قسمت شده‌اند.

علاوه بر لباس‌های طراحی شده بسیار ضعیف برای کاراکترهای این سریال و مواردی دیگر، قسمت پایلوت این سریال شامل نقش‌آفرینی بازیگری با نام تامزین مرچانت در نقش دنریس تارگرین نیز بوده است. همان‌طور که به وضوح نیز مشخص است، هنگام فیلم‌برداری مجدد قسمت پایلوت این سریال، از بازیگر دیگر برای بازی در این نقش استفاده شده و از آن موقع تا به حال، تامزین مرچانت هیچ‌گونه صحبتی را در رابطه با تجربه‌اش در نقش‌آفرینی در قسمت پایلوت این سریال انجام نداده است.

تامزین مرچانت اخیراً در طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت EW، در رابطه با نقش خود در سریال Carnival Row شبکه اینترنتی پرایم ویدیو آمازون و رمان نوشته شده جدیدش با نام The Hatmakers صحبت‌هایی را انجام داده ولی مهم‌تر از همه، او در بین صحبت‌هایش به صورت کوتاهی درباره تجربه‌اش از بازی در قسمت پایلوت سریال Game of Thrones نیز صحبت به میان آورده است.

او با نگاهی به تجربه‌اش در این سریال، آن را اثباتی برای گوش کردن به غرایزش و دنبال کردن آن‌ها دانسته چرا که او گفت، در حین قراردادش برای بازی در این سریال تلاش کرده که از این سریال خارج شود. سپس دوباره از او در رابطه با تجربه‌اش در فیلم‌برداری قسمت پایلوت این سریال سؤال پرسیده شد و او گفت:

(نقش‌آفرینی در قسمت پایلوت این سریال) تجربه‌ای را برای من رقم زده که اگر دلم گفت این داستان مناسب من نیست، من هم نباید به خاطر حرف دیگران، بی‌خودی (برای بازی در این سریال) هیجان‌زده شوم. من (در آن موقع) به عنوان یک بازیگر، تجربه‌ای نداشتم و تنها به غریزه‌های خود (برای بازی در این سریال) تکیه کرده بودم و چیزی که مرا هیجان‌زده و مشتاق (برای بازی در پروژه‌ای) می‌کند، داستان و کاراکترهایی متقاعدکننده است.

بنابراین برای من، سریال Game of Thrones هیچ‌کدام از این‌ها را نداشت. من بر این باور هستم که بازی امیلیا کلارک در نقش دنریس تارگرین در این سریال و تبدیل آن به کاراکتری نمادین مهر تأییدی است بر هنرنمایی فوق‌العاده او و (بازی او در این نقش) بسیار حماسی و عالی بوده ولی برای من، تعریف کردن داستان این کاراکتر چیزی نبوده که به آن علاقه داشته باشم.

علاوه بر این صحبت‌ها، تامزین مرچانت در پایان گفت که او برای موافقت با جدایی‌اش از این سریال بسیار سپاسگزار بوده چرا که بر این باور است که اگر او به بازی در این سریال ادامه می‌داد، تفاوت بسیار زیادی با شخصیت حال حاضرش وجود می‌آمد. با تصمیم او در رابطه با ادامه ندادن بازی در نقش دنریس که این نقش تبدیل به پدیده‌ای فرهنگی نیز شده، به او این فرصت داده شد که به دنبال مسیری که به آن علاقه دارد برود. همچنین این بازیگر در این مصاحبه، با استفاده از کلمه‌های مهربانانه، بازی امیلیا کلارک را در نقش دنریس تارگرین تحسین کرده است.

بسیار سخت می‌باشد که بازیگر دیگری را به جز امیلیا کلارک در نقش دنریس تارگرین تصور کنیم چرا که این بازیگر با هنرنمایی فوق‌العاده‌اش در این نقش، کار عالی را انجام داده است. احتمالاً تامزین مرچانت نیز بازی خوبی را در این نقش انجام داده ولی از قرار معلوم این نقش مناسب او نبوده است.

علاوه بر این، طرفداران پیش از این انتظار داشته‌اند که مرچانت از تجربه‌اش برای بازی در این نقش ناراحت باشد ولی به جای آن، این بازیگر نسبت به خروجش از این سریال بسیار خوشحال به نظر رسیده که بسیار جالب است. شاید حتی بتوان گفت که او از بازی در این نقش قسر در رفته چرا که هنوز هم طرفداران بسیاری از نحوه به پایان رسیدن داستان این کاراکتر در این سریال ناراضی هستند.

منبع: اسکرین‌رنت

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.